Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 07-02-2000

Persbericht district De Leijgraaf/

SNELHEIDSCONTROLE
Op de Rondweg in Uden is zondagmorgen tussen 10.30 en 12.30 uur op snelheid gecontrolleerd. Van de 460 passerende voertuigen reden er 93 te hard. De snelste reed 145 km. peruur.

INBRAAK IN POSTKANTOREN
Afgelopen weekend is ingebroken in twee postkantoren in Uden en Veghel. In Veghel vond de inbraak plaats tussen zaterdagmiddag en maandagmorgen in het kantoor aan de Frisselsteinstraat. Na het verbreken van een toegangsdeur hebben de daders een kluis opengebroken en daaruit een onbekend geldbedrag gestolen. Tevens nam men een hoeveelheid aangetekende poststukken weg.
Afgelopen nacht werd ingebroken in een postkantoor aan de Violierstraat in Uden. Ook hier werd een deur vernield om binnen te komen. Binnen heeft men wederom een deur vernield en een onbekend aantal aangetekende poststukken gestolen.

AUTO IN DE SLOOT
Een 35-jarige autobestuurder uit Polen is zondagmiddag op de Driehuizerweg in Reek met zijn auto in de sloot beland. De man liep een hoofdwond op, zijn 26-jarige Poolse medepassagier kwam met de schrik vrij. Na aanhouding bleek dat de bestuurder teveel alcohol gedronken had. Hij kreeg een rijverbod van acht uur en een proces-verbaal. De auto bleef aan het bureau omdat het voertuig niet verzekerd was.

AUTO TEGEN BOOM
Afgelopen nacht is een 20-jarige autobestuurster uit Veghel op de Rijksweg N265 in haar woonplaats tegen een boom gereden. De vrouw verklaarde vermoedelijk in slaap te zijn gevallen. Het slachtoffer is met licht letsel in haar gezicht overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel. Haar auto raakte total loss.

GESTOLEN GEREEDSCHAP TERUGGEVONDEN IN SLOOT
Tijdens het afgelopen weekend is een hoeveelheid gereedschap gestolen uit een bedrijfsruimte aan de Marinierstraat in Uden. Het gestolen gereedschap werd later teruggevonden in een sloot nabij het pand. De inhoud van een gestolen brandblusser werd in de omgeving leegespoten.

GEVLUCHTE INBREKER MELDT ZICH
Vanmorgen heeft zich op het politiebureau in Uden een 29-jarige inwoner van die plaats gemeld. De Udenaar nam donderdagmorgen vroeg in het centrum van Uden de benen toen hij werd gezien door surveillerende agenten die hadden ontdekt dat de man achter de auto een aanhanger had met gestolen spullen. Na onderzoek bleek ook de aanhanger gestolen te zijn. De 32-jarige compagnon van de man werd wel aangehouden. Bij een onderzoek in de woning van deze laatste trof de politie een groot aantal goederen aan die in beslaggenomen zijn. Op de zolder van zijn woning werd een hennepkwekerij aangetroffen.
De 29-jarige verdachte is na melding vanmorgen aangehouden. Hij is in verzekering gesteld en wordt deze week voorgeleid aan de officier van justitite in Den Bosch. De 32-jarige verdachte zit nog in bewaring.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Noord Uden '