Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 27-02-2000

Persberichten district Den Bosch/

SUPPORTERS TREFFEN ELKAAR OP A59
De politie van Den Bosch heeft zondagmiddag de handen vol gehad aan het in de hand houden van voetbalsupporters. Rond 16.30 uur kwam de eerste melding dat een groep FC Den Bosch supporters, ongeveer 20 personen, de bussen van Vitesse op zouden wachten op een viaduct op de A59. De bussen van Vitesse waren op weg van Waalwijk naar Arnhem. Uiteindelijk bleek dat de bussen het viaduct inmiddels gepasseerd waren. Even later passeerden echter Vitesse supporters die met eigen vervoer naar Waalwijk waren afgereisd. Toen zij de aanhang van Den Bosch opmerkten stopten zij op de vluchtstrook. Ruim 25 personen stap-ten uit en staken de A59 over naar de middenberm. De politie kon een confrontatie tussen de partijen voorkomen waarop de groep weer in hun auto?s stapten en verder reden. Er zijn wel enkele stenen gegooid waardoor een auto van een toevallig passerende automobilist schade op liep.
De politie heeft de karavaan met Vitessesupporters verder begeleid naar de A2 en A50.Ter hoogte van Maliskamp dreigde het weer mis te gaan toen de Vitesseaanhang Bossche supporters meenden te zien. Ook hier kon de politie een treffen tussen de groepen voorkomen. Bij het viaduct op de A59 en bij Maliskamp vond de politie klaargelegde klinkers en stokken. De Vitesse karavaan is begeleid tot de provincie Gelderland. Daar hebben collega?s van Gelderland-Zuid de stoet overgenomen.
Tegen alle bestuurders die de auto op de vluchtstrook stilgezet hebben is proces-verbaal opgemaakt. Zij krijgen allen een fikse boete thuisgestuurd .

VROUW ERNSTIG GEWOND BIJ ONGEVAL (Den Bosch)
Zaterdagmiddag is een 24 jarige vrouw uit Doorn ernstig gewond geraakt bij een ongeval in de Visstraat in Den Bosch. Nabij de Wilhelminabrug stak de vrouw te voet de rijbaan over. Daarbij werd ze aangereden door een motor, bestuurd door een 32-jarige man uit Den Bosch. De vrouw is met ernstig been en hoofdletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch. Naar de toedracht van het ongeval wordt een nader onderzoek ingesteld.

KIND GEWOND BIJ ONGEVAL (Empel)
Bij een ongeval op de Brink in Empel is zaterdagmiddag een 3 jarig meisje uit Empel gewond geraakt. Een 67 jarige man uit Den Bosch was op de Brink op zoek naar een parkeerplaats en zag niet dat het kind voor zijn auto stond. Waarschijnlijk is het slachtoffer onder de auto gekomen en ergens achter blijven hangen. Toen de bestuurder een 20 meter verderop zijn auto parkeerde werd hij door getuigen erop gewezen dat er een kind onder zijn auto zat. Het meisje is met een gebroken been en schaafwonden overgebracht naar het Carolus ziekenhuis in Den Bosch.

BEROVING (Den Bosch)
Een inwoner van Den Bosch is zaterdagmiddag beroofd van zijn geld bij een pinautomaat op het Burg. Loeffplein. Op het moment dat het slachtoffer het gepinde geld in zijn portemonnee wilde doen griste een onbekende het geld en de portemonnee uit zijn hand. Het slachtoffer kreeg hulp van een getuige en samen pakten zij de man vast. In de worsteling die ontstond kreeg het slachtoffer zijn portemonnee terug. De verdachte ging er vervolgens vandoor met het gepinde geld. Terwijl het slachtoffer passerende politieagenten aansprak is de getuige nog achter de verdachte aangegaan. Hij kreeg nog enkele rake klappen te verwerken waarna ook hij de verdachte uit het oog verloor. De politie stelt een onderzoek in naar de identiteit van de verdachte.

GEWAPENDE OVERVAL (Den Bosch)
Twee onbekende mannen hebben zaterdagavond een pompstation aan de Vlijmenseweg in Den Bosch overvallen. Een van hen bedreigde een personeelslid met een vuurwapen en eiste geld. Beide mannen waren gemaskerd. Na afgifte van een geldbedrag vertrokken de daders.

INBRAAK IN BEDRIJF (Den Bosch)
Zaterdagavond is ingebroken in een bedrijf aan de Mangaan in Den Bosch. Van het pand bleek een ruit vernield te zijn. Het bedrijf mist een viertal computers. De totale buit is nog niet bekend. Bij een inbraak in een bedrijf aan de Afrikalaan is zaterdagavond een nog onbekende hoeveelheid gereedschap gestolen. Ook hier bleek een ruit vernield te zijn.

AANHOUDING NA DIEFSTAL AUTO (Den Bosch)
De politie heeft zaterdagavond twee inwoners van Den Bosch aangehouden na diefstal van een auto. De jongens, 16 en 17 jaar oud, spraken op de Kooikersweg in Den Bosch een automobilist aan en vroegen om een lift. Kort nadat zij waren ingestapt bedreigde een van hen de bestuurder met een wapen en moest de man uitstappen. Hierna gingen de jongens er met de auto vandoor. Terwijl de eigenaar op het bureau aangifte deed werden de verdachten door de politie in Breda met de gestolen auto aangetroffen en aangehouden. Zij zijn ingesloten voor verhoor.

AANHOUDING NA STEEKPARTIJ (Den Bosch)
De politie heeft zaterdagnacht een 22 jarige man uit Den Bosch en een 31 jarige man uit Alphen aan de Rijn aangehouden. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij een vechtpartij in een horecagelegenheid aan de Pelssingel in Den Bosch. Een 28 jarige man uit Hedel liep een slagaderlijke bloeding in de hals op. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.
Naar de aanleiding van de vechtpartij wordt een onderzoek ingesteld.

AANHOUDING NA AUTO INBRAAK (Den Bosch)
De politie heeft zaterdagnacht een 25 jarige man uit Boxtel aangehouden op verdenking van inbraak in een auto. De eigenaresse trof de man in haar auto aan waarna hij met hulp van getuigen is aangehouden en overgedragen aan de politie. De man bleek zo dronken te zijn dat hij ter ontnuchtering is ingesloten. Na verhoor is hij zondagmorgen met een proces-verbaal op zak naar huis gestuurd.

AANHOUDING NA WILDPLASSEN (Den Bosch)
De politie heeft zaterdagnacht een 30 jarige inwoner van Gemonde aangehouden. De man werd op de Hinthamerstraat in Den Bosch bekeurd wegens wildplassen. Terwijl een politieman de bon uitschreef ging hij er echter vandoor. Na een korte achtervolging kon de man alsnog achterhaald worden. Omdat hij zich hevig verzette is hij aangehouden. Op het bureau bleek dat hij eerder een valse naam had opgegeven. Een 31 jarige vriend van de verdachte is eveneens aangehouden omdat hij zich met de zaak bemoeide en ondanks enkele waarschuwingen van de politie niet weg wilde gaan. Ook hij kreeg proces-verbaal.

ALCOHOL (Den Bosch)
Een 40 jarige inwoner van Den Bosch is zaterdagnacht bekeurd omdat hij onder invloed van alcohol reed. De man werd gecontroleerd op de Helftheuvelweg in Den Bosch. Na de blaastest kreeg hij een rijverbod van 6 uren en een proces-verbaal.

INSLUIPING (Den Bosch)
Vrijdagmiddag heeft een insluiping plaatsgevonden in een woning aan de Tweede Reit in Den Bosch. Onbekend is hoe men is weten binnen te komen. Vanuit de woning werden geld en een bankpas met pincode gestolen. met de pas is vrijdagavond geld gestolen van de rekening van de bewoonster.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord - 7126 '