Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 24-02-2000

Persbericht district de Leijgraaf/

SNELHEIDSCONTROLE
Woensdag is op de Rondweg in Uden van 13.00 tot 14.30 uur op snelheid gecontroleerd. Er werden 64 bestuurders gefotografeerd, de snelste reed 130 km. per uur. Vervolgens werden er van 14.45 tot 16.00 uur op de Brugstraat in Erp 7 snelheidsduivels bekeurd. Daar reed de snelste 64 km. per uur.

ZAAKENROLLER
Op de Passage in Uden is woensdagmiddag van een inwoonster uit Beek en Donk de porte-monnee gerold. In de portemonnee zat f.20,-- en enkele pasjes.

BROMFIETSEN WEG
Op de oprit van een woning aan Lauwere in Uden is woensdagavond een bromfiets getsolen. Het betrof een zwarte Peugeot Fox ter waarde van f.2.400,--.
Vanmorgen werd uit een fietsenstalling op de Losplaats in Uden een zwarte Honda gestolen ter waarde van f.5.000,--.

PARKEERBONNEN
Vanmorgen heeft de politie een parkeercontrole gehouden in het centrum van Veghel. Tij-dens de weekmarkt werden dertig bekeuringen uitgedeeld, voornamelijk voor het parkeren op het trottoir, het niet kopen van een parkeerkaartje en het parkeren op plekken waar een parkeerverbod geldt. De bekeuringen werden uitgedeeld op de Markt, de Frisselsteinstraat en Vlas en Graan.

VERDACHTEN VOORGELEID
De vier verdachten die dinsdag 22 februari zijn aangehouden op verdenking van mishande-ling worden vrijdag voorgeleid aan de officier van justitie in Den Bosch. Naar de identiteit van twee andere verdachten wordt nog een onderzoek ingesteld.

TWEE AUTOBESTUURDERS GEWOND BIJ AANRIJDING
Vanmorgen zijn bij een aanrijding op de Middegaal in Veghel twee personen gewond ge-raakt. Het ongeval ontstond toen een 34-jarige man uit Helmond door nog onbekende oor-zaak de macht over het stuur verloor en met zijn auto in een slip raakte. Hierdoor botste hij met de achterkant van zijn auto tegen de voorkant van een auto die bestuurd werd door een 38-jarige inwoner van Heeswijk-Dinther. Beide bestuurders raakten gewond en werden overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel. De man uit Heeswijk-Dinther kon na behande-ling naar huis, de tweede gewonde werd opgenomen.

GESTOLEN AUTO TERUG
De politie trof vanmorgen op de Hoofdstraat in Veghel een rode Opel Kadett aan. Na onder-zoek bleek dat het voertuig op 22 februari was gestolen op de Markt in Cuijk. De eigenaar is in kennis gesteld.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord de Leijgraaf '