Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 22-03-2000 Persbericht district Den Bosch

AANGEHOUDEN WEGENS BEDREIGING EN MISHANDELING (s-Hertogenbosch) Gistermiddag zijn op de Bruistensingel in hun woonplaats s-Hertogenbosch een 24-jarige vrouw en een 19 jarige man aangehouden. Zij worden er van verdacht op donderdag 16 maart op de Bruistensingel een 16 jarige jongen uit Berlicum te hebben mishandeld en een 17 jarige jongen uit Hintham met een mes te hebben bedreigd. De 24-jarige vrouw fietste donderdagmiddag over het fietspad langs de Bruistensingel waar haar , volgens haar verklaring, de doorgang werd versperd door een groep scholieren. Toen zij over het trottoir verder fietste viel er een doos van haar fiets waarop er uit de groep gelachen zou zijn. De vrouw wond zich daarover op en er ontstond ruzie. Zij duwde daarbij tegen de Berlicumse scholier. Vervolgens kwam de 19-jarige verdachte er bij die de scholier enkele klappen verkocht. Toen de 17 jarige jongen uit Hintham zich bij de vechtenden voegde met de bedoeling de ruzie te sussen, kreeg deze een mes onder zijn neus gedrukt en moest maken dat hij wegkwam. Dinsdagmiddag werd het tweetal verdachten op de plaats van het misdrijf opgepakt. De vrouw is na verhoor in vrijheid gesteld. De mannelijke verdachte is in verzekering gesteld. VERDACHTEN VAN INBRAAK AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Afgelopen nacht zijn in het Centrum van s-Hertogenbosch twee inwoners van Almere, 20 en 18 jaar oud aangehouden op verdenking van een inbraak in een bedrijfspand aan de Minderbroederstraat in s-Hertogenbosch. Een getuige van de inbraak waarschuwde de politie. In het bedrijf bleken een aantal speelautomaten te zijn opengebroken. Aan de hand van het verkregen signalement van het tweetal konden zij korte tijd later worden aangehouden. Bij het zien van de politie lieten zij een sporttas en een bijl vallen en probeerden vergeefs er rennend vandoor te gaan. In de sporttas bleek een aanzienlijk bedrag aan muntstukken te zitten die zij waarschijnlijk bij de inbraak hebben buitgemaakt. DOORGEREDEN NA AANRIJDING (s-Hertogenbosch) Een 35-jarige fietser uit s-Hertogenbosch kwam dinsdagavond ten val nadat hij op de kruising van de Zwartbroekweg met de Maaspoortweg in botsing was gekomen met een bromfietser. De fiets van de man liep daardoor veel schade op. De man zelf bleef ongedeerd. De bromfietser reed eerst een stukje door maar bleef staan toen de fietser hem aanriep. Nadat hem gevraagd was om zijn gegevens beschikbaar te stellen, maakte de bromfietser een slaande beweging in de richting van de fietser en reed vervolgens weg. De Bosschenaar heeft het nummer van het verzekeringsplaatje genoteerd en heeft aangifte gedaan bij de politie. GREEP IN KASSA (s-Hertogenbosch) Dinsdagnamiddag hebben twee mannen in een winkel aan de Erasmusstraat in s-Hertogenbosch een greep in de kassa gedaan en hebben daarbij geld buitgemaakt. Er kwamen drie mannen de winkel in die vervolgens met een blikje frisdrank aan de kassa verschenen. Toen de kassa geopend werd deden twee van hen een greep in de kassa waarna het drietal er snel vandoor ging. VERDACHTE AANGEHOUDEN VOOR PLEGEN ONTUCHT (s-Hertogenbosch) Maandag is een 38-jarige Bosschenaar aangehouden als verdacht van het plegen van ontucht met vier minderjarige kinderen in een woning in de wijk Maaspoort in s-Hertogenbosch. De verdachte woonde als huisgenoot bij de ouders en de kinderen in huis. De ontuchtige handelingen zijn ongeveer acht jaar geleden begonnen en vonden plaats bij afwezigheid van de ouders in de woning. De kinderen, nu in de leeftijd van 12 tot 19 jaar hebben aangifte gedaan. Voor zover nu bekend heeft de ontucht zich beperkt tot de vier kinderen uit het gezin. De verdachte wordt donderdag 23 maart voorgeleid bij Justitie. TAS GESTOLEN (s-Hertogenbosch) Vanmorgen is op de Vughterstraat inb s-Hertogenbosch door een onbekend man vanuit een fietstas van een 59 jarige vrouw uit Vught een groene lederen handtas met daarin onder meer een portemonnee met ruim f. 250,00 en een bankpas gestolen. Een onbekend gebleven getuige heeft de man zien wegrennen in de richting van de Hinthamerstraat. DIEFSTAL AUTO (s-Hertogenbosch) Woensdagmorgen is vanaf het parkeerterrein aan de Veemarktkade in s-Hertogenbosch een personenauto in de kleuren zwart en grijs, merk Nissan, type Patrol en voorzien van het kenteken VF-HB-07 gestolen. De aanhangwagen die aan de auto gekoppeld was is achter gelaten. DIEFSTAL PORTEMONNEE (s-Hertogenbosch) In de Hinthamerstraat is woensdagmorgen van een winkelende vrouw de portemonnee uit haar schoudertas gestolen. De vrouw voelde in een winkel dat er iemand tegen haar aan liep. Kort daarna zag zij haar tas openstaan en dat de portemonnee met f. 75,00 en enkele pasjes gestolen was.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord Den Bosch '