Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 14-01-2000

Persbericht district Den Bosch/

VROUW ZWAAR ONDER INVLOED (s-Hertogenbosch)
Van donderdag op vrijdag is een 46-jarige Kerkdrielse met haar auto, zwaar onder invloed van alcohol, op de parallelweg van Treurenburg in s-Hertogenbosch bijna in het water gereden. De verdachte bleef dankzij bossages net op het droge en kwam er met relatief lichte verwondingen aan hoofd en arm vanaf. De vrouw is aangehouden. Na behandeling in het ziekenhuis is zij verhoord. Zij verklaarde zelf ongeveer 10 flessen bier, 20 glazen bier en een vijftal likeurtjes te hebben gedronken en nog best te kunnen rijden. E.e.a. resulteerde in een ruim viermaal te hoge alcoholscore. Het rijbewijs van de vrouw is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt.

ALCOHOLMISBRUIK IN VERKEER 2x (s-Hertogenbosch/Drunen) Van donderdag op vrijdag is een 51-jarige Bosschenaar op de Zandzuigerstraat in
s-Hertogenbosch betrapt op het rijden in een auto onder invloed van alcohol. De man vestigde de aandacht van de surveillerende agenten op zich omdat hij door rood licht reed en onterecht mistlampen voerde. Bij controle bleek de bestuurder teveel alcohol te hebben gedronken. Proces-verbaal is opgemaakt.

--
Donderdagavond is op de Grotestraat in Drunen een 31-jarige automobilist uit die plaats betrapt op het rijden onder invloed. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod.

BRANDKASTKRAAK (s-Hertogenbosch)
Van donderdag op vrijdag is ingebroken in een kantoorruimte van het AZC aan de Vlijmenseweg in s-Hertogenbosch. In het pand is een brandkast gekraakt. Wat er wordt vermist is nog niet bekend.

HENNEPKWEKERIJ OPGEROLD (s-Hertogenbosch)
Donderdagmiddag is in een woning aan de Herman Moerkerklaan In Hintham een hennep-kwekerij met 400 planten opgerold. De 40-jarige bewoner is aangehouden. De politie kwam de kwekerij op het spoor naar aanleiding van binnengekomen informatie. Bij een onderzoek in de woning werd de kwekerij in de woonkamer aangetroffen. De 400 planten en kweekapparatuur zijn inbeslaggenomen. Verder bleek dat de man illegaal stroom gebruikte, hij had geknoeid met de elektriciteitsmeter. De PNEM heeft de stroom afgesloten en de meter ge-demonteerd. Het elektriciteitsbedrijf zal pas weer stroom leveren als de illegaal afgetapte stroom is betaald.

COMPUTER ONTVREEMD (s-Hertogenbosch)
Donderdagavond is ingebroken in een bedrijfspand aan de Sluisweg in s-Hertogenbosch.
Uit de schade bij de toegang tot het bedrijf is gebleken dat er vermoedelijk grof geweld bij het betreden van het pand is gebruikt. Er is vooralsnog alleen een computer ontvreemd.

TWAALF BEKEURINGEN BIJ TOEZICHT BINNENSTAD (s-Hertogenbosch) Donderdagavond zijn bij het toezicht in de binnenstad van s-Hertogenbosch twaalf mensen bekeurd voor diverse overtredingen, t.w.;
8x voor het rijden met bromfietsen in het voetgangersgebied 1x voor alcoholgebruik op de openbare weg
1x voor urineren op de openbare weg
2x voor het rijden op een bromfiets zonder bromfietscertificaat

POGING BEROVING (s-Hertogenbosch)
Donderdagavond is in een brandgang in de Swalmstraat in s-Hertogenbosch een 32-jarige Bosschenaar gewond geraakt bij een poging tot beroving door vermoedelijk drie mannen. Na behandeling in het ziekenhuis kon de man naar huis. Volgens het slachtoffer zouden de drie mannen zijn uitgeweest op zijn portemonnee. Toen hij deze niet afgaf is hij geslagen en geschopt. De daders zijn er vandoor gegaan. Het slachtoffer liep een gescheurde lip en een aantal losse tanden op.

VERLICHTINGSCONTROLE (Drunen)
Vrijdagmorgenvroeg zijn bij een verlichtingscontrole op schoolgaande jeugd aan de Overlaatweg in Drunen tien mensen bekeurd. In acht gevallen was de verlichting niet in orde, één bromfietser reed zonder helm en één van de overtreders volgde niet het verplichte rijwielpad.

VROUW OVERLOOPT INBREKER (s-Hertogenbosch)
Vrijdagmorgenvroeg heeft een 44-jarige Bossche in haar woning aan de Loekemanstraat in s-Hertogenbosch een onbekende inbreker overlopen. De vrouw hoorde op de benedenverdieping van haar woning gerommel en liep naar beneden. Op het zien van de vrouw nam de man de benen. Bij nader onderzoek bleek dat er een geldbedrag uit haar portemonnee was ontvreemd.

KUDDE LOSLOPENDE SCHAPEN (Drunen)
Vrijdagmorgen liep er een kudde van een twintigtal schapen los op de rijbaan van De Zeeg in Drunen. De politie heeft via via de eigenaar van de schapen uit Wijk en Aalburg gewaarschuwd. Uiteindelijk zijn de dieren weer achter het hekwerk geplaatst.

TWEE AUTO S VERDUISTERD (s-Hertogenbosch)
Vrijdag heeft een autoverhuurbedrijf van de Graafseweg in s-Hertogenbosch aangifte gedaan van verduistering van twee huurauto s. Beide auto s, een Opel Astra en een Renault Megane, zijn eind juli 1999 gehuurd en zouden eind augustus 1999 worden teruggebracht. Tot op heden zijn de auto s nog niet terecht. De politie stelt een onderzoek in.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 5142 '