Zondag 21 Februari

INBRAAK IN WINKEL (Berlicum)

In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een winkel aan het Mercuriusplein in Berlicum. De voordeur is geforceerd en uit de winkel zijn een videorecorder en een miditoren met boxen weggenomen.

INBRAAK IN WINKEL (Schijndel)

In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een winkel aan de Hoofdstraat in Schijndel. Er is een ruit vernield en uit de etalage zijn 5 brillen weggenomen.

WINKELIER GEWOND NA SCHERMUTSELING (Vught)

Aan het Moleneindplein in Vught is vrijdagavond een 28-jarige winkelier gewond geraakt bij een schermutseling met een lastige klant. Daarbij liep hij een snijwond boven het oog op. In zijn woning in Vught kon de politie later op de avond een 31-jarige man als verdachte aanhouden. De verdachte was in de winkel lastig tegen andere klanten en kreeg vervolgens woorden met de winkelier die daar wat van zei. Een en ander resulteerde er in dat de verdachte de winkel moest verlaten hetgeen hij weigerde. Daarop ontstond een worsteling waarbij de verdachte een zakmes heeft gehanteerd. Of het letsel boven het oog van de winkelier is toegebracht met het zakmes is nog niet bekend.

COMPUTERS GESTOLEN (Helvoirt)

Uit een aan de Torenstraat in Helvoirt geparkeerd oplegger zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag een groot aantal computers gestolen. Het zeil van de oplegger was kapotgesneden. De juiste hoeveelheid en de waarde van de computers is nog niet bekend.

ZWAARDVECHTERS (Vught)

Zaterdagmiddag zag een op de Boxtelseweg in Vught rijdende politieman twee hem onbekende mannen met zogenaamde samurai zwaarden staan zwaaien. Nader onderzoek week uit dat het tweetal, 20 en 19 jaar oud en beiden wonende in Boxtel eerder op de dag een tweetal zwaarden (totale waarde f.525,00) had gekocht in 's-Hertogenbosch. Onderweg konden zij de verleiding niet weerstaan om de zwaarden uit de verpakking te halen en een schijngevecht met elkaar aan te gaan. De zwaarden zijn in beslag genomen.

ALCOHOL EN VERKEER (Berlicum)

Een 35-jarige inwoner van Berlicum kreeg in de nacht van zaterdag op zondag in zijn woonplaats Berlicum een proces-verbaal terzake het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. De man reed met zijn auto over het Raadhuisplein waar de politie hem controleerde.

MET HONDENRIEM GESLAGEN (Helvoirt)

Een echtpaar uit Helvoirt, 40 en 36 jaar oud, heeft aangifte gedaan van mishandeling met een hondenriem. Het tweetal liet zaterdagmorgen hun hond uit aan de Margriet in Helvoirt. Daar kwamen zij een vrouw tegen met twee loslopende herdershonden. Toen de honden in hun richting kwam tilde de man zijn hond op om te voorkomen dat er gevochten zou gaan worden. Terwijl hij zijn hond in de armen had sprong een van de herdershonden in zijn richting. De man gaf deze herdershond vervolgens een schop. De onbekende eigenaresse sloeg het echtpaar daarna enkele malen met haar hondenriem waaraan een metalen musketonhaak op het hoofd. Beiden liepen daarbij letsel op.

SNELHEIDSCONTROLES (Sint Oedenrode)

Zaterdag zijn snelheidscontroles gehouden op de Lindendijk en de Veghelseweg in Sint Oedenrode. Op de Lindendijk passeerden tussen 11.15 uur en 11.50 uur 443 voertuigen. Daarvan bleken er 32 in overtreding. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 72 km.u waar slechts 50 km.u is toegestaan. Op de Veghelseweg is gecontroleerd tussen 13.15 uur en 13.55 uur. Van de 687 passerende voertuigen reden er 37 te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 110 km.u, waar slechts 80 km.u is toegestaan.

Zondagmorgen tussen 10.00 uur en 11.20 uur is op snelheid gecontroleerd op de Rijksweg 65 onder Helvoirt. Er passeerden 636 voertuigen, waarvan er 60 te hard reden. De hoogste gemeten snelheid bedroeg hier 135 km/u. Ter plaatse is slechts 80 km/u toegestaan.

BEDRIJFINBRAAK (Schijndel)

In de nacht van zaterdag op zondag is er ingebroken in bedrijf aan de Van Leeuwenhoekweg in Schijndel. Nadat men een raam van het pand had vernield is een computer met toebehoren weggenomen.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 4101 '