Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 22-02-2000

Persbericht district De Leijgraaf/

SNELHEIDSCONTROLE
De politie heeft maandagmorgen van 10.30 tot 12.00 uur op de NCB-laan in Veghel op snelheid gecontroleerd. Daarbij reden 33 bestuurders te hard, de snelste reed 82 km. Van 14.30 tot 16.15 uur was er een controle op de Bronkhorstsingel in Uden. Daar reed de snelste 86 km. per uur. Er werden 66 bestuurders bekeurd.

OP HETERDAAD BETRAPT
Maandagmiddag is op de Bitswijk in Uden een 31-jarige man uit Nijmegen aangehouden. Personeel van een autobedrijf had de man op heterdaad betrapt toen hij een benzineklep van een auto openbrak. De Nijmegenaar is in verzekering gesteld.

VEEL PROCESSEN-VERBAAL BIJ VERKEERSCONTROLE
Vanmorgen heeft de politie tussen 07.45 en 09.00 uur enkele verkeerscontroles gehouden. Op de kruising N265 ? Bitswijk - Nistelrodeseweg en op de Violierstraat ? Mellesingel ? Pres. Kennedylaan in Uden werden automobilisten en (brom)fietsers gecontroleerd op het rijden door rood licht. In totaal kregen 57 overtreders een bon, waarvan veertien automobilisten op kenteken werden bekeurd. De rest heeft de bekeuring al op zak.

GEWONDE BIJ AANRIJDING
Maandagmiddag is bij een aanrijding op de Statenweg in Boekel een 20-jarige automobilist uit die plaats gewond geraakt. De bestuurder raakte na een inhaalmanoeuvre door nog onbekende oorzaak met zijn auto in een slip. Hij botste daarbij tegen een boom en kwam vervolgens in de sloot terecht. De Boekelaar liep verschillende snijwonden op en vermoedelijk een gebroken sleutelbeen. De man is overgebracht naar het Bernhoveziekenhuis in Veghel.

DIEFSTAL BIJ BEJAARDE VROUW
Een 83-jarige vrouw uit Veghel is maandagavond het slachtoffer geworden van een babbeltruc. Rond 18.45 uur belde een onbekende vrouw aan bij de woning aan de Peellandstraat. De onbekende kwam zogenaamd ?kennis maken?. Nadat de bewoonster haar had binnengelaten is tijdens het gesprek dat volgde de onbekende ook op de bovenverdieping van de woning geweest. Nadat de vrouw weer vertrokken was, miste de Veghelse twee portemonnees met enkele honderden guldens, alsmede een bankpas.

VIER VERDACHTEN AANGEHOUDEN VOOR MISHANDELING
De politie heeft vanmorgen vier personen aangehouden die verdacht worden van betrokkenheid bij een mishandeling van vorige week. De verdachten, in de leeftijden tussen 17 en 21 jaar en afkomstig uit Uden, zijn in verzekering gesteld.
De mishandeling vond plaats in de nacht van zaterdag op zondag in een taxibus, die onderweg was van Zeeland naar Uden. Twee jongeren uit Mill werden daarbij dusdanig geschopt en geslagen dat zij zware kneuzingen opliepen.
De politie sluit meerdere aanhoudingen niet uit.

NÓG EEN VERKEERSCONTROLE
Ook vanmiddag heeft de politie een verkeerscontrole gehouden en wel op de Koopmansstraat in Uden. Daar zijn tussen 13.00 en 14.45 uur 41 autobestuurders bekeurd omdat zij geen autogordel droegen. De kosten daarvan zijn f.90,--.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 3102 '