15:48:52 01-21-1999

Politie Brabant Zuid-Oost

Eindhoven, 21 januari 1999
Eindhoven: Diefstal auto's
Woensdagavond werd op de Keverberg een groene Hyundai H100 met het kenteken VP-GG-02 gestolen.
In de nacht van woensdag op donderdag werd in de Bosranklaan een witte Opel Kadett met het kenteken KB-88-ZL gestolen.

Eindhoven: Verlichtingcontroles
Woensdagavond werden in verschillende stadsdelen in Eindhoven verlichtingscontroles uitgevoerd in het kader van de actie "Val op, fiets verlicht."

* Vestdijktunnel 41 bekeuringen

* Oude Bossche Baan, Eindhovenseweg en Mercuriuslaan 75 bekeuringen.
* Boschdijk 7 bekeuringen.

* Pastoor Petersstraat 8 bekeuringen.
Naast deze bekeuringen werden nog 10 bonnen uitgeschreven voor het rijden door rood en het niet dragen van een helm. Een bromfietser ging er bij een controle op de Boschdijk van tussendoor. De agenten die hem achterna gingen troffen in de Edisonstraat de brommer zonder bestuurder. De brommer bleek in Eindhoven te zijn gestolen.
* Donderdagmorgen werden in de Strijpsestraat 8 fietsers bekeurd omdat hun verlichting niet in orde was.

Eindhoven: Man voor diefstal aangehouden
Woensdagavond om 22.00 uur werd door beveiligingspersoneel van een bedrijf aan de Achtseweg Noord een 21-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man gedroeg zich wat vreemd en deed voorkomen of hij op het terrein thuis hoorde maar dat bleek niet het geval te zijn. Hij had en gloednieuwe klokradio met gebruikaanwijzing bij zich. Die bleek bij het bedrijf te zijn gestolen. In zijn rugzak zat ook nog een ploertendoder. De man werd aangehouden en overgedragen aan de politie. Hij is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Man met gestolen creditcard aangehouden Woensdagavond rond 18.00 uur werd op de Boschdijk een 23-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. Bij een afhaalrestaurant probeerde hij met een gestolen creditcard zijn rekening te betalen. Hij viel daar echter door de mand. Toen de politie de zaak binnenkwam ging de man er te voet vandoor. Hij werd achterhaald en in de kraag gevat. Onderweg zag de agent die hem achtervolgde dat de man iets in een tuin gooide. Dit bleek later een gestolen giromaatpas te zijn. De man had ook nog een Canadees rijbewijs en een ANWB-bewijs op naam van een ander. De man is ingesloten en de politie stelt een nader onderzoek in.

Eindhoven: Drietal aangehouden voor winkeldiefstallen Woensdagmiddag rond 16.00 uur werden in de Lardinoisstraat door de politie drie inwoners van Den Haag aangehouden. Zij waren in een warenhuis aan de Piazza door beveiligingspersoneel betrapt op winkeldiefstallen. Het trio, een man van 28 jaar en een jongen en een meisje van 16 jaar, waren in het bezit van geprepareerde tassen waar de gestolen spullen in gingen. De politie trof bij het trio gestolen kleding t.w.v. ruim f. 2800,- aan. Het drietal werkte bij de diefstallen samen. De politie stelt een onderzoek naar de juiste identiteit van de betrokkenen in omdat er wordt getwijfeld aan de leeftijd van de twee 16-jarigen. De drie zijn allen in verzekering gesteld.

Informatie : Pieter van Hoof, tel. 040 2330960

(C)1997 by P&I Web Publishing