Politiebericht

Persbericht 12 juni 1999/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Man na mishandeling aangehouden
Op het Stratumseind is vrijdagavond om 19.55 uur een 19-jarige man uit het Belgische Hamont-Achel aangehouden. Hij was betrokken bij een vechtpartij en schopte een 22-jarige man, eveneens uit Achel, terwijl deze op de grond lag, hard tegen het hoofd. Het slachtoffer moest in het ziekenhuis behandeld worden, maar kon daarna weer naar huis. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Jongen met drugs aangehouden
Na een melding dat achter een pand aan de Bleekstraat een groep jeugd bezig drugs te verhandelen is vrijdagavond om 23.15 uur gecontroleerd. Een van de jongens, een 17-jarige Waalrenaar overhandigde op verzoek 6 kleine zakjes wit poeder. Volgens zijn zeggen was het speed. Het spul is in beslag genomen en de jongen is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Aanrijding met beknelling
Bij een aanrijding tussen een personenauto en een vrachtauto zijn zaterdagmorgen om 3.25 uur de twee inzittenden van de personenauto gewond geraakt. Zij moesten door de brandweer uit de auto worden gehaald. De twee inzittenden, de 34-jarige Eindhovense bestuurder en de passagier, waarvan de personalia nog niet bekend zijn, reden met de personenauto over de Vestdijk, komende vanuit de richting Ten Hagestraat en rijdende in de richting van het 18 Septemberplein. Vanuit de bevoorradingsstraat van de Heuvel Galerie draaide een vrachtauto met een 26-jarige man uit Bunschoten achter het stuur de Vestdijk op om in dezelfde richting te gaan rijden. Hij onderschatte de (te hoge) snelheid van de personenauto. De personenauto botste tegen de achterzijde van de vrachtauto. De bestuurder van de personenauto had een gebroken knie en zijn passagier bleek een hersenschudding en gekneusde ribben te hebben. Beiden zijn in het ziekenhuis opgenomen.

Eindhoven: Fietsendief aangehouden
Op de Begijnenhof is zaterdag om 4.10 uur een 34-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij liep met een fiets te zeulen die hij uit de fietsenstalling had gestolen. Het slot zat er nog op.

Helmond: Mannen stelen fontein
Op de Vossenstraat zijn vrijdagavond om 23.50 uur twee Helmonders van 25 en 24 jaar oud aangehouden. Het kenteken van hun auto was opgenomen toen zij in de Bleyenbeekdreef een fontein met een waarde van f 500,= uit een tuin wegnamen. Het kenteken stond op naam van een bewoner van de Vossenstraat. Hij en zijn handlanger werden opgewacht en aangehouden. De fontein lag in de kofferruimte van de auto. De twee verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Man verdacht van vernieling politieauto Op de Veestraat is zaterdag om 0.20 uur een 27-jarige Helmonder aangehouden. De man was bij een kleine vechtpartij op de Steenweg weggestuurd. Een getuige zag even later dat de man op de Kasteellaan de antenne van een politieauto vernielde.

Helmond: Onder invloed
Zaterdag om 2.10 uur is op de Dorpsstraat een 19-jarige Helmonder bekeurd omdat hij met drank op een auto bestuurde. De uitslag van de ademanalyse was bijna 1?. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur en een proces-verbaal.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 3294 '