Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 25-01-2000

Persbericht district Den Bosch/

VERDACHTE (16) AANGEHOUDEN VOOR BEDREIGING
Maandagmiddag is op de Zuiderparkweg een 16-jarige Eindhovenaar aangehouden voor bedreiging met een vlindermes. De jongen wordt ervan verdacht medio december 1999 in een stilstaande bus op het Stationsplein in ?s-Hertogenbosch een 11- en 13-jarig Bosschenaartje met een vlindermes te hebben bedreigd. De twee broertjes wisten uit de bus te vluchten en de politie te bellen, op dat moment werd de verdachte niet meer aangetroffen. Volgens de slachtoffertjes zou de verdachte hen reeds vaker zonder enige aanleiding in de bus hebben bedreigd. Nadat agenten hadden ?gepost? kon de verdachte gisterenmiddag worden aangehouden. Hij is inmiddels inverzekering gesteld.

MAN MET WINKELVERBOD AANGEHOUDEN
Maandagmiddag is een 18-jarige Rosmalenaar bij een supermarkt aan de Arena
aangehouden wegens overtreding van een winkelverbod. De man had het verbod in september vorig gekregen vanwege winkeldiefstal. Hij is op het politiebureau na verhoor met een proces-verbaal heengezonden.

WINKELDIEF MOET DIRECT GEVANGENISSTRAF UITZITTEN Maandagmiddag is een 30-jarige Bosschenaar bij een warenhuis aan Achter het Stadhuis aangehouden voor diefstal van een dekbedovertrek. Bij controle op het politiebureau bleek dat de man nog drie weken gevangenisstraf uit moest zitten. Hij is na verhoor direct ingesloten.

FL. 480,= BOETE VOOR DIEFSTAL KLEDING
Maandagmiddag heeft een 27-jarige inwoonster uit Den Bosch bij een kledingzaak aan de Gruttostraat voor ruim Fl. 200,= aan kleding ontvreemd. Zij werd betrapt en overgedragen aan de politie. Op het bureau vertelde de vrouw van een vriendin te hebben gehoord dat het plegen van een winkeldiefstal heel spannend was. De verdachte wilde het ook eens proberen en werd gesnapt. Zij is met een geldboete van Fl. 480,= heengezonden.

MOTORRIJDER GEWOND NA VAL (Drunen)
Maandagavond is een 37-jarige inwoner uit Drunen met zijn motorfiets onderuit gegaan op de Thomas Edisonweg in zijn woonplaats. Het slachtoffer is door nog onbekende oorzaak de macht over zijn motorfiets verloren en ten val gekomen. Hij is met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

DIEFSTAL BEDRIJFSWAGEN (Rosmalen)
Maandagavond is vanaf een parkeerterrein aan de Raadhuisstraat in Rosmalen een groene Mercedes bedrijfswagen met het opschrift ?Bart van Schijndel b.v.?met het kenteken
VL-78-RY ontvreemd. In de auto zat een grote hoeveelheid gereedschap voor grondwerkzaamheden.

BEWONERS BLUSSEN BRANDJE
Maandagavond is er vermoedelijk door brandende kaarsen brand ontstaan in een studentenwoning aan de Maijweg. De bewoners blusten het brandje zelf met een poederblusser, waardoor de schade beperkt bleef.

OVERTREDING SLUITINGSTIJD
Van maandag op dinsdag is de beheerder van een horecagelegenheid aan de Korenbrugstraat bekeurd omdat hij om 03.00 uur nog alcohol schonk aan klanten in zijn zaak.

COMPUTER ONTVREEMD
Van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Tweeling. Bij de inbraak is een computer ontvreemd.

DIEFSTAL COMPACTDISCMAN
Dinsdagmorgen is vanuit een schoolgebouw aan de P.C. Hoofdstraat een compactdiscman ontvreemd. Een leerling van de school liet haar tas ongeveer 5 minuten onbeheerd op de gang staan, toen zij terug kwam was de CD-man uit haar tas ontvreemd.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 3560 '