Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 12-01-2000

Persbericht district Den Bosch/

MAN NA ACHTERVOLGING AANGEHOUDEN IN GESTOLEN MERCEDES (?s-Hertogenbosch)
Woensdagmiddag is een 56-jarige inwoner van ?s-Hertogenbosch na een achtervolging bij een woning op Orthen in zijn woonplaats aangehouden in een gestolen Mercedes. Surveillerende agenten zagen de man als bestuurder van een zwarte Mercedes Cabrio op de linkerrijstrook van de Zandzuigerstraat met grote snelheid bumperkleven bij een voorganger. Agenten gaven de bestuurder een stopteken, waaraan de man niet voldeed. Hij ging er met grote snelheid vandoor. De agenten en een paar te hulp geroepen surveillancewagens zetten een achtervolging in. Na een rit via gedeelten van de wijk Maaspoort probeerden de agenten de auto van de verdachte op het viaduct van de Maaspoortweg over de A59 tot stoppen te dwingen. De bestuurder van de Mercedes veroorzaakte zeer gevaarlijke situaties (snelheden > 150 km/h, links en rechts inhalen, negeren rode verkeerslichten) In verband hiermee besloten de agenten de auto van achteren aan te rijden, zodat de bestuurder genoodzaakt zou zijn te stoppen. E.e.a. had niet het gewenste resultaat
. De achtervolging ging verder vanaf de Maaspoortweg naar Treurenburg en via de parallelweg van Treurenburg richting Orthen. Op de parallelweg Treurenburg miste de man op enkele centimeters een viertal hem tegemoetkomende fietsende scholieren. De man reed de oprit van een woning aan Treurenburg op en probeerde zich zo voor de politie te verbergen. Terplaatse is hij in de boeien geslagen. De Mercedes bleek op 30 oktober 1999 in Schijndel ontvreemd en was voorzien van valse kentekenplaten. Inmiddels hebben zich vier Bossche getuigen gemeld op het politiebureau. De politie is met name nog op zoek naar de scholieren (mogelijk uit Hedel) die op de parallelweg Treurenburg bijna door de auto van de verdachte werden aangereden. Z0ij worden verzocht zich te melden op telefoonnummer 073 ? 6991699.

Nb. De redactie van het Brabants Dagblad wordt verzocht met het oog op de getuigenoproep (mogelijk scholieren uit Hedel) ook een berichtje te plaatsen in de editie Bommelerwaard.

WERKSTER ONTVREEMD GELD (Rosmalen)
Dinsdagmiddag is een 26-jarige in Hintham woonachtige vrouw in haar woning aan de Herman Moerkerklaan aangehouden terzake diefstal. De vrouw wordt ervan verdacht vanuit een woning aan de Burgemeester Mazairaclaan in Rosmalen, waar zij als interieurverzorgster werkt, geld te hebben ontvreemd. Sinds de verdachte (augustus 1999) in het huis werkt, werden er een paar maal kleine geldbedragen ontvreemd. De bewoonster heeft hierop de bankbiljetten gemerkt, waardoor de verdachte gisterenmiddag tegen de lamp liep. De 26-jarige vrouw is aangehouden en voor verhoor ingesloten.

ASIELZOEKER AANGEHOUDEN VOOR HUISVREDEBREUK (Maliskamp) Dinsdagavond is een 27-jarige man in het Asielzoekerscentrum aan de Peter de Gorterstraat in Maliskamp aangehouden voor huisvredebreuk . De man ging ondanks een ontzegging die hij had om op het centrum te komen toch naar zijn kamer en wilde het pand niet verlaten. De verdachte kreeg de ontzegging i.v.m. eerder door hem geuite bedreigingen binnen het centrum. Hij is aangehouden en ingesloten. Ook met betrekking tot de bedreigingen zal hij nader aan de tand worden gevoeld.

GEZOCHTE LOOPT TEGEN DE LAMP (?s-Hertogenbosch) Dinsdagavond is een 29-jarige inwoner uit ?s-Hertogenbosch op het Wielsem in zijn woonplaats tegen de lamp gelopen. De man was terhoogte van de van de Eygenweg betrokken bij een eenvoudig verkeersongevalletje. Bij het opnemen van de gegevens door de politie bleek, dat de man gezocht werd in verband met tanken zonder te betalen in november 1999 bij een tankstation aan de Veemarktweg in ?s-Hertogenbosch. De man is aangehouden en ingesloten.

CHAUFFEUR BEDREIGD NA AANRIJDING (?s-Hertogenbosch) Dinsdagavond is op het Hinthamereinde in ?s-Hertogenbosch een 45-jarige buschauffeur bedreigd door een 23-jarige Bosschenaar. De buschauffeur wachtte met zijn bus komende vanaf het Hinthamereinde voor de geopende brug. Op het moment dat de chauffeur verder kon rijden bleek dat de 23-jarige Bosschenaar de rij aan de linkerzijde voorbij was gereden en net voor de bus naar rechts wilde gaan. Hierdoor ontstond een aanrijding. De bestuurder van de auto kwam de bus binnen en gedroeg zich zeer agressief, hij gooide o.a. met een stempel van de chauffeur. Uiteindelijk verliet hij de bus. Toen de chauffeur verder wilde rijden probeerde de man de bus tegen te houden. In overleg met de verkeersleiding van de BBA is de chauffeur naar het politiebureau gereden. De auto van de 23-jarige Bosschenaar reed achter hem aan. Op het bureau zijn alle partijen gehoord. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

HUURBAAS SLAAT HUURDER (?s-Hertogenbosch)
Woensdagmorgen is een 24-jarige Bosschenaar voor de woning aan de Vivaldistraat in
?s-Hertogenbosch geslagen door zijn huurbaas. Het slachtoffer huurt een kamer in bovengenoemd pand Het tweetal heeft reeds enige tijd een meningsverschil met betrekking tot door de verhuurder aangebrachte veranderingen aan de brievenbus. Vanochtend escaleerde dat meningsverschil en sloeg de huurbaas de Bosschenaar tegen het hoofd, deze deed aangifte. De politie onderzoekt de zaak.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 5441 '