Zondag 28 Maart

EENZIJDIG ONGEVAL

In Sint Michielsgestel ontstond vrijdagavond een ongeval aan de kruising RuwenbergstraatNieuwstraat St. Michielstraat. Een 67-jarige automobilist uit Sint Michielsgestel verleende geen voorrang aan een 40-jarige voetganger uit Vught. De automobilist reed over de Nieuwstraat vanuit de richting Petrus Dondersplein. Hij verleende geen voorrang aan de voetganger die voor hem van rechts kwam. De voetganger kwam uit de Ruwenbergstraat gelopen in de richting van de Nieuwstraat. De voetganger stak de kruising over . Hierbij ontstond het ongeval. De voetganger raakte gewond aan de linkerduim en de benen.

CONTROLE Wet Arbeid Vreemdelingen.

In het kader van de controle op de naleving van de Wet Arbeid Vreemdelingen heeft de politie vrijdagavond een controle gehouden bij een horecagelegenheid in Sint Oedenrode aan de Kofferen. Hierbij trof men een werkzaam persoon aan, die dit niet was toegestaan. Er is proces-verbaal opgemaakt. Aan de Lindendijk in Sint Oedenrode trof de politie vrijdagavond een drietal mensen aan in een horecagelegenheid die ook niet over de juiste documenten beschikten.Vermoedelijk verblijven deze mensen illegaal in ons land. De drie zijn in vreemdelingenbewaring gesteld.

ONGEVAL

In Sint Oedenrode aan de Heuvel vond vrijdagavond een ongeval plaats. Een 14-jarige fietster uit Sint Oedenrode reed over de Heuvel richting de Markt. Een 37-jarige automobilist uit Sint Oedenrode passeert haar in dezelfde richting. De fietster raakte de macht over haar fietsstuur kwijt en viel tegen de auto aan. Zij raakte hierbij heel licht gewond maar kon gewoon naar huis gaan.

INBREKERS OVERLOPEN

In Sint Oedenrode werd vrijdagavond ingebroken in een woning aan de Merodestraat. Onbekenden werden op heterdaad betrapt door de bewoner. Een ongenode gast vluchtte weg via de tuin, de ander via de inrit. Het hele huis bleek te zijn doorzocht en er was al geluidsapparatuur klaargezet om meegenomen te worden. De bewoner vermist wel sierraden. De vluchtende mannen waren tussen de 20 en 25 jaar oud en hadden beiden een stevig postuur.

STRUBBELINGEN

In Boxtel op de Markt vond vrijdagavond een ruzie plaats waarbij gevochten werd. De politie kon de partijen scheiden en daarna bemiddelen. Het bleek om een tweetal personen te gaan die vorige week al ruzie hadden gehad en dit nu op straat wilden uitvechten met hun eigen achterban. Op het politiebureau werd de zaak uitgepraat. Beide partijen konden hun verhaal doen en besloten er geen woorden meer aan vuil te maken.

ALCOHOL

In Wijbosch aan de Eerdsebaan werd vrijdagavond een alcoholcontrole gehouden. 25 Bestuurders werd gevraagd te blazen. 1 automobilist had teveel gedronken, het betrof een 30-jarige man uit Eindhoven. Hij kreeg een rijverbod van 4 uren. In Schijndel aan de Structuurweg werd zaterdagochtend in alle vroegte een 43-jarige automobilist uit Berkel Enschot gecontroleerd op het gebruik van alcohol. De man had te diep in het glaasje gekeken en kreeg een rijverbod van 3 uren opgelegd. In Schijndel aan de Steeg werd in de nacht van zaterdag op zondag een 44-jarige automobiliste uit Nistelrode gevraagd om te blazen. Zij kreeg een rijverbod van 2 uren en ook een boete van f 390,- opgelegd. In Berlicum aan de Hoogstraat werden zondagochtend vroeg een twaalftal bestuurders gecontroleerd op het gebruik van alcohol. Zij mochten hun weg vervolgen. In Sint Oedenrode hield de politie eveneens een alcoholcontrole deze nacht. Bij 10 bestuurders werd een ademtest afgenomen. Allen konden doorrijden.

ONGEVAL

In Schijndel aan de Boxtelseweg Langeweg vond zaterdagochtend een ongeval plaats. Een 45-jarige automobilist uit Schijndel stak de Boxtelseweg (voorrangsweg) over en zag de bestuurster van een bromfiets niet. De bromfietster uit Schijndel naderde van rechts over het fietspad. Hierdoor botste ze tegen de rechterzijde van de auto. De vrouw brak hierbij haar linkerbeen. Zij werd naar het ziekenhuis in Den Bosch overgebracht.

LEKKER BAKKIE KOFFIE

In Schijndel aan de Molenstraat werden bij een winkel zaterdagmiddag 50 pakken koffie ontvreemd. De 'klant' rekende een drietal dingen af en verdween met de koffie in een sporttas uit de winkel. Hij stapte in een gereedstaande auto en reed weg richting de van Berghenstraat. Het kenteken van de auto is bekend.

WINKELWAGENTJES GESTOLEN

In Sint Michielsgestel aan de Nieuwstraat werden zaterdag twee winkelwagentjes ontvreemd van een supermarkt. Een personeelslid zag dat er twee karretjes in een auto geladen werden en dat onbekenden er daarna met de 'buit'vandoor gingen. Het kenteken van de auto is bekend.

INBRAAK BEDRIJF

In Boskant aan de Liempdseweg werd ingebroken bij een bouwmarkt zaterdagavond. Bij de kassa bleek dat onbekenden het voorzien hadden op geld. Zij gingen aan de haal met het fooienpotje.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 4941 '