Politiebericht

Persberichten 27 juli 1999/

Politieberichten

GEMERT
De politie heeft proces-verbaal opgemaakt tegen een inwoner van Gemert(22) die afgelopen vrijdagnacht een ongeval veroorzaakte op de Wijnboomlaan in Gemert. Hij
vloog daar door te hoge snelheid met de auto van een vriend uit de bocht en belandde in de sloot. Na de botsing verliet hij de plaats van het ongeval. Daarvoor heeft hij een bekeuring gekregen, bovendien bleek hij niet over een
geldig rijbewijs te beschikken. De man bleek volgens eigen verklaring ook het nodige gedronken te hebben doch dat kon de politie niet meer bewijzen.

Onbekenden hebben maandagavond rond 23.00 uur het zadel van een damesfiets in een stalling aan de Vondellaan in brand gestoken. Buurtbewoners blusten de brand met een emmer water. In de buurt trof de politie ook de verbrande restanten van een paraplu aan.

Een inwoner van Gemert zag afgelopen nacht omstreeks 04.00 uur dat zijn bestelauto, die vlakbij het water van de recreatieplas De Rooije Asch in Handel stond, langzaam de oever afrolde en het water inreed. De man probeerde van alles om te auto te redden doch dat lukte niet. Door snel optreden van een takelauto kon de auto worden gered. Bij de reddingsoperatie zijn alleen twee houten hekjes van de watersportvereniging gesneuveld. Deze schade zal worden vergoed.

MILHEEZE
Een loader van de zandwinningmaatschappij aan de Bakelse Plassen in Milheeze is afgelopen weekeinde het doelwit van vandalen geweest. Die sloegen de ruiten in, trokken kabels los en overgoten de machine met een jerrycan olie. Hierdoor is er ook sprake van bodemverontreiniging. De firma draait ook voor de kosten op van het verwijderen van de verontreinigde grond. De politie is op zoek naar de daders van deze vernieling. Het terrein is verboden voor onbevoegden, bij controles worden toch regelmatig personen aangetroffen die daar willen recreëren.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 2056 '