Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 21-02-2000

Persbericht district Den Bosch/

AUTOINBREKER OP GEPAKT (?s-Hertogenbosch)
De politie slaagde er zondagmiddag in een 33 jarige man uit ?s-Hertogenbosch op de Limietlaan aan te houden na het plegen van een autoinbraak. De inbraak werd gezien door een getuige die de politie belde. Op aanwijzing van die getuige kon de verdachte in de kraag worden gepakt. Hij bleek van een aan de Limietlaan geparkeerd staande Ford Ka een portierraam te hebben ingeslagen en goederen uit de auto te hebben weggenomen.

DRONKEN AUTOMOBILIST VEROORZAAKT AANRIJDING (?s-Hertogenbosch) Zondagavond werd de politie geroepen bij een aanrijding met materiele schade op de Derde Haren in ?s-Hertogenbosch. Een 42-jarige Bossche automobilist was tijdens het achteruit rijden tegen een geparkeerde personenauto gebotst. De Bosschenaar bleek zodanig veel aan bachus geofferd te hebben dat zijn rijbewijs werd ingevoerd.

COMPUTER GESTOLEN (?s-Hertogenbosch)
Zondagavond werd ontdekt dat er was ingebroken in een bedrijfspand aan de Docterskampweg in ?s-Hertogenbosch. Met een steen was een ruit vernield. Door het ontstane gat heeft men een computer weg kunnen nemen.

DOORGEREDEN NA AANRIJDING (?s-Hertogenbosch)
Een nog onbekende bestuurder van een personenauto, waarvan het merk en het kenteken bij de politie inmiddels bekend zijn, is zondagavond na een verkeersongeval op de kruising van de Commissaris de Quaylaan met de Commissaris van Hartenlaan in ?s-Hertogenbosch, doorgereden zonder zijn identiteit kenbaar te maken.
De bestuurder reed met hoge snelheid de bocht door en kwam in aanrijding met een geparkeerde auto. Hij reed vervolgens achteruit teneinde met piepende banden de plaats van het ongeval te verlaten. Het kenteken van de auto kon door getuigen worden opgenomen. De auto, noch de eigenaar ervan, konden tot nu toe niet door de politie worden opgespoord.

INBRAAK WONING (Vlijmen)
Zondagavond werd ontdekt dat er was ingebroken in een woning aan de Morselaan in Vlijmen. Aan de achterzijde van de woning was een raam ingeslagen en de buitenverlichting was onklaar gemaakt. De woning is grondig doorzocht.

DRONKEN BROMFIETSER (?s-Hertogenbosch)
Afgelopen nacht is tegen een 28-jarige inwoner van ?s-Hertogenbosch proces-verbaal opgemaakt terzake het rijden onder invloed op een bromfiets. De man droeg bovendien geen helm en was niet in het bezit van een bromfietscertificaat. Agenten troffen de man kort na vier uur voor het eerst aan op de Visstraat, waar hij naast zijn op de grond liggende bromfiets stond.
Hem werd toen aangeraden om te voet verder te gaan. Een kwartier later kwamen de agenten hem bij toeval weer tegen op de Ploossche Hof maar nu rijdende op zijn bromfiets.

MISHANDELING (?s-Hertogenbosch)
Afgelopen nacht werd een 28-jarige Bosschenaar aangehouden op verdenking van mishandeling. De man was in een uitgaansgelegenheid in de Karrenstraat waar bij hem een mes werd aangetroffen. Het mes is hem door de beveiliging afgenomen waarna hij de zaak moest verlaten. Eenmaal buiten zou hij volgens een getuige een onbekende engelssprekende man een gebroken neus hebben geslagen. De gewaarschuwde politie kon de Bosschenaar kort daarop aanhouden. Het slachtoffer was inmiddels weg en kon niet meer worden getraceerd. De Bosschenaar ontkent de mishandeling. Hij zou het slachtoffer slechts van zich afgeduwd hebben nadat deze hem vastgepak had.

INBRAKEN

-Tussen zaterdagmiddag en maandagmorgen is er ingebroken in een bedrijfspand aan het Industriepark Vliedberg in Vlijmen. Uit het pand, zijn enkele computers, telefoontoestellen en geld ontvreemd.
-Een bedrijf aan de Duinweg in Drunen kreeg het afgelopen weekeinde bezoek van inbrekers. Na het forceren van de deur werden uit een hal van het bedrijf een stofzuiger en een hogedrukspuit meegenomen.
-Een aan de Kerstraat in Nieuwkuijk gevestigd bedrijf kreeg in de nacht van vrijdag op zaterdag bezoek van het inbrekersgilde. Voor zover kon worden nagegaan is er niets weggenomen. De daders zijn vermoedelijk gestoord door het alarm.

-Aan de Zandzuigerstraat in ?s-Hertogenbosch zijn in het afgelopen weekeinde van een bedrijfsterrein twee bedrijfsauto?s weggenomen. Het betreft een witte Mercedes Benz 108 CDI met het kenteken 65-VG-HT en een witte Mercedes Benz 110D met het kenteken RF-RF-94.
- Vanaf een bouwterrein aan de Haverlij in Engelen is een gele trilplaat van het merk Wacker gestolen.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 4650 '