Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 10-04-2000 2e Persbericht van maandag 10 april 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Snelheidscontrole
Op de 1e Lieven de Keylaan is maandag tussen 11.00 en 12.00 uur gecontroleerd op snelheid. Er passeerden 367 voertuigen en daarvan reden er 26 te hard. De snelste bereikte een snelheid van 80 km/u terwijl 50 toegestaan is.

Eindhoven: Graven vernield
In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn op de Catharina Begraafplaats aan de Zwembadweg ongeveer 50 graven vernield. De vernielers zijn vermoedelijk over de muur geklommen en hebben de gedenkstenen en kruisen omgegooid en geschopt. De politie doet een onderzoek.
Eindhoven: Bedrijfsongeval
Een werknemer van een vloerenbedrijf is maandagmiddag om 13.55 uur vanaf de vierde verdieping naar beneden gevallen. Hij brak hierdoor een arm. De man wilde via een plank vanaf de vierde etage de bouwlift opstappen. De plank kantelde en de man viel naar beneden. De woonplaats en de leeftijd van het slachtoffer is onbekend. De man is naar het Catharinaziekenhuis gebracht. De Arbeidsinspectie is in kennis gesteld.

Eindhoven: Jongen van portemonnee beroofd
Een 19-jarige Eindhovenaar heeft op maandag aangifte gedaan van beroving van zijn portemonnee. De jongen werd zondagmorgen tussen 6.00 en 6.30 uur op de Pisanostraat benaderd door vijf jongens. Zij beletten hem door te lopen en wilden zijn portemonnee afpakken. Toen de jongen dit wilde beletten werd hij bedreigd met een mes. Uiteindelijk kregen ze zijn portemonnee te pakken en zij namen het geld, ongeveer fl. 45,=, uit de portemonnee. De jongen had enkele verwondingen door het mes, een snee in de vinger en een in zijn been. Zijn broek was ook kapot.

Helmond: Vernielingen
In het afgelopen weekend zijn verschillende vernielingen gepleegd aan een tractor en een schaftkeet aan de Rivierensingel. Van de tractor zijn alle ruiten en het dashboard vernield. Van de schaftkeet zijn vijf ruiten vernield en is met graffiti gespoten. Uit de tractor is een draagbare radio gestolen. De tractor en keet zijn eigendom van een bedrijf uit Valkenswaard dat in helmond bezig is met het leggen van kabels.

Helmond: Auto gestolen
In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Schovenhorstweide een grijze Volvo met het kenteken JD-NG-28 gestolen.
Oirschot: Woninginbraak
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan De Kemmer. Aan de achterzijde van de woning is een raam uit de sponning gehaald. Uit de woning verdwenen een koffiezetapparaat en twee boormachines.

Best: Snelheidscontrole
Op de St. Oedenrodeseweg is maandag tussen 9.15 en 10.45 uur een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 430 voertuigen en 12 daarvan reden te snel. De snelste reed 103 km/u. 80 is toegestaan.
Waalre: Verkeerscontrole
De politie heeft maandag tussen 10.30 en 12.30 uur op de kruising Eindhovenseweg A67 het verkeer gecontroleerd. Er zijn vier bonnen uitgeschreven, twee voor het rijden door rood, een voor het blokkeren van de kruising en een voor het rijden met een personenauto over het fietspad.

Veldhoven: Snelheidscontrole
Maandag tussen 10.50 en 12.20 uur is op Sondervick een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 317 voertuigen en 56 deden dat te snel. De hoogste snelheid was 73 km/u. De maximumsnelheid is 50 km/u.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 3380 '