Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 07-01-2000

Pesrbericht district De Leijgraaf/

VOETGANGER GEWOND
Een 73-jarige voetganger is donderdagmiddag op de Meijerijstraat in Veghel gewond geraakt. De man, een inwoner van Veghel, stak samen met zijn echtgenote over via de voetgangersoversteekplaats toen hij werd aangereden door een 39-jarige automobilist uit die plaats, die de voetgangers niet had gezien. Het slachtoffer werd met een beenfractuur over-gebracht naar het ziekenhuis in Veghel, zijn echtgenote kwam met de schrik vrij.

DODELIJK ONGEVAL ODILIAPEEL
Donderdagavond is bij een aanrijding een 18-jarige jongen uit Odiliapeel verongelukt. Het ongeval onstond rond 20.15 uur toen het slachtoffer al fietsend op de kruising van de Kievitlaan met de Oudedijk in Odiliapeel geen voorrang verleende aan een 20-jarige automobilist uit Boxmeer. De jongen overleed ter plaatse. De Boxmeerse autobestuurder bleef ongedeerd.

ONDER INVLOED
De politie heeft afgelopen nacht enkele autobestuurders aangehouden die onder invloed reden. Rond middernacht werd op de Markt in Uden een 29-jarige inwoner van Venhorst daarvoor aangehouden. Hij kreeg een rijverbod van vier uur en proces-verbaal. Na onderzoek bleek dat de man een dag eerder door de politie in Oss voor hetzelfde feit was aangehouden.
Rond 03.00 uur was de beurt voor een 28-jarige Udenaar. Op de Bosschebaan in zijn woonplaats werd hij betrapt voor het rijden onder invloed. Ook hij kreeg een rijverbod van vier uur en een proces-verbaal.
Op de Markt in Uden werd even later een 40-jarige Fransman aangehouden. Omdat de man enigszins slingerend reed besloten de agenten hem te controleren, waarop een blaastest volgde. Hij kreeg een boete van f.1.200,-- en mocht vijf uur niet rijden.

KRATTENDIEFSTAL
De politie heeft vrijdagmorgen op de Evertsenstraat in Veghel een 16-jarige inwoner van Veghel aangehouden. De jongen werd door een surveillerende agent opgemerkt toen hij de benen nam met drie lege kratten. Tegenover de politie verklaarde de jongen de kratten te hebben gevonden. De jongen is na verhoor weer in vrijheid gesteld, de kratten liet hij achter op het bureau.

AUTO WEG
Vrijdagmorgen verdween op de Pastoor Spieringsstraat in Uden een witte bedrijfsauto. Het betrof een Mitsubishi, kentken VR-FG-40, ter waarde van f.30.000,--.

ANDERE LOCATIE
De Udenaar die woensdagnacht aangehouden werd met een hoeveelheid drugs werd aange-houden op de Schutboomstraat in Uden. Abusievelijk werd in het persbericht van gisteren vermeld dat de lokatie De Schutsboomstraat in Schaijk zou zijn.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 2720 '