Politiebericht

Persberichten 26 mei 1999 (2e)/

Berichten uit Helmond en Eindhoven

Eindhoven: Snelheidcontroles
Vandaag zijn op de Aalsterweg, en Dr. Schaepmanlaan, snelheidcontroles gehouden.
Op de Aalsterweg reden 538 auto's voorbij het controlepunt. 108 bestuurders reden sneller dan de toegestane 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 91 km/u.
Op de Dr. Schaepmanlaan reden 36 van de 173 gecontroleerde auto's te snel. De hoogst gemeten snelheid hier is 78 km/u.

Eindhoven: Schennispleger
Een onbekende bromfietser, heeft vandaag omstreeks 16.20 uur, zijn geslachtsdeel laten zien aan een 14-jarig meisje uit Eindhoven. Het slachtoffer fietste van school naar huis, toen zij op het bospad bij de Landsteinerlaan, door een bromfietser vast werd gepakt. De man dwong haar te stoppen waarna hij zijn geslachtsdeel uit zijn broek haalde. Het meisje gooide haar fiets tegen de man en rende weg. Het signalement van de dader: blanke man ong. 30 jaar oud, gekleed in een blauwe broek en oranje T-shirt, blond kort stekeltjes haar, ong 1.80 meter. De man reed op een blauwe bromfiets.

Helmond: Dealer aangehouden
Vandaag is omstreeks 11.20 uur, een 31-jarige Helmonder aangehouden op Schiphol. De man wordt ervan verdacht in de zomermaanden van 1998, in Helmond te hebben gehandeld in harddrugs. Door deze handel ontstond er met name in de omgeving van de Willem Prinzenstraat, overlast. Onderzoek wees naar de 31-jarige man, die inmiddels naar de Antillen te was vertrokken. In overleg met de officier van justitie is de verdachte gesignaleerd. Vandaag kon hij door de Koninklijke marechaussee, bij aankomst in Nederland, worden aangehouden. De man is inmiddels ingesloten.

Eindhoven: Verkeersongeval met letsel
Vanavond omstreeks 19.05 uur, zijn op de kruising van de Piuslaan / Leostraat / Leenderweg, twee auto's met elkaar in botsing gekomen. Een 63-jarige man uit St Maarten, was de bestuurder van een personenauto, die geen voorrang verleende aan een voor hem van rechts komende personenauto. Deze auto werd bestuurd door een 24-jarige man uit Krumbach (Dld) De brandweer heeft een van de bestuurders uit de auto moeten bevrijden. De bestuurders raakten licht gewond. Twee inzittenden van de auto bestuurd door de 63-jarige, raakten eveneens gewond. Meer gegevens zijn nog niet bekend.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 2472 '