Politiebericht

Persberichten 15 maart/

Berichten uit Helmond
Helmond: Inbraak in bedrijf
Zondag, 14 maart is omstreeks 17.00 uur, een ruit van een winkel aan de Ameidestraat ingeslagen. Uit de etalage is een brons groen beeldje, voorstellende een vrouwenfiguur op sokkel, weggenomen. Het beeldje is een replica van een beeld van Miro.

Helmond: Onder invloed
Een 52-jarige Helmonder is maandag 15 maart omstreeks 00.05 uur betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met een auto over de Azalealaan. Bij de ademanalyse blies de man 705 AAG (ruim 1,6 promille). Met een rijverbod en een proces-verbaal is de man heengezonden.

Op maandag 15 maart omstreeks 04.35 uur, is een34-jarige man uit Venray aangehouden omdat hij onder invloed een auto had bestuurd. De man had op de Kasteel Traverse een verkeersongeval veroorzaakt. Komende uit de richting Eindhoven heeft de man met zijn auto de stoeprand en een lichtmast geraakt. Daarna is hij door het hekwerk van de middengeleiding gereden, waarbij de auto over de kop is gegaan. Met achterlating van vele auto-onderdelen is de man nog een stuk doorgereden waarna de auto het begaf. De man liep een hoofdwond op, waaraan hij in het ziekenhuis is behandeld. Bij de ademanalyse blies de man 695 AAG (bijna 1,6 promille) Zijn rijbewijs is ingevorderd. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Helmond: Inbreker aangehouden
Maandag 15 maart is omstreeks 01.10 uur, een 30-jarige Eindhovenaar aangehouden, in een pand aan de Pastoor Elsenstraat. De man had een gat gemaakt in een ruit en was doordoor naar binnen gekropen. Een agent met een diensthond zijn vervolgens het pand binnengegaan. De politiehond wist de inbreker die zich op het plafond had verscholen, te vinden. In de nabijheid van het pand trof de politie een personenauto aan. De motor van die auto was in werking. Er was niemand in of bij de auto en de auto bleek te zijn doorverboden. De auto, een Opel Kadett bleek eerder op de avond in Helmond te zijn ontvreemd.

Helmond: Man aangehouden na mishandeling
Een 38-jarige inwoner van helmond, is maandag 15 maart omstreeks 06.05 uur aangehouden op de Lithoyenseweg. Dat gebeurde nadat de man even daarvoor zijn vrouw had mishandeld en bedreigd. De vrouw raakte licht gewond aan haar gezicht. De man was onder invloed en is ingesloten. Het onderzoek wordt voortgezet.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 2501 '