Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Boxtel 16-01-2000

Persbericht district Aa & Dommel/

GEWONDE BIJ VECHTPARTIJ
Op de Markt in Boxtel heeft vrijdagavond laat een 19-jarige Boxtelaar onder andere een gebroken neus opgelopen bij een korte vechtpartij op straat. Twee groepjes jongeren hadden in een van de café's onenigheid, rond sluitingstijd kwam men elkaar buiten weer tegen en is de 19-jarige jongen tegen het gezicht geslagen, en nadat hij gevallen was, enkele malen in zijn gezicht geschopt. Het slachtoffer werd met ernstig letsel aan zijn gezicht overgebracht naar het ziekenhuis in Den Bosch.

ONGEVAL LETSEL
In de nacht van vrijdag op zaterdag is een 19-jarige Boxtelaar ernstig gewond geraakt toen hij met zijn brommer op de Eindhovenseweg in Boxtel tegen een lantarenpaal reed. De jongen, die vermoedelijk teveel had gedronken, werd met een gebroken arm naar het ziekenhuis overgebracht.

ALCOHOLCONTROLE
In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft de politie van het team Schijndel 162 bestuurders op alcoholgebruik gecontroleerd. Twee mensen hadden teveel gedronken en kregen een rijverbod plus een verbaal.

BRANDSTICHTING
In een woning aan de Grote Doelenlaan te Sint Oedenrode is in de nacht van vrijdag op zaterdag gepoogd brand te stichten. Via een klapraampje aan de voorzijde hebben onbekenden een stuk brandend papier in de gang gegooid. Binnen verbrandde een gordijn gedeeltelijk en sprong er een ruit. Het vuur is vanzelf uitgegaan. Zaterdagmorgen ontdekte de bewoner een en ander. De politie onderzoekt de zaak.

WINKELDIEFSTAL
In een winkel aan de Rechterstraat te Boxtel heeft winkelpersoneel zaterdagmiddag een 19-jarige man uit Boxtel betrapt op het stelen van een GSM uit de vitrine. De man kon na een korte achtervolging in de Prins Hendrikstraat worden staandegehouden. De ter plaatse gekomen politie nam de man mee. Hij is in verzekering gesteld. In een supermarkt aan het Moleneindplein te Vught heeft personeel een 16-jarige jongen betrapt op het stelen van levensmiddelen met een waarde van meer 200 gulden. De man had een geprepareerde tas bij zich. De jongen is overgedragen aan de politie.

INBRAAK IN WONING
In een huis aan de Beethovenring te Boxtel is zaterdagmiddag ingebroken. Er wordt geld en sieraden vermist.
Aan het Gewat te Middelrode is zaterdag ingebroken in een huis. Er zijn sieraden ontvreemd. In een huis aan de Julianastraat te Middelrode is vanochtend vroeg ook ingebroken. Ook hier was de acherdeur geforceerd. Uit het huis verdween een kassalade met daarin 600 gulden, een Nintendospel, een draagbare telefoon en een batterijoplader. Uit een huis aan de Molenstraat, ook in Middelrode, verdween vannacht een laptop, een portemonnee met daarin 200 gulden en enkele bankpasjes.

CONTROLE HANGJEUGD
Vrijdagavond laat heeft de politie een aantal jongeren op de Schoolstraat bekeurd. In de groep van ongeveer 15 jongeren vielen twee bekeuringen voor het rijden zonder helm, een voor wildplassen, en drie voor het gebruiken van alcoholhoudende drank op de openbare weg.

INBRAAK BEDRIJF
In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een supermarkt aan de Hertog Hendrikstraat te Sint Oedenrode. Na het ingooien van een ruit werd een kopieerapparaat vernield en het geld, circa 10 gulden. er uit gehaald.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 3444 '