Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Cuijk 07-01-2000

Persbericht district Land van Cuijk/

GEWONDEN BIJ AANRIJDINGEN
Donderdagmiddag is op Sint Anthonisweg in Boxmeer een 73-jarige inwoner van Boxmeer bij een aanrijding licht gewond geraakt. De man stak plotseling fietsend de weg over en werd daarbij aangereden door een 19-jarige automobilist uit Sint Anthonis. De Boxmeerder werd met rug- en beenklachten overgebracht naar het Maasziekenhuis alswaar hij enkele uren later weer werd ontslagen.

Op de kruising Jan van Cuijkdijk en Sint Elisabethstraat - Brugstraat in Grave is donderdagavond een 78-jarige Wijchenaar licht gewond geraakt. De man kreeg met zijn auto geen voorrang van een 55-jarige autobestuurder uit Grave, waarna een botsing volgde. De auto van de Wijchenaar kwam tegen een muur van het bruggetje voor het water tot stilstand. De man is met knieletsel overgebracht naar het ziekenhuis.

COMPUTERKAST WEG
Afgelopen nacht ontdekten bewoners van een huis aan de Graafschedijk in Escharen dat er was ingebroken. Via het verbreken van een buitendeur is de dief in de woning gekomen die geheel doorzocht werd. Men mist een computerkast, waarde niet bekend.

ALCOHOLCONTROLE
De politie heeft afgelopen nacht op de Schoolstraat in Mill en de Beersebaan in Cuijk in totaal 48 autobestuurders op alcoholgebruik gecontroleerd. Een bestuurder had gedronken (zie elders in dit persbericht). Op de Papenvoortsedijk in Rijkevoort moesten vervolgens nog vijf bestuurders blazen. Ook zij hadden niet gedronken.

AUTO IN WEILAND
Vanmorgen rond 07.20 uur reed een 66-jarige autobestuurder uit het Belgische Arendonk op de Veerstraat in Boxmeer met zijn auto een weiland in. De Belg was enigszins in de war en kon niet verklaren waarom dit gebeurd was. De man kwam met de schrik vrij, zijn auto liep geen schade op.

POGING INBRAAK
Vanmorgen werd ontdekt dat men geprobeerd heeft in te breken in een woning aan de Udo de Boyestraat in Vierlingsbeek. Een houten kozijn van een keukenraam bleek te zijn vernield. Men is niet binnen geweest.

OP HETERDAAD BETRAPT
De politie heeft vanmiddag op de weekmarkt in Grave een 16-jarige asielzoeker uit Grave aangehouden. De jongen werd door een marktkoopman betrapt bij diefstal van een fleece jack van f.35,--. De 16-jarige jongen uit Azerbajdsjan is ingesloten.

MAN RIJDT IN OP POLITIE-AGENT
Afgelopen nacht is op een afrit van de A73 in Cuijk een 30-jarige inwoner van Cuijk ingereden op een politieman die samen met een collega onder het viaduct op de Beersebaan een alcoholcontrole hield. De verdachte kon even later worden aangehouden. Hem wordt onder andere poging tot doodslag ten laste gelegd.
Rond 02.00 uur negeerde de Cuijkse man het stopteken van de politieman. De agent moest daarop een sprong naar de middenberm maken. De bestuurder reed door en parkeerde even later de auto op de afrit A73 in Heumen. Hij sprong daarbij over de vangrail en verdween in de bossen. De politie kreeg bij de zoektocht assistentie van de collega?s uit Boxmeer. Deze laatsten troffen de man korte tijd later in de bossages aan. De man was onder invloed van verdovende middelen en alcohol. Hij had een geringe hoeveelheid cocaïne bij zich. Tijdens zijn verhoor vandaag kon de verdachte nog niet duidelijk maken waarom hij er vandoor was gegaan. Hij is in verzekering gesteld.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 3478 '