Zondag 9 Mei

VERKEERSCONTROLE

Op de Hoogstraat in Berlicum zijn vrijdag 31 automobilisten bekeurd voor het niet dragen van de autogordel.

AANHOUDING NA VERNIELING FIETS

Op de Hertog Jan II laan in Schijndel is vrijdagavond een 15-jarige jongen uit Schijndel aangehouden die ervan werd verdacht een fiets te hebben vernield. Op aanwijzen van getuigen kon de jongen aangehouden worden. De jongen is na verhoor naar huis gebracht. Hij verklaarde dat het zijn eigen fiets was die hij vernielde.

ONGEVAL

Door nog onbekende oorzaak is vrijdagavond rond 22.20 uur in een sloot naast het fietspad op de Nijnselseweg in St. Oedenrode een jongeman (leeftijd onbekend, uit Schijndel) terechtgekomen. Zijn bromfiets lag gedeeltelijk over hem heen. De jongeman is naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis bleek dat hij geen letsel had opgelopen. De jongen wist zich niet te herinneren waarom hij ten val is gekomen. Er is vermoedelijk geen alcohol in het spel.

MET DRANK OP ACHTER HET STUUR

Op de Nijndelseweg in St Oedenrode is zaterdag rond 00.15 uur een 53-jarige man uit Den Bosch aangehouden die met drank op achter het stuur zat. Hij kreeg een rijverbod. Hij viel op doordat beide achterlichten van zijn auto niet werkten.

Op de Repelweg in Vught werd zaterdagochtend vroeg een 48-jarige man uit Vught aangehouden die met drank op achter het stuur zat. Hij kreeg een rijverbod.

Zaterdagochtend vroeg is een 30-jarige man uit Vught aangehouden op de Glorieuxlaan in Vught omdat hij met drank op achter het stuur zat. Hij kreeg een rijverbod.

GEWOND

In de nacht van vrijdag op zaterdag rond 02.45 uur reed een 27-jarige bestuurder uit Boxtel samen met een 20-jarige vrouw uit Boxtel en een 23-jarige man uit Veghel in de auto op de Markt in Boxtel. Bij het wegrijden stonden twee jongeren op de rijbaan van de Markt. Door nog onbekende oorzaak is een van de jongens (leeftijd onbekend, uit Boxtel), over de motorkap, ten val gekomen waarbij hij gewond raakte. De auto is hierna doorgereden. Het slachtoffer heeft zich in het ziekenhuis laten behandelen. De 27-jarige man, de 20-jarige vrouw en de 23-jarige man zijn even later op de Albinonistraat aangehouden terzake verkeersgevaarlijk gedrag, veroorzaken van letsel en het verlaten van de plaats van het ongeval. De bestuurder, de 27-jarige man, verkeerde onder invloed. De auto is in beslag genomen en het rijbewijs van de bestuurder is ingevorderd. De drie verdachten zijn na verhoor heengezonden. De politie heeft de zaak in onderzoek.

FRONTALE AANRIJDING

Op de Keur in Schijndel ontstond zaterdagochtend een frontale aanrijding. Een 37-jarige automobiliste uit Heeswijk Dinther reed over Keur, komende uit de richting Boxtelseweg. Doordat zij niet zoveel mogelijk rechts hield, ontstond een aanrijding tussen haar en een 38-jarige automobilist uit Schijndel die haar tegemoet reed. Beide bestuurders raakten licht gewond.

DRONKEN

Op de hoek van de Markt en de Clarissenstraat in Boxtel heeft zaterdag rond 01.00 uur een 17-jarige jongen uit Boxtel een bekeuring van fl. 50,= gekregen omdat hij in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg verkeerde. Hij lag in een bloemenbak, was bijna niet wakker te krijgen en stonk naar drank.

WONINGINBRAAK

In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een woning aan de Loonsebaan in Vught, waarbij een GSM-toestel en geld mee is genomen. Ook werd die nacht ingebroken in een woning aan de Rembrandtlaan in Vught, waarbij een GSM en pasjes zijn gestolen. In beide woningen is een deur geforceerd. In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in een woning aan de Kampdijklaan in Vught waarbij onder meer een portemonnee met pasjes is gestolen. Een deur werd geforceerd. Ook werd een deur geforceerd van een woning aan de Jan van Cuijkstraat in Schijndel. Hier werden onder meer een videocamera en een fotocamera gestolen.

ONGEVAL MET LETSEL

Op de Van Leeuwenhoekweg in Schijndel is zaterdagmiddag een 4-jarig jongetje uit Vinkel aangereden toen hij plotseling de weg overstak. Hij stond samen met zijn ouders voor de rijbaan stil om over te steken. Toen het jongetje plotseling overstak remde een aankomende auto, bestuurd door een 19-jarige man uit Schijndel, maar kon hem niet meer ontwijken. Het jongetje is naar het ziekenhuis gebracht met rugklachten.

AANHOUDINGEN

Op de Baanderherenweg in Boxtel is zaterdagavond een 37-jarige man uit Boxtel aangehouden die met een mes en een ijzeren staaf op straat stond. Door de politie met hulp van de diensthond Sator is de man gevorderd zijn wapens weg te gooien, waarop hij reageerde en ze weggooide. Waarschijnlijk ging het om een vechtpartij die binnenshuis begonnen was en zich verder op straat had voortgezet. Bij deze vechtpartij was ook een 29-jarige man uit Deventer betrokken, die later op het bureau in Boxtel is aangehouden. Beide mannen hadden verwondingen en uit hun verklaringen bleek dat ze zich beiden schuldig hadden gemaakt aan strafbare feiten. Bij de aanhouding van de 37-jarige man was het de eerste keer dat een diensthond werd ingezet in het district Aa & Dommel.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND

Zaterdagavond is vanaf de Hooghei in Berlicum een personenauto gestolen. De auto is later die nacht uitgebrand aangetroffen door de politie in Tilburg.

CARAVAN EN SCHUREN IN BRAND

Op de Fresiahof in Schijndel zijn in de nacht van zaterdag op zondag een caravan en twee schuurtjes afgebrand. Ook sprongen enkele ruiten van omliggende woningen. Brandstichting wordt niet uitgesloten.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 5652 '