Politiebericht

Persberichten 14 juni 1999/

Berichten uit Helmond

Helmond: Stenengooiers aangehouden
Zondag 13 juni zijn omstreeks 16.30 uur, twee Helmonders (17 en 19 jaar oud) aangehouden. Zij maakten deel uit van een groepje van vier personen, die stenen gooiden naar bussen van supporters van Sparta. Een derde persoon uit dit groepje is gebeten door een politiehond. Desondanks wist hij weg te komen. De aangehouden Helmonders zijn inverzekering gesteld.

Helmond: Inbraken in woningen
Zondag 13 juni omstreeks 20.00 uur, ontdekte de bewoners van een pand aan het Nieuwveld dat er in hun woning was ingebroken. Een deur is opengebroken, waarna uit de woning geld en een fototoestel zijn weggenomen.
Vandaag, omstreeks 00.30 uur, hoorde de bewoner van een pand aan de Rubensstraat, dat het alarm in zijn woning overging. Toen hij op onderzoek uitging, zag hij dat er een ruit van de voordeur was vernield. In de woning waren enkele kasten doorzocht. Voor zover bekend wordt er niets vermist.

Helmond: Bedreiging
Een 34-jarige Zaïrees is zondag 13 juni omstreeks 19.40 uur aangehouden op de Engelseweg. De man was aldaar samen met een 21-jarige inwoner van helmond, bij een tankstation. Ze hadden net een auto afgetankt en konden de benzine niet betalen. Ze wilden daarop "papieren" achterlaten en vertrekken. Een medewerker van een beveiligingsbedrijf, die toevallig net bij het tankstation aanwezig was, waarschuwde de pompbediende dat de papieren geen enkele waarde hadden.. Daarop dreigde de 34-jarige Zaïrees, de beveiligingsbeambte dood te zullen maken. De inmiddels gewaarschuwde politie hield het tweetal aan. De 34-jarige bleek illegaal in Nederland te zijn. De man is inverzekering gesteld.

Helmond: Onder invloed
Een 28-jarige Helmonder is vandaag omstreeks 01.15 uur, betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met een auto over de van Weerden Poelmanstraat. Bij de ademanalyse blies de man 440 ug/l. De man is een rijverbod opgelegd. Tevens wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Inbraak in bedrijf
Zondag 13 juni omstreeks 20.00 uur, bleek er te zijn ingebroken in een bedrijfspand aan het Oostende. Via een raam is men in het pand gekomen. In het bedrijf zijn diverse bureaus, kasten en een kluis opengebroken. Een geldbedrag van ongeveer 1800 gulden is weggenomen.

Helmond: bekeurd voor drinken bier
Drie Helmonders, 40, 35 en 36 jaar oud, zijn vanmorgen omstreeks 10.40 bekeurd. Het drietal zat in het speeltuintje aan het Gerardusplein en was bezig met het leegdrinken van een kratje bier. Deze plek is gelegen binnen het door burgemeester en wethouders aangewezen gebied, waar het nuttigen van alcoholhoudende drank is verboden

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 2877 '