Politiebericht

Persberichten 1 februari 2000 - 3/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Tasjesroof
Dinsdag heeft de politie om 16.20 uur een 38-jarige man uit Eindhoven in zijn woning aangehouden. De man wordt ervan verdacht de tas van een 71-jarige vrouw uit Eindhoven te hebben geroofd. De vrouw fietste tussen 15.15 en 15.30 uur aan de Emmasingel richting Mathildelaan. De dader griste, zelf ook fietsend, de tas van de fiets van de vrouw. De man is voor onderzoek in verzekering gesteld. De politie vraagt getuigen zich te melden bij het politiebureau Eindhoven Binnenstad, tel 040-2330400.

Eindhoven: Steekpartij
Dinsdag is aan het Krabbendampad om 16.50 uur een 36-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De man was betrokken bij een steekpartij in de Vrijstraat om 16.30 uur. De verdachte heeft het 19-jarige slachtoffer uit Eindhoven met een mes in de linkerwang gestoken. Het slachtoffer moest hiervoor behandeld worden in het ziekenhuis. De verdachte is voor onderzoek ingesloten op het politiebureau.

Eindhoven: Rijden zonder rijbewijs
Dinsdagmiddag zijn twee beschikkingen uitgereikt aan een 24-jarige Eindhovenaar die zonder rijbewijs en met te hoge snelheid met een motorfiets in het centrum van Eindhoven reed. De contactsleutels van de motor blijven op het bureau tot de man zijn rijbewijs heeft gehaald.

Eindhoven: Diefstal auto
Dinsdagmorgen is aan de Keizer Karel V Singel een beige Chrysler Voyager, kenteken RL-VH-04, gestolen van de parkeerplaats van een garage.

Eindhoven: Snelheidscontroles
Aan de Fuutlaan zijn dinsdag tussen 19.00 en 19.40 uur 72 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 6 voertuigen reden boven de toegestane snelheid. De hoogst gemeten snelheid was 66 km per uur. Aan de Tongleresestraat zijn tussen 19.45 en 20.25 uur 59 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Bij deze controle reden 7 bestuurders te hard. De hoogste snelheid was hier 72 km per uur.

Gemert: Verkeerscontrole
Vanmiddag is er op de Pandelaar een controle gehouden op het dragen van de autogordels. Er werden 12 voertuigen gecontroleerd waarbij drie bestuurders een proces verbaal kregen voor het niet dragen van de autogordel.

Valkenswaard: Bromfietscontrole
Aan de Eindhovenseweg zijn dinsdag acht processen verbaal opgemaakt voor een te hoog vermogen van bromfietsen. Drie bromfietsers werden bekeurd voor het overschrijden van de maximum snelheid.

Hapert: Rijden onder invloed
Aan de Kapelweg in Hapert is rond 17.30 uur een 37-jarige automobilist uit Hapert staande gehouden omdat hij slingerend over de Dalemsedijk en Kapelweg richting Hapert reed. Bij een ademanalyse bleek de man een alcoholpromillage boven 3,00 te hebben. De man kreeg een rijverbod van 18 uur en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Reusel: Controle
Aan de Turnhoutseweg is dinsdag in samenwerking met de douane een controle gehouden. Door de politie zijn een aantal processen verbaal opgemaakt:
Een auto is uit het verkeer genomen toen bleek dat de auto niet verzekerd was en de bestuurder geen rijbewijs had. Eén auto had valse kentekenplaten. Hiervoor werd een boete van fl. 500,- opgelegd.
Eén automobilist had benzine als brandstof op het kentekenbewijs van de auto staan, maar reed op gas. De automobilist krijgt een proces verbaal voor fl. 300,-. Ook wordt de belastingdienst op de hoogte gesteld.
Eén automobilist had een lading goederen zodanig uit de auto steken, dat er een boete van fl. 120,- werd opgelegd.
Eén automobilist werd bekeurd voor het niet dragen van de autogordel. Bij twee voertuigen was de APK-keuring vervallen.

Veldhoven: Winkeldiefstal
Aan de Braak is dinsdag om 16.40 uur een 29-jarige vrouw uit Eindhoven aangehouden voor winkeldiefstal. Toen de vrouw een warenhuis verliet ging het alarm af. Zij had vier handdoeken die niet waren betaald in een tas. Toen het personeel haar de gelegenheid gaf alsnog het verschuldigde bedrag van fl. 43,80 te betalen, bleek ze geen geld bij zich te hebben. De verdachte werd aan de politie overgedragen die bij nader onderzoek nog meer gestolen goederen aantrof. Deze goederen, onderdelen van een bestekcassette ter waarde van fl. 160,-, zijn in beslag genomen en zullen aan de rechtmatige eigenaar worden teruggeven.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 4454 '