Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven / Helmond 04/28/99

Persberichten 28 april 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond
Eindhoven: Man verdacht van handel in hard drugs

Dinsdagmiddag om 15.10 uur is een 50-jarige Eindhovenaar in zijn woning aan de Johannes Vermeerstraat aangehouden. De man wordt er van verdacht vanuit zijn woning hard drugs te hebben verkocht. Bij de huiszoeking vond de politie enkele grammen cocaïne en weegtoestellen om drugs te wegen. Een 42-jarige Geldroppenaar die tijdens de inval in de woning van de 50-jarige was is ook aangehouden. Hij werd na verhoor vrijgelaten. De politie heeft enkele weken onderzoek gedaan en enkele klanten als getuige gehoord. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Inbreker aangehouden
Woensdagmorgen om 10.30 uur werd door de politie in de achtertuin van een woning aan de Johannes Vermeerstraat een 42-jarige man uit Amsterdam aangehouden. De man had bij de woning een ruit vernield van de achterdeur en er was geprobeerd de deur open te breken. De inbreker had nog niets buit gemaakt. De man is ingesloten.

Eindhoven: Vrouw met gestolen cd-speler aangehouden Op de Limburglaan is woensdagmorgen om 1.05 uur een 28-jarige Eindhovense vrouw aangehouden. De vrouw zat in een geparkeerde auto en bij controle trof de politie in de auto een tas aan met een cd-speler. Deze cd-speler bleek in Sittard gestolen te zijn. Van een fototoestel, draagbare telefoon en radiocassettespeler, die ook in de auto lagen, moet de herkomst nog worden onderzocht. De vrouw is na verhoor naar huis gestuurd.

Eindhoven: Man na poging inbraak aangehouden
Een 20-jarige Eindhovenaar is woensdag om 2.20 uur op de De Vriesstraat aangehouden. De man hield zich op tussen geparkeerde auto's op de Boschdijk. Hij vluchtte toen hij een politieauto zag. Bij een van de auto's was geprobeerd in te breken, er was schade aan het portier. De man was in het bezit van een schroevendraaier en een busje traangas. De man is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Bestuurders onder invloed
Op de Aalsterweg is woensdag om 1.25 uur een 32-jarige Eindhovenaar betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De man blies 0,8?. Hij kreeg een boete van f 390,=.
Een 37-jarige Eindhovense automobilist werd om 2.45 uur op de Keizer Karel V Singel aangehouden. De uitslag van zijn ademanalyse was 1,55?. Hij kreeg een proces-verbaal, een rijverbod van 8 uur en zijn rijbewijs is ingenomen.

Eindhoven: Paardentrailer gestolen
Op de Tongelresestraat is in de nacht van dinsdag op woensdag een witte paardentrailer van het merk Weijer gestolen. De trailer heeft een waarde van f. 8000,-

Eindhoven: Hoge nood?
Woensdagmorgen om ongeveer 5.00 uur is de etalageruit van een drogisterij aan de Leenderweg met een baksteen vernield. Uit de etalage zijn 15 pakken luiers weggenomen. De waarde van de luiers is f 600,=. De ruit kost f 800,=.

Helmond: Automobilist rijdt tegen geparkeerde auto Op de Wethouder van Wellaan raakte een 38-jarige Helmondse automobilist de macht over het stuur kwijt en reed tegen een geparkeerde auto. De man raakte gewond en is in het Elkerliekziekenhuis opgenomen. Hij bleek gedronken te hebben en bij hem is een bloedproef afgenomen. Beide auto's waren flink beschadigd.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 3427 '