08:15:11 02-26-1999

Politie Brabant Zuid-Oost
Eindhoven, 25 februari 1999.

Eindhoven: Meisje aangerand
Woensdagmiddag tussen 14.00 en 14.30 uur is een 12-jarig Eindhovens meisje in een flatgebouw aan de Genovevalaan aangerand. Het meisje fietste op het fietspad van de Genovevalaan in de richting van de Rode Kruislaan. Ter hoogte van de hoge flat van de Echternachlaan werd zij aangesproken door een man, ongeveer 40 jaar oud, met een zwart jack (mogelijk leer of skai) en een blauwe broek aan. Hij vroeg haar de weg naar het Winkelcentrum Woensel. Het meisje keerde haar fiets en ging met de man mee terug in de richting van het Catharinaziekenhuis (en Winkelcentrum Woensel). Onderweg vertelde de man dat hij een meneer Jansen zocht in de flat aan de Genovevalaan. Bij de hoofdingang van die flat wachtten de man en het meisje even totdat er iemand naar buiten kwam. De toegangsdeur is alleen door bewoners te openen. De man nam daarop het meisje mee naar binnen. In de lift en op de galerij van de vierde verdieping heeft de man zich vervolgens aan het meisje vergrepen. Daarna is de man weggegaan. Volgens het slachtoffertje had de man een getinte huid (zuideuropees type) en hij rook vies. De man sprak de Nederlandse taal. De politie is op zoek naar getuigen en vooral naar de man die vanuit de flat naar buiten kwam, waardoor de man en het meisje naar binnen konden. Het meisje droeg een rode jas, geruite sjaal en had het blonde haar in een paardenstaart met een blauwe strik. Getuigen kunnen bellen met de politie Woensel Noord 040 233 09 00.

Eindhoven: Bromfietsdieven gepakt

* Op de Markt is woensdagmiddag om 16.30 uur een 15-jarige Eindhovenaar aangehou-den. De jongen reed zonder helm op een bromfiets over het voetgangersgebied. Twee politiemensen wilden hem daar op aanspreken maar de jongen draaide om en probeerde weg te rijden. In zijn haast kwam hij ten val en konden de politiemensen hem vastpakken. Hij had de bromfiets juist op de Markt weggenomen.
* Op de kruising Looierstraat - Veldmaarschalk Montgomerylaan reed woensdag om 19.05 uur een 14-jarige Eindhovense jongen met zijn bromfiets tegen een personenauto. De bromfiets bleek twee dagen eerder in Eindhoven gestolen te zijn. De jongen is aange-houden.

Eindhoven: Vechtpartij
Donderdagmorgen om 4.30 uur ontstond op het Stationsplein een vechtpartij tussen twee Eindhovenaren van 26 en 24 jaar en twee stadgenoten van 30 en 32 jaar oud. Op het Stationsplein waren in de nacht van woensdag op donderdag van verschillende auto's, zeker vier stuks, ruiten vernield. De 24- en 26-jarige Eindhovenaren waren in een van die auto's gaan zitten. Toen de eigenaar van de auto, de 32-jarige en zijn 30-jarige vriend bij de auto kwamen ontstond een vechtpartij. De 30-jarige vriend gaf daarbij een kopstoot aan de 26-jarige man. Over en weer vielen klappen. De vier mannen zijn meegenomen naar het bureau en krijgen een proces-verbaal voor vechten op straat.

Eindhoven: Diefstal auto
Tussen woensdagavond 23.55 uur en donderdagmorgen 6.45 uur is vanaf de Seinelaan een zilvergrijze Mercedes Combi, kenteken TB-LG-21, gestolen.

Eindhoven: Dief aangehouden
Op donderdagmorgen omstreeks 8.50 uur is in het beursgebouw aan de Lardinoisstraat een 19-jarige man uit Veldhoven aangehouden. Hij werd betrapt toen hij daar wat verfspullen en autoaccessoires wegnam. Bij zijn fouillering trof de politie 25 gram hash en een cachet amfetamine aan. Verdachte is overgebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Roodlicht controle
Op donderdagmiddag tussen 13.00 uur en 15.00 uur is er op de kruising Veldmaarschalk Montgomerylaan - Winston Churchilllaan een roodlicht controle gehouden. 20 bestuurders kregen een proces-verbaal omdat zij door het roodlicht reden.

(C)1997 by P&I Web Publishing

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 3989 '