Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 09-01-2000

Persbericht district Den Bosch/

Zwaar gewonde bij ongeval
In Drunen bij de Overlaatweg\Kanaalweg vond vrijdagmiddag een ernstig ongeval plaats.
Een 22-jarige automobilist uit Drunen verleende op de kruising Overstortweg\Kanaalweg geen voorrang aan een auto die richting Drunen reed via de Overlaatweg. Hierdoor ontstond een aanrijding. De 22-jarige man is zwaar gewond naar het Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg vervoerd. In de andere auto bevonden zich vier mensen uit Genderen. Een 33-jarige moeder met haar twee kinderen van 5 en drie jaar oud en de 69-jarige oma. Zij zijn met lichte verwondingen eveneens naar het Elisabeth ziekenhuis vervoerd.

Dode bij ongeval
In ?s-Hertogenbosch aan de kruising bij deRompertsebaan\Frans Franssenstraat vond zaterdagmiddag een ongeval plaats. Een 28-jarige automobilist uit ?s-Hertogenbosch reed een 66-jarige fietser aan uit ?s-Hertogenbosch. Het slachtoffer werd ernstig gewond overgebracht naar het ziekenhuis waar hij enige tijd later overleed. De fietser stak schuin de Rompertsebaan over vanuit de Frans Franssenstraat. Hierbij werd hij geschept door de automobilist die uit de richting van de Mgr. Diepenstraat kwam. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Achtervolging bromfietser
Een 17-jarige inwoner van Den Bosch sloeg vrijdagavond met zijn bromfiets in allerijl op de vlucht op de Burgemeester Woltersstraat toen hij een politiewagen ontwaarde. De jongen droeg geen helm en toen agenten hem hierop wilden aanspreken gaf hij gas en maakte dat hij wegkwam. Via allerlei gevaarlijke capriolen probeerde de jongen de politie te omzeilen. Nabij de Striensestraat kwam de jongen ten val en liet de?draaiende- bromfiets achter op een parkeerplaats en liep een tuin in. Hier werd hij door de agenten aangehouden en meegenomen naar het bureau.
De jongen bleek zonder helm op een onverzekerde bromfiets rond te rijden zonder dat hij in het bezit was van een bromfietscertificaat. Hij verklaarde de bromfiets voor een proefrit te hebben geleend. Als reden voor zijn roekeloze vlucht meldde hij dat hij kost wat kost een proces verbaal wilde vermijden

Inbraak
In Rosmalen aan de Saffierborch is in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken in een bedrijfspand. Men vermist een computer en een beeldscherm.

Teveel gedronken
In de nacht van vrijdag op zaterdag controleerden agenten een 22-jarige Bosschenaar op een snorfiets die zonder achterlicht over het Muntelbolwerk reed. De man had duidelijk te veel gedronken en kreeg een rijverbod van 12 uren alsmede een proces-verbaal.

Eveneens in de nacht van vrijdag op zaterdag werd een 47-jarige automobilist uit Heeswijk op de Sint Janssingel gecontroleerd op alcoholgebruik. Hij had teveel gedronken om te mogen rijden en kreeg een proces verbaal en een rijverbod van 3 uren. In ?s-Hertogenbosch op de Zuidwal werd in de nacht van zaterdag op zondag een 26-jarige automobilist gecontroleerd op alcoholgebruik. De man had teveel gedronken. Hij kreeg een transactie van f 390,- en een rijverbod van 2 uren.

Beroving
In ?s-Hertogenbosch aan de Graafseweg is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 39-jarige inwoner van deze stad overvallen door twee jongens op een scooter. De man wandelde over het Hinthamereinde richting de Graafseweg. Onderweg reden hem twee jongens op een scooter voorbij. Na enige tijd draaiden ze om en reden terug naar de wandelaar. De passagier op de scooter stapte af en bedreigde de man waarbij hij geld eiste. Het slachtoffer verdedigde zich en zag daarbij dat de passagier een wapen bij zich had. Hierop staakte hij zijn verzet. Op dat moment nam de bestuurder van de scooter de portemonnee weg van het slachtoffer uit diens broekzak. Hierna gingen de daders er op hun ? nog draaiende - scooter vandoor richting Graafseweg.

Belediging
In ?s-Hertogenbosch aan het hoofdbureau werd zaterdagmiddag een 19-jarige inwoner van deze plaats aangehouden wegens belediging. De man beledigde in de hal van het gebouwe politiemensen met grove scheldkanonades. De man was kwaad omdat zijn auto gesleept was en hij hiervoor moest betalen. Uit onderzoek was echter gebleken dat hij de auto zelf helemaal had vernield en vervolgens achtergelaten had op een laad- en loszone.
In de nacht van zaterdag op zondag heeft de politie een 22-jarige man uit ?s-Hertogenbosch in de Karrenstraat aangehouden wegens belediging.De man vond het nodig een middelvinger op te steken en zich beledigend uit te laten.

Opstootje
In ?s-Hertogenbosch ontstond in de Torenstraat een vechtpartij na de horecasluitingstijd in de nacht van zaterdag op zondag. De politie trof tijdens de surveillance een drietal ruziende mannen aan op straat die elkaar in de haren vlogen en schoppen en klappen uitdeelden. Ook omstanders bemoeiden zich met de ruzie. De politie kon de partijen uit elkaar halen en heeft de drie mannen overgebracht naar het bureau. Zij zijn gehoord en er is proces verbaal opgemaakt. Alle drie de mannen hadden een afwijkende verklaring voor de oorzaak van de ruzie.

Inbraak woning
In ?s-Hertogenbosch is zaterdag ingebroken in een flat aan de Socrateslaan. De bewoner vermist buitenlandse valuta en credit-cards. In ?s-Hertogenbosch aan de Oeterselaan werd zaterdagavond ingebroken in een woning. De bewoner vermist audio-video-apparatuur en een mobiele telefoon. De daders kwamen vermoedelijk binnen via het klepraam in de keuken.

Auto gestolen
In ?s-Hertogenbosch aan de Zuid-Willemsvaart is in de nacht van zaterdag op zondag een (brons)grijze Opel Vectra hatchback gestolen met het kenteken FJ-BT-72.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 5835 '