Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Boxtel 11-02-2000

Persbericht district Aa & Dommel/

VROUW GEWOND BIJ AANRIJDING (Sint Oedenrode)
Donderdagmiddag is een 21-jarige vrouw uit Deurne gewond geraakt bij een aanrijding. De vrouw reed met haar auto over de Lieshoutseweg in Sint Oedenrode. In een in die weg gelegen verkeersluis kwam ze in aanrijding met een haar tegemoet komende auto, bestuurd door een 41-jarige vrouw uit Nijnsel. Door het slechte weer hebben de bestuursters elkaar te laat gezien. De vrouw uit Deurne is met gezichtsletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Helmond.

ILLEGALE ZENDER UIT DE LUCHT (Sint Michielsgestel)) Door de radiocontroledienst is donderdagmiddag in een woning aan het Spijt in Sint Michielsgestel een illegale zender aangetroffen. Op het moment van aantreffen was de 31-jarige bewoner bezig met een uitzending. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en de apparatuur werd in beslag genomen. Dit was de tweede keer in drie maanden dat de man werd betrapt met een illegale zender.

Ook vanuit een woning aan het Margrietplein in Sint Michielsgestel werd een illegale uitzending verzorgd. Tegen de 33-jarige bewoner werd proces-verbaal opgemaakt en de apparatuur werd in beslag genomen.

VOETGANGSTER GEWOND BIJ ONGEVAL (Schijndel)
Donderdagavond vond op de van Berghenstraat in Schijndel een ongeval plaats. Een 40-jarige vrouw uit Schijndel stak de weg over toen ze werd aangereden door een auto bestuurd door een 24-jarige man uit Schijndel. De automobilist zag te laat dat de vrouw aan het oversteken was. Het slachtoffer is overgebracht naar een ziekenhuis in Veghel.

INBRAAK WONING (Vught)
Donderdagavond is ingebroken in een woning aan de Berkenheuveldreef in Vught. De tuindeuren van de woning werden opengebroken. De benedenverdieping werd doordocht. Een videorecorder en twee afstandbedieningen werden gestolen.

INBRAAK BEDRIJF (Boxtel)
Donderdagavond is ingebroken in een bedrijf aan Schouwrooij in Boxtel. Een ruit van het bedrijf werd ingegooid. Uit een kast werd een geldkistje met een onbekend geldbedrag gestolen.

BRANDSTICHTING (Boxtel)
Onbekenden hebben donderdagavond een hoeveelheidpapier en een kinderwagen in brand gestoken. De kinderwagen en het papier lagen in een hal van een flat aan de Baanderherenweg in Boxtel. De brandweer heeft het vuur geblust. Ook de hal liep schade op.

INBRAAK BEDRIJF (Sint Oedenrode)
In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een winkel aan de Hoge Vonderstraat in Sint Oedenrode. Een ruit van het bedrijf werd ingegooid, waardoor ook een vitrinekast in de winkel vernield werd. Nog onbekend is wat er uit de winkel is gestolen.

In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een winkel aan Kofferen in Sint Oedenrode. Een ruit van de winkel werd ingegooid. Een hoeveelheid rookwaren werd gestolen.

BEEN GEBROKEN (Vught)
Vrijdagmorgen is een 25-jarige bromfietsster gewond geraakt. De vrouw reed met haar bromfiets over de Loonsebaan in Vught toen ze door de plotseling gladheid kwam te vallen. Ze is met een gebroken been overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch.

VERVOLG BEROVING EN ONVOERING VROUW (Vught)
Uit onderzoek is gebleken dat met een bankpasje van de 54-jarige vrouw uit Vught, die afgelopen dinsdagavond 8 februari werd overvallen bij haar woning aan de W. van Beuningenlaan in Vught en korte tijd werd ontvoerd, op een tweetal plaatsen is gepind.
Tijdens de ontvoering, tussen 21.00 en 21.30 uur, hebben de overvallers met het pasje gepind bij een pinautomaat van de ABN-AMRO bank aan de Pettelaarseweg in Den Bosch.
Ook blijk dat met het pasje is gepind bij de geldautomaat van de RABO bank aan het Marktveld in Vught. Dit moet zijn geweest tussen 22.00 en 22.30 uur, kort nadat de ontvoering is beëindigd De politie wil graag in contact komen met mensen die op dinsdag 8 februari op de
genoemde tijdstippen bij die pinautomaten iets hebben gezien. De politie Vught is
telefonisch te bereiken op telefoonnummer 073 ? 684 22 22.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord Aa & Dommel '