Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 06-02-2000

Persbericht district De Leijgraaf/

AANRIJDING LETSEL UDEN
Bij een aanrijding op de Bitswijk te Uden op 4 februari 2000, omstreeks 18.50 uur is een 17 jarige bromfietser uit Uden overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel. Het slachtoffer kreeg een voorrang van een 20 jarige automobilist uit Nistelrode.

OPENSTAANDE GELDBOETE
Op 5 februari 2000 is op de Leeuweriksweg te Uden een aangesproken, die in de struiken langs de weg stond te plassen. Hierbij bleek dat de 33 jarige man uit Veldhoven nog een geldboete van f 500,- moest betalen, of 10 dagen hechtenis. De man is aangehouden.

VERDACHTE MISHANDELING AANGEHOUDEN VEGHEL
Een 68 jarige man uit Veghel is op 5 februari 2000 aangehouden ivm mishandeling van een 41 jarige man uit Uden. Op de Frisselsteinstraat te Veghel kregen beide mannen als bestuurder van een personenauto onenigheid met elkaar over een verkeersgedraging van de man uit Uden. Hierop pakte de man uit Veghel een schroevendraaier en maakte een stekende beweging naar het slachtoffer. Omdat deze de beweging afweerde, werd hij in zijn hand geraakt.

RIJDEN ONDER INVLOED UDEN
Een 19 jarige automobilist uit Den Haag kreeg op 5 februari 2000 een proces-verbaal voor rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 20.35 uur op de Sint Janstraat te Uden.

WEGWEDSTRIJD UDEN
Op 6 februari 2000 omstreeks 00.40 uur zag een politiesurveillance op de Rondweg te Uden een personenauto een andere auto inhalen op de rijstrook voor afslaand verkeer. Omdat de bestuurder niet tijdig meer naar rechts kon, bleef hij zijn weg vervolgen op het weggedeelte voor het tegemoetkomende verkeer. Door de politie werd hierop de achtervolging ingezet, waarbij snelheden van 155 km per uur werden bereikt. Nadat de auto was klemgereden, bleek dat deze met de eerder ingehaalde auto een wedstrijd aan het houden was. Tegen deze bestuurder, een 30 jarige man uit Langenboom en tegen de bestuurder van de ingehaalde auto, een 34 jarige man uit Mill is proces-verbaal opgemaakt en van beiden is het rijbewijs ingevorderd.

SNELHEIDSCONTROLE UDEN
Tijdens snelheidscontrole op de Rondweg te Uden op 6 februari 2000 zijn 93 bestuurders bekeurd. Max 80 km. Hoogst gemeten snelheid 145 km.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord De Leijgraaf '