Politiebericht Brabant-Noord, plaats: Den Bosch 24-03-2000 Persbericht district Den Bosch

INSLUIPERS OP HETERDAAD BETRAPT (Rosmalen) Donderdagavond zijn een 43-jarige Bosschenaar en een 33-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats op heterdaad betrapt bij diefstal vanuit een restaurant aan de Graafsebaan in Rosmalen. Het tweetal werd door werknemers van de horecagelegenheid betrapt bij het wegnemen van een aantal flessen wijn. Zij verlieten hierop de zaak. Op aanwijzing van de restaurantmedewerkers kon het tweetal korte tijd later bij een bushalte aan de Graafsebaan worden aangehouden. De wijn (vier flessen) hadden zij nog in hun bezit. Het tweetal wordt verder verdacht van diefstal van een portemonnee van één van de werknemers. Zij zijn voor nader onderzoek ingesloten. TOEZICHT KOOPAVOND ('s-Hertogenbosch) Donderdagavond zijn tijdens het toezicht ter voorkoming van overlast in de binnenstad van 's-Hertogenbosch, in het totaal vijfentwintig mensen bekeurd voor zaken als het gebruiken van drugs, urineren op straat, alcoholgebruik op de openbare weg en het rijden met fiets of bromfiets in het voetgangersgebied. INBREKERS GESTOORD DOOR ALARM (Vlijmen) Van donderdag op vrijdag zijn inbrekers bij een modezaak aan het Burgemeester van Houtplein in Vlijmen vermoedelijk in hun werkzaamheden gestoord door de alarminstallatie. Het bleef daarom bij een poging. BEJAARDE MAN FIETS OP RIJKSWEG (Rosmalen) Van donderdag op vrijdag is op de vluchtstrook van Rijksweg A2 in Rosmalen een 73-jarige Bosschenaar fietsend aangetroffen. De man verklaarde dat hij dit de meest makkelijke weg naar de Veemarktkade in `s-Hertogenbosch vond. Om de onveilige situatie op de snelweg te beëindigen brachten agenten de bejaarde man met zijn fiets naar zijn woning aan de Jekerstraat in 's-Hertogenbosch. JEUGDIGE DIEFJES ('s-Hertogenbosch) Donderdagavond zijn twee 13-jarige meisjes en één 10-jarig meisje betrapt op diefstal van sportkleding ter waarde van ongeveer Fl. 170,= bij een sportzaak aan het Burgemeester Loeffplein in 's-Hertogenbosch. Bij het verlaten van de winkel ging het alarm over. Medewerkers van de winkel droegen het drietal over aan de politie. De dames zijn na verhoor overgedragen aan hun ouders. Waarschijnlijk zullen zij via Buro HALT alternatief worden gestraft. FL. 240,= BOETE VOOR WINKELDIEFSTAL (Vlijmen) Vrijdagmorgen is een 57-jarige Vlijmense betrapt op diefstal van zaad bij een winkelbedrijf aan de Achterstraat in Vlijmen. Zij werd overgedragen aan de politie en kreeg een boete van Fl. 240,=. VIJFENDERTIG BEKEURINGEN BIJ BROMFIETSCONTROLE ('s-Hertogenbosch) Vrijdagmorgen zijn bij een bromfietscontrole op de Christiaan Huygensweg in 's-Hertogen-bosch vijfendertig bromfietsers bekeurd. Bij de controle is gebruik gemaakt van een rollentestbank. Resultaten: Ø Opgevoerde bromfietsen 13 Ø Ontbreken gele plaat 09 Ø Niet dragen van de helm 08 Ø Niet hebben van een bromfietscertificaat 01 Ø Niet kunnen tonen bromfietscertificaat 02 Ø Niet kunnen tonen verzekeringsbewijs 01 Ø Het rijden op een onverzekerde snorfiets 01 Eén bromfiets bleek dermate opgevoerd dat hij voor nader technisch onderzoek uit het verkeer is genomen. Bij de controle werd een stagegroep van politiemensen in opleiding en hun stagebegeleiders ingezet. Totaal negen man. WINKELDIEF KRIJGT WINKELVERBOD ('s-Hertogenbosch) Donderdagmiddag is bij een drogisterij aan de Pensmarkt in 's-Hertogenbosch een 28-jarige Vlijmenaar betrapt op diefstal van een tandenborstel. De verdachte kreeg van de drogisterij een winkelverbod van een jaar uitgereikt. De politie maakte proces-verbaal op. BROMFIETSER METERS MEEGESLEURD ('s-Hertogenbosch) Donderdagmiddag is een 17-jarige Bossche bromfietser gewond geraakt en enkele tientallen meters meegesleurd bij een aanrijding met een 32-jarige automobilist uit Engelen. Het ongeval vond plaats op de kruising Bruistensingel / Harendonkweg in 's-Hertogenbosch. De automobilist reed over de Bruistensingel komende vanuit de richting Rosmalen. De bromfietser stak op dat moment komende vanaf de Harendonkweg over in de richting van de Balkweg en werd door de auto gegrepen en enkele tientallen meters meegesleurd. De automobilist zou volgens zijn eigen zeggen met een snelheid van 60 a 70 km/h door het oranje verkeerslicht zijn gereden. De bromfietser is met onbekend letsel per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. De politie verzoekt eventuele getuigen van het ongeval zich te melden ! TE JONGE BROMFIETSER VEROORZAAKT AANRIJDING (Engelen) Donderdagavond is een 14-jarige bromfietser uit Engelen op de Hoogveldweg in Engelengewond geraakt bij een aanrijding met een 65-jarige automobilist uit Vlijmen. De jongen reed zonder goed op te letten vanuit een uitrit de weg op en kwam in botsing met de automobilist. Hij is met onbekende verwondingen overgebracht naar het GZG in 's-Hertogenbosch. De auto en bromfiets liepen schade op. Het slachtoffer zou de bromfiets zonder toestemming hebben "geleend". CONTROLE AUTOGORDELS (Rosmalen / Kruisstraat) Donderdagavond zijn bij controles op het dragen van autogordels op de Schoolstraat in Rosmalen en in Kruisstraat negenenvijftig automobilisten bekeurd voor het niet dragen van de autogordel. Bij één van de bestuurders is een kleine hoeveelheid drugs aangetroffen.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 5212 '