Zondag 31 Januari

GEEN GORDEL, HAAREN

Vrijdag zijn 8 personen bekeurd die geen autogordel gebruikte, terwijl dat wel vereist was. Door de politie werd op de Kerkstraat in Haaren een controle hierop gehouden.

VERNIELINGEN, SCHIJNDEL

Vrijdag zijn drie jongens, 12, 13 en 13 jaar uit Sint Michielsgestel aangehouden. Ze werden betrapt terwijl ze vernielingen aan het plegen waren bij een leegstaande woning aan de Oetelaarsestraat in Schijndel. De jongens zijn overgedragen aan het bureau HALT.

DIEFSTAL SCHAPEN, OLLAND

Vrijdag zijn vanuit een weiland aan de Scheperweg drie schapen gestolen. Het betreft twee drachtige Swifters ooien en een Texelse bok.

AUTO GESTOLEN, SCHIJNDEL

Vanaf de Baroniestraat in Schijndel, is vrijdagavond een grijze Volvo 440 gestolen. Het kenteken van de auto is DB-SL-77.

GLAASJE OP EN GEEN RIJBEWIJS, VUGHT

In de nacht van vrijdag op zaterdag werd op de Taalstraat in Vught een auto gecontroleerd. De 25-jarige bestuurder uit Utrecht bleek te veel te hebben gedronken. Verder bleek hij geen rijbewijs te hebben. Bij de controle gaf de man ook nog een valse naam op. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor is de man naar huis gestuurd, met achterlating van de auto.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is een 21-jarige man uit Oirschot bekeurd. De man reed met een auto terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod. De boete die hij zal krijgen zal ongeveer FL. 700,- zijn. De controle vond plaats op de A2 onder Vught.

VERNIELING AUTO'S, SCHIJNDEL

In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben enkele mensen aangifte gedaan van vernielingen aan hun auto. De auto's stonden geparkeerd aan de Hoofdstraat in Schijndel. De auto's werden vernield, doordat men over de auto's was gelopen.

FOTOKAST OPEN GEBROKEN, BOXTEL

In de nacht van vrijdag op zaterdag is aan de achterzijde van een winkel aan de Stationsstraat in Boxtel een fotokast open gebroken. In dergelijke kasten wordt fotowerk gelegd dat wordt opgehaald of gebracht door de medewerker van een ontwikkelcentrale. De kast is met geweld open gebroken. Nog onbekend is hoeveel fotomateriaal er is gestolen. Zaterdagochtend is een deel van het fotomateriaal terug gevonden bij een inbraak in Boskant.

FOTOKAST OPEN GEBROKEN, SINT OEDENRODE

In de nacht van vrijdag op zaterdag is aan de zijkant van twee winkels aan de Heuvel in Sint Oedenrode een fotokast open gebroken. In dergelijke kasten wordt fotowerk gelegd dat wordt opgehaald of gebracht door de medewerker van een ontwikkelcentrale. De kast is met geweld open gebroken. Uit een van de twee kasten zijn rolletjes weggenomen die nog ontwikkeld en afgedrukt moesten worden. Uit de andere kast is zover bekend niets gestolen.

INBRAAK SCHAFTKEET EN BRANDSTICHTING, BOSKANT

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een schaftkeet aan de Donderdonksedijk in Boskant. Vanuit de keet werd wat gereedschap gestolen. Na de inbraak heeft men de keet in brand gestoken. Hierdoor is de keet helemaal uitgebrand. Bij de schaftkeet werden fotozakken met daarin foto's aangetroffen, afkomstig van de inbraak in de fotokast in de Stationsstraat in Boxtel.

BROMFIETSCONTROLE, BOXTEL

Van 25 tot en met 29 januari is door het politieteam Boxtel controle gehouden op bromfietsen. Gedurende deze tijd werden 130 bromfietsen gecontroleerd. Twee bromfietsen bleken van diefstal afkomstig te zijn. Hierna wordt nog een nader onderzoek ingesteld. Verder zijn enkele tientallen bromfietsers bekeurd voor diverse technische gebreken aan de bromfietsen.

JONGEN MISHANDELD, BOXTEL

Vrijdagmiddag is een 16-jarige jongen uit Boxtel bij de rotonde Achterberghstraat - Baander-herenweg in Boxtel mishandeld. De Jongen kwam rond 13.30 uur op de rotonde. Daar werd hij aangesproken door twee jongens. Deze twee jongens wilde het slachtoffer dwingen om een fiets te stelen. Het slachtoffer ging hier niet op in en liep gewoon door. Op de hoek van de Achterberghstraat met de Baanderherenweg, aan de kant van de Kiekenhof werd hij door de twee jongens vastgepakt. De twee sloegen en schopt hem, waardoor hij op de grond viel. Terwijl hij op de grond lag, schopten de twee hem tegen het hoofd en het lichaam. Hierdoor verloor het slachtoffer het bewustzijn. Toen de jongen weer bij bewustzijn kwam, waren de twee jongens vertrokken. De jongen heeft aan dit voorval diverse kneuzingen en bulten overgehouden. Zijn belagers waren twee jongens; een blanke jongen, ongeveer 15 a 16 jaar, ongeveer 1.75 meter lang, strak achterover gekamd blond haar. Hij droeg een bomberjack, blauwe spijker broek en zwarte sportschoenen. De andere was een Marokkaanse jongen ongeveer even oud als de andere, ongeveer 1.75 meter lang, licht krullend zwart haar, aan de zij- en achterkanten opgeschoren. Hij had een mager postuur en een zogenaamde haviksneus. Hij droeg een creme met witte Cavello broek en witte Nike schoenen. Getuigen die iets gezien hebben op het genoemde verkeersplein tussen 13.30 en 13.50 uur worden verzocht contact op te nemen met de politie Boxtel, telefoon 0411 - 612 345.

AANRIJDING MET GEWONDEN, SCHIJNDEL

Zaterdagmiddag vond op de Molendijk Noord in Schijndel een aanrijding plaats. Een auto bestuurd door een 38-jarige man uit Den Dungen was juist vanaf de Dungensesteeg, rechtsaf, de weg opgereden. De bestuurder wilde echter vrijwel direct weer linksaf de Lieseindsestraat inrijden. Juist op het moment dat hij linksaf wilde rijden werd hij ingehaald door een achterop komende auto, bestuurd door een 22 jarige man uit Schijndel. Hierop ontstond de aanrijding. Twee inzittende vrouwen van de linksaf rijdende auto, raakte bekneld in de auto en zijn door de brandweer bevrijd. Deze vrouwen, een van 35 jaar en een leeftijd onbekend, uit Den Dungen zijn evenals de 22-jarige Schijndelnaar met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. Twee ook in de linksaf rijdende auto zittende kinderen van 6 en 3 jaar bleven evens als de vader, die de auto reed, ongedeerd.

INBRAAK WONING, VUGHT

Zaterdagmiddag is ingebroken in een flatwoning aan de Helvoirtseweg in Vught. De voordeur van de woning werd met geweld opengebroken. De hele woning werd doorzocht. Enkele deuren die afgesloten waren werden eveneens opengebroken. Een fototoestel en sieraden werden gestolen.

In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in een woning aan de Esscheweg in Vught. Een raam aan de achterzijde van de woning werd opengebroken. Vanuit de woning werden twee GSM telefoons en autosleutels gestolen. Met deze autosleutels is de voor de woning geparkeerd staande auto, een blauwe Saab 9-3 cabriolet met het kenteken TG-FH-51 gestolen.

FIETSER OP A2, LIEMPDE

Zaterdagavond rond 21.15 uur kreeg de politie een melding, dat over de A2 onder Liempde een fietser reed in de richting Den Bosch. Ter plaatse trof de politie een 76-jarige man uit Helmond op de fiets aan. De man was het spoor wat bijster. Hij was namelijk eerder die dag uit zijn woning vertrokken om een pakje shag te kopen. Vervolgens wist hij niet wat hij nu op deze weg deed. Het was de man opgevallen dat de auto's wel erg hard langs kwamen rijden bij dat prachtige fietspad waar hij opreed.

INBRAAK WONING, BOXTEL

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Parkweg in Boxtel. Een raam aan de achterzijde van de woning werd opengebroken, waardoor men binnen kon komen. De woning werd doorzocht. Een computer en beeld- en geluidsapparatuur werden gestolen.

GLUURDER BETRAPT, SCHIJNDEL

In de nacht van zaterdag op zondag is een 33-jarige man uit Schijndel betrapt terwijl hij bij een woning aan de Elschotseweg in Schijndel stond te gluren. Hij werd door de bewoners betrapt en overgedragen aan de politie. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

DOORRIJDEN NA AANRIJDING, BOXTEL

Vrijdagmiddag rond 15.00 uur heeft er ongeval plaats gevonden op de Baandervrouwenlaan in Boxtel, nabij het Shell benzinestation. Een 45-jarige bromfietser uit Den Bosch reed over de Baandervrouwenlaan in de richting van de Bosscheweg. Vlak bij de kruising met de van Croonenborgstraat werd de bromfietser voorbij gereden door een rode Fiat, die daarop direct rechtsaf de van Croonenborgstraat inreed. De bromfietser werd hierbij geraakt en kwam te vallen. De auto is echter doorgereden na de aanrijding. Getuigen die gezien hebben wat er is gebeurd, worden verzocht contact op te nemen met de politie Boxtel telefoon 0411 - 612 345.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 8573 '