Politiebericht

Persberichten 7 april 1999/

Politieberichten
Helmond: Diefstal uit bedrijf

-Tussen dinsdagmiddag 17.15 uur en woensdagmorgen 6.15 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Gasthuisstraat. Toegang tot het bedrijf werd verkregen na verbreking van een raam aan de zijkant van het pand. Weggenomen werden enkele geluidsmodules, een cd recordable, mini disk en een pachbay.

-Vanuit een bedrijf aan de Engelseweg zijn tussen dinsdagmiddag 17.00 uur en woensdagmorgen 8.30 uur twee fietsen gestolen. Onbekend is hoe men toegang tot het pand heeft verkregen.

Helmond: Mishandeling
Woensdagmorgen omstreeks 8.00 uur is een 14-jarig meisje uit Helmond op Binderen mishandeld. Zij liep daar richting Hollandlaan. Vijf meisjes fietste haar daar tegemoet. De meisjes stopte bij haar. Een van die meisjes sprak haar aan. Zij kende dat meisje, die haar reeds eerder had mishandeld, terug. Twee van die meisjes pakte haar armen vast en hielden deze met geweld achter op haar rug. Het meisje wat haar aansprak nam een mes uit haar broekzak en zette deze tegen haar wang. Direct daarop trok zij met kracht het mes naar beneden over haar wang en haar voorhoofd. Hierna duwde de meisjes haar naar de grond, waardoor zij ten val kwam. Meteen daarna fietsten de meisjes weg richting Kievietsstraat. Voor behandeling is zij naar het Elkerliek ziekenhuis gegaan. De politie stelt een onder-zoek in naar de juiste toedracht.

Helmond: Sneeuwbalgooiers gestraft
Vier verdachten uit Helmond, leeftijd van 24, 33, 33 en 35 jaar, zijn veroordeeld voor openlijke geweld-pleging, gepleegd op 5 december 1998 in de Dr. Ledelstraat te Helmond. Kinderen, van betrokken verdachten, hadden die dag op de Wethouder Ebbenlaan een personenauto met sneeuwballen bekogeld. Toen de bestuurder de ouders van de kinderen op hun gevaarlijk gedrag wees, ontstond er een handgemeen. De bestuurder en zijn vrouw liepen daarbij rake klappen op. Zij moesten zich toen voor hun opgelopen verwondingen laten behandelen in het Elkerliekziekenhuis. De straffen die werden opgelegd varieert van fl. 333,- boete, 60 - 100 uur onbetaalde arbeid of 4 weken tot 2 maanden gevangenisstraf. De 35 jarige verdachte kreeg een onvoorwaardelijk straf van 2 maanden opgelegd met een geldboete van fl. 313,-

Helmond: Hennepkwekerij aangetroffen
Op woensdagmiddag omstreeks 12.10 uur is in een woning aan de Hindestraat de 24-jarige hoofdbe-woonster uit Helmond aangehouden. De politie had tijdens de surveillance een indringende henneplucht bij haar woning aan de Hindestraat waargenomen. Bij onderzoek in haar woning is een hennepkwekerij aangetroffen. De 224 hennepplanten met plantenbakken en de daarbij behorende apparatuur zijn inbeslaggenomen en zullen worden vernietigd. De vrouw is voor verhoor overgebracht naar het politie-bureau. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 3017 '