Politiebericht

Persberichten 26 mei 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond
Eindhoven: Parkeermeterkrakers aangehouden

Op de Deken van Somerenstraat en de Bergstraat zijn dinsdagavond om 23.45 uur vier Hagenaars van 20, 24, 27 en 38 jaar oud aangehouden. Een getuige had gezien dat de inzittenden van een witte taxi op de Sint Antoniusstraat bezig waren parkeermeters te kraken. Politiemensen zagen de auto even later op de Deken van Somerenstraat. Een van de inzittenden stond vlak bij de auto en liep hard weg. Hij kon op de Bergstraat aangehouden worden. Hij had zich verstopt onder een geparkeerde auto. Uit zijn broekzak kwam wat klein geld. De drie anderen werden op de Deken van Somerenstraat aangehouden. Een van hen was ook in het bezit van klein geld (42 guldens en 85 kwartjes) en een sleuteltje waarmee parkeermeters opengemaakt kunnen worden. In de auto vond de politie nog een kapmes en een wapenstok. De vier verdachten zijn ingesloten.

Eindhoven: Inbreker aangehouden
Een 26-jarige Eindhovenaar is woensdagmorgen om 1.35 uur in een gebouw aan de St. Theresiastraat aangehouden. Het gebouw, een voormalig wijkgebouw, staat leeg. Buurtbewoners hadden glasgerinkel gehoord. De politie ging op onderzoek uit en vond de man op de binnenplaats. Van de toegangsdeur van het gebouw was een ruitje vernield. De man is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Man met verdachte goederen aangehouden Op de 2e Franklinstraat is woensdagmorgen om 2.45 uur een 42-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man fietste over de 2e Franklinstraat en droeg een plastic tasje. De man heeft zich in het verleden veelvuldig schuldig gemaakt aan auto-inbraken. Hij werd daarom aan een controle onderworpen. In de tas zat een (auto-)cd-wisselaar en in zijn jaszakken kwamen 6 cd's en een schroevendraaier. Hij kon geen verklaring geven waar de spullen vandaan kwamen. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Helmond: Man verzet zich tegen aanhouding
Woensdagmorgen om 4.00 uur is op de Kasteellaan een 25-jarige man uit Mierlo aangehouden. De man reed in een personenauto over de Heeklaan. Hij reed met grote snelheid. Een politiepatrouille wilde de bestuurder controleren toen hij bij een verkeerslicht op de Engelseweg moest wachten. De bestuurder negeerde het gegeven stopteken en reed met grote snelheid weg, over het Groenewoud naar de Kasteellaan waar hij zich bij de kanaalbrug vast reed. Hij reed met zijn auto achteruit en reed tegen de politieauto. Hij kwam uit zijn auto en verzette zich tegen zijn aanhouding door te slaan en te schoppen. Hij kon aangehouden worden. De man is ingesloten. Naar de herkomst van de auto wordt een onderzoek ingesteld. Het vermoeden is dat die gestolen is.

Informatie: Tini Gilsing / Pieter van Hoof, tel. 040 2330960

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 2959 '