21:56:56 01-29-1999

Politie Brabant Zuid-Oost

Eindhoven, 29 januari 1999
Eindhoven: Brand
Vrijdagmorgen om 01.30 uur brak er brand uit in een frituurzaak aan de Urkhovenseweg. De brandweer bluste de brand. De oorzaak is mogelijk een oververhitte oven geweest. Het houten gebouw liep aanzienlijke schade op.

Eindhoven: Drugs
Donderdagavond rond 23.30 uur werden in de Jacob van Deventerstraat door de politie een 26-jarige en een 24-jarige Eindhovenaar aangehouden. Zij waren samen in het bezit van 29 zakjes heroïne van een halve gram en een kleine hoeveelheid soft drugs. Ze hadden kort voor hun aanhouding in een woning aan twee bewoners drugs verkocht. Bij een onderzoek in de woning trof de politie een kleine hoeveelheid heroïne, cocaïne en weed. De twee bewoners, een 28-jarige Eindhovenaar en een 30-jarige vrouw uit Valkenswaard werden aangehouden. De verdovende middelen werden in beslaggenomen en tegen het tweetal wordt proces-verbaal opgemaakt. De twee dealers werden ingesloten. Bij hen werd nog enkele honderden guldens handelsgeld in beslaggenomen. Zij zullen worden voorgeleid aan de officier van justitie in 's Hertogenbosch.

Eindhoven: Graffitispuiters aangehouden
Donderdagavond werden in de Rechtestraat drie inwoners van Helmond aangehouden. De drie, twee jongens van 17 en 18 jaar oud en een meisje van 17 jaar, hadden een reclamezuil en een winkelpand in de Rechtestraat beklad. Hun spuitbussen werden inbeslaggenomen en het drietal heeft een proces-verbaal gekregen,

Eindhoven: Verkeerscontroles

* Donderdagavond werden op de Kruisstraat en de Boschdijk bij een verlichtingscontrole 10 fietsers bekeurd wegens het rijden zonder verlichting. De controle werd gehouden in het kader van de verlichtingsactie : Val op, fiets verlicht."

* Op de Vestdijk werd donderdagavond een bromfietscontrole gehouden. Daar werden 15 bekeuringen opgemaakt o.m. voor een te hoog vermogen van de brommer ( 11x) , helm niet goed vast (3x) en eentje voor een technisch defect.

Eindhoven: Bedreiging
Een 39-jarige cafetariahouder aan de Strijpsestraat werd donderdagavond rond 21.30 uur in zijn zaak bedreigd door een nog onbekende man. De man had een bestelling geplaatst, begon wat te mopperen en verliet de zaak. Hij kwam even later terug en deed voorkomen of hij onder zijn jas een vuurwapen had. Hij sloeg de ruit van de toonbank kapot en ging er toen vandoor. Er waren op dat moment drie klanten in de zaak. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Diefstal auto's

* In de nacht van donderdag op vrijdag verdween aan het Wolfsven een blauwe BMW 7ER met het kenteken NF-BL-37. De dieven zijn via inbraak in de woning van de eigenaar aan de autosleutels en de -papieren gekomen. De achterdeur van de woning is opengebroken.
* Op de Amundsenlaan werd donderdagavond een grijze BMW 530I met het kenteken TF-52-FH gestolen.

Eindhoven: Gewonden in het verkeer

* Vrijdagmiddag om 16.25 uur raakte een 16-jarige Eindhovens meisje gewond bij een aanrijding op de Marathonloop. Zij fietste daar met een even oude Eindhovense jongen over het fietspad. Ter hoogte van het Floor Everscollege kwamen ze met elkaar in botsing en viel het meisje. Zij is met rug- en nekklachten met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

* Op de kruising Piuslaan - Heezerweg liet een 28-jarige Eindhovense automobilist de doorgang niet vrij voor een 32-jarige automobilist uit Roermond. De Eindhovenaar reed over de Piuslaan, vanaf de Leostraat, en wilde linksaf de Heezerweg in. De andere partij reed over de Piuslaan in de richting van de Leostraat. Hij kon niet meer stoppen voor de linksafslaande auto. De Eindhovenaar is met verwondingen aan de buik, nek en rug in het ziekenhuis opgenomen. Zijn auto is total loss.

Bladel: Auto gestolen
Vanaf de Varkensmarkt in Bladel is vrijdag een blauwe Opel Kadett met het kenteken NG-72-BK gestolen.

(C)1997 by P&I Web Publishing

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 4123 '