Politiebericht

Persberichten 3 maart 1999/

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Uitgeleende auto
Woensdagmorgen om 01.15 uur werd door de politie op de Nachtegaallaan een 51-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man reed in een auto die door de eigenaresse van die auto ter reparatie was aangeboden bij een garagebedrijf in het stadsdeel Tongelre. Een werknemer van dat bedrijf leende op zijn beurt die auto uit aan de 51-jarige Eindhovenaar. Kennissen van de vrouw zagen de auto in de Tongelresestraat staan en waarschuwden haar. De Eindhovenaar werd op het politiebureau gehoord en kon daarna naar huis. De politie stelt vandaag een onderzoek in bij het bedrijf.

Eindhoven: Verkeerscontroles
Bij een verkeerscontrole op de Tongelresestraat werden woensdagmorgen 14 automobilisten bekeurd die door rood reden.
Woensdagmorgen werd op het Fellenoordpad een bromfietscontrole gehouden. Er werden 175 brom- en snorfietsen gecontroleerd. Vijftig bestuurders kregen een bekeuring. De meeste bekeuringen werd opgemaakt voor het vermogen dat te groot was (23x) en het niet kunnen tonen van de verze keringspapieren en het bromfietscertificaat (21x).Verder werd bekeurd voor het niet goed vastmaken van de helm (1x), ondeugdelijke remmen (1x) geen gele plaat(1x) eenrichtingsverkeer inrijden (1x) snelheidsovertreding (1x) en een vanwege de slechte technische staat van de brommer . De eigenaar deed afstand en de brommer wordt vernietigd.

Eindhoven: Diefstal auto's
Dinsdagavond werd op het Stationsplein een grijze BMW 524 TD met het kenteken TY-13-GG gestolen.
In de Willem Pijperstraat is in de nacht van dinsdag op woensdag een rode Volkswagen Golf met het kenteken RJ-11-KT gestolen.

Eindhoven: Man vernielt ruit
Woensdagmorgen om 03.30 uur werd door de politie op het Stratumseind een 28-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man had bij een shoarmazaak een grote ruit vernield. Hij werd op het politiebureau ingesloten.

Eindhoven: Verkeersongeval
Een 80-jarige vrouw uit Eindhoven raakte woensdagmorgen rond 10.40 uur gewond bij een aanrijding op de Vestdijk. De vrouw stak daar over en werd aangereden door een 82-jarige automobilist uit Eindhoven die over de busbaan reed. De vrouw is met been- en hoofdletsel naar het Diaconessenhuis gebracht.

Eindhoven: Schennispleger
Dinsdagmiddag om 17.00 uur werd op de Achterbeekseweg een 67-jarige vrouw uit Eindhoven lastig gevallen door een schennispleger. De vrouw liep daar met haar honden te wandelen toen een jongen van rond de 17 jaar zijn geslachtsdeel toonde. De jongen liep ook enkele malen met opzet tegen het slachtoffer aan. De jongen had een fiets bij zich. Hij had een normaal postuur was ongeveer 1.70 /1.75 m. groot. Hij droeg donkere kleding en had een donker baseballpetje op. De politie stelt een onderzoek in.

Berichten uit Helmond
Helmond: Woninginbraak

In de vroege avond van dinsdag werd door onbekenden ingebroken in een woning aan de Beverstraat. Er werd een raam aan de achterkant van het huis opengebroken. Binnen werden kasten doorzocht. Er wordt door de bewoners niets vermist.

Helmond: Auto-inbraken
§ Dinsdagavond is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Churchilllaan in Helmond. Het portierslot werd geforceerd en de dief ging aan de haal met de radio-Cd speler.
Op de Watermolenwal werden dinsdagavond uit een geparkeerde auto een radio-CD speler, 24 CD's , een fototoestel en twee jassen gestolen. De dieven braken het portierslot van de auto open.

Helmond: Diefstal auto

In de Beethovenlaan is in de nacht van dinsdag op woensdag een groene Opel City met het kenteken DK-16-GK gestolen.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 3860 '