Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven
Persberichten 10 maart/

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Dader aanranding 12-jarig meisje aangehouden Met de aanhouding van een 53-jarige man uit Voerendaal heeft de politie van de afdeling Woensel Noord de aanranding op een twaalf jarig meisje opgelost. Het meisje werd woensdagmiddag 24 februari door de man in de Echternachlaan aangesproken. De man lokte het kind mee naar een flat aan de Genovevalaan waar hij zich aan het kind vergreep. Naar aanleiding van de getuigenoproep in de media meldde zich een getuige die een nauwkeurige beschrijving van de dader kon geven. Ook wist de getuige zich het merk en een deel van het kenteken van de auto van de man te herinneren. Rechercheurs vulden de rest van de gegevens aan zodat de man maandag kon worden aangehouden. Hij werd in verzekering gesteld en heeft inmiddels het feit bekend. De man wordt morgen voorgeleid aan de officier van justitie.

Eindhoven: Inbrekers gepakt
Woensdagmorgen rond 01.0 uur werden door de politie twee Eindhovenaren aangehouden. Ze werden door de eigenaar van een autobedrijf aan de Veldmaarschalk Montgomerylaan op heterdaad betrapt toen ze bezig waren in zijn bedrijf in te breken. De eigenaar waarschuwde de politie die ter plaatse een 17-jarige Eindhovenaar aanhield. De tweede dader, een 20-jarige Eindhovenaar, ontkwam maar werd later in de nacht aangehouden. De twee hadden nog geen buit vergaard. Ze zijn ingesloten.

Eindhoven: Diefstal auto's
In de Deken van Somerenstraat werd dinsdagavond een donker grijze Mercedes C250 met het kenteken JL-PN-34 gestolen. Op de Ruysdaelbaan hebben dieven dinsdag overdag of 's avonds een rode Volvo vrachtauto type FL6 met het kenteken BF-GV-07 gestolen. In de vrachtauto stond een gele loader van het merk Matbro 200 turbo. In de Gagelstraat gingen dieven dinsdag aan de haal met een zwarte BMW 325 met het kenteken TP-GP-58.

Eindhoven: Autoinbreker gepakt
Dinsdagavond rond 20.30 uur werd door de politie in de Kruisstraat een 25-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man werd op heterdaad betrapt bij een inbraak in een geparkeerde auto op de De Vriesstraat. De dader had het slot van de auto vernield maar had nog niets gestolen. De Eindhovenaar is ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Een 29-jarige Eindhovenaar botste dinsdagavond rond 17.00 uur op een parkeerterrein aan de Bisschopsmolen met zijn auto tegen een politieauto. De man reed achteruit tegen de luid claxonnerende politieauto. De man kwam boos uit zijn auto. De agenten constateerden drankgebruik. De man moest een ademtest doen waarbij bleek dat hij 1,55 pro mille alcohol in zijn bloed had. De man had die dag juist zijn rijbewijs terug gekregen. Zij rijbewijs was eerder 9 maanden ingevorderd geweest vanwege eerder drankgebruik in het verkeer. Ook had de man nog een boete van f. 280,- openstaan. Het geld werd geïnd , het rijbewijs weer ingenomen en tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verkeerscontrole
In de Suikerpeerstraat werd door de politie een controle gehouden op bromfietsers die daar bij regelmaat het rode verkeerslicht negeren. Woensdagmorgen werden daar 10 bonnen uitgeschreven voor bromfietsers die door rood reden en eentje kreeg een bekeuring omdat hij geen helm droeg. In de Huizingalaan en omgeving werden nog eens 10 automobilisten bekeurd die geen gordel droegen.

Heeze: Vervolg brand Leenderweg
Uit het onderzoek van de technische recherche is gebleken dat de brand in het bedrijfspand aan de Leenderweg in Heeze is aangestoken. Er werden braaksporen gevonden op een deur achter het pand. Binnen werden sporen van vluchtige stoffen vastgesteld. In het pand was in tegenstelling tot de vele geruchten geen XTC laboratorium aanwezig. Zondagmorgen kort voor 4.00 uur brak in de voormalige puddingfabriek in Heeze brand uit. Tien woningen aan de Oude Stationsstraat in Heeze moesten vanwege de zware rookoverlast ontruimd worden. Het bedrijfspand ging geheel verloren. De politie van Cranendonck onderzoekt de brand.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 4190 '