Zondag 31 Oktober

AUTODIEFSTALLEN (Schijndel)

Vrijdagavond is vanaf een parkeerterrein aan de Cock van Neerijnenstraat in Schijndel een grijze Mercedes Cabriolet, type 300 CE-24, met een zwarte linnen kap en voorzien van het kenteken NX-PZ-60 ontvreemd. --

Hetzelfde overkwam de eigenaar van een zwarte Mercedes E 250 D met het kenteken LV-FP-63 vrijdagmiddag op de Edisonweg in Schijndel.

MAN GEWOND BIJ AANRIJDING (Boxtel)

Vrijdagavond vond op de Esschebaan in Boxtel een aanrijding plaats tussen een 46-jarige automobilist uit die plaats en een 18-jarige automobilist uit Esch. De 46-jarige bestuurder sloeg linksaf en zag daarbij de links naast hem rijdende automobilist over het hoofd. Het gevolg was een aanrijding waarbij de auto van de man uit Esch totall los en de auto van de Boxtelnaar linksvoor beschadigd raakte. De 18-jarige man moest zich laten behandelen aan een hoofdwond.

VIJF AUTOMOBILISTEN BEKEURD VOOR ALCOHOLMISBRUIK

Van vrijdag op zaterdag zijn vijf automobilisten bekeurd terzake het rijden onder invloed van alcohol. Op het Pastoor van Besouwplein in Boxtel werd een 37-jarige Bosschenaar betrapt, hij weigerde mee te werken aan de ademanalyse. Zijn rijbewijs is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt. Op de Eerschotsestraat in Sint Oedenrode is een 28-jarige automobilist uit Valkenswaard betrapt, hij kreeg een boete van Fl. 390,= en een rijverbod. Op dezelfde locatie is een 31-jarige automobilist uit Sint Oedenrode voor hetzelfde feit bekeurd. Ook hij kreeg een boete van Fl. 390,= en een rijverbod. Eveneens op de Eerschotsestraat is een 31-jarige automobiliste uit Sint Oedenrode betrapt op het rijden onder invloed. Zij kreeg een boete van Fl. 390,= en een rijverbod. Op de Bosscheweg in Vught kreeg een 48-jarige Cromvoirter een boete van Fl. 500,= en een rijverbod.

SNELHEIDSCONTROLE (Boxtel)

Zaterdagmiddag zijn bij een snelheidscontrole op de Bosscheweg in Boxtel 67 automobilisten bekeurd voor overtreding van de maximum snelheid van 50 km/h. Hoogste snelheid 97 km/h.

EENZIJDIG MOTORONGEVAL (Schijndel)

Zaterdagmiddag is op de Boxtelseweg in Schijndel een 23-jarige motorrijder uit die plaats tegen een boom gereden en gewond geraakt. Volgens getuigen kwam het slachtoffer uit de richting Boxtel en reed hij met hoge snelheid richting Schijndel. De motorrijder is vermoedelijk de macht over het stuur kwijtgeraakt en tegen een boom gereden. Hij is met onbekende verwondingen per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

RIJDEN ONDER INVLOED (Haaren)

Zaterdagavond is op de Rijksweg 65 in Haaren een 53-jarige automobilist uit Diessen betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. Zijn rijbewijs is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt.

DIEFSTAL MERCEDES (Vught)

Van zaterdag op zondag is vanaf een parkeerterrein van een motel aan de Bosscheweg in Vught een zwarte Mercedes Benz, type SL300 met het Duitse kenteken HER-D-2222 ontvreemd.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL (Liempde)

Van zaterdag op zondag zijn bij een aanrijding tussen twee personenauto's op Rijksweg 2 westbaan in Liempde twee personen gewond geraakt. Een 26-jarige Boxtelnaar lette niet op en reed met zijn auto achterop de voor hem rijdende auto. Deze auto met vier inzittenden, bestuurd door een Bossche (leeftijd onbekend) sloeg hierdoor over de kop en belandde in de berm. Een 22-jarige Bosschenaar raakte hierdoor in de auto bekneld en moest door de brandweer uit zijn benarde positie worden bevrijd. De bestuurster van deze auto en de 22-jarige Bosschenaar zijn per ambulance naar het GZG gebracht. De overige twee inzittenden en de inzittenden van de andere auto liepen geen noemenswaardige verwondingen op.

DOORRIJDEN NA AANRIJDING (Schijndel)

De geparkeerde auto van een 28-jarige Schijndelse liep van zaterdag op zondag op de Pastoor van Erpstraat in Schijndel aanzienlijke schade op door een aanrijding. De veroorzaker van de schade reed door zonder zijn identiteit bekend te maken.

MOTORRIJDER ERNSTIG GEWOND (Schijndel)

De motorrijder die zaterdagmiddag op de Boxtelseweg in Schijndel tegen een boom reed, (zie persbericht zaterdag 30/10) is met een ernstig hersentrauma, gebroken ribben en gebroken armen overgebracht naar het St.Elisabethziekenhuis in Tilburg.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 4347 '