Politiebericht

Persberichten 11 juni 1999/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Speelautomaat opengebroken
Donderdagavond om 21.25 uur werd door de politie van een cafe aan de Vestdijk een 30-jarige man uit Maasbroek aangehouden. De man werd er van verdacht een speelautomaat in het cafe te hebben opengebroken. Twee handlangers die hem hielpen wisten de dans te ontspringen met de inhoud van de geldlade. De man is ingesloten.

Eindhoven: Tasjesdieven gepakt
Vrijdagmorgen rond 00.05 uur werden door de politie op de Markt in Eindhoven twee Eindhovenaren ( 22- en 17 jaar oud) aangehouden. De twee hadden tijdens een onbewaakt moment bij een hamburgerzaak de tas gestolen van een 18-jarig meisje. Die tas verborgen ze onder kleding maar dat werd opgemerkt door het meisje en een aantal vrienden. Toen de tas werd teruggepakt bedreigden de twee het meisje en haar vrienden. De politie was direct in de buurt en op aangeven van de betrokkenen konden de twee direct in de kraag gevat worden. Ze zijn ingesloten.

Eindhoven: Autoinbrekers gepakt
Vrijdagmorgen om 02.50 uur werden door de politie na een korte achtervolging twee Eindhovenaren aangehouden. De twee, 24 en 20 jaar oud, werden door een politiepatrouille op de Boschdijk op heterdaad betrapt toen ze een portierruit van een geparkeerde auto insloegen. Bij het zien van de politie gingen de twee er op een brommer vandoor. Onderweg lieten ze de brommer vallen en vluchtten ze verder te voet maar de agenten waren ze te vlug af. De twee zijn aangehouden en ingesloten. De brommer bleek eerder op 3 juni in Eindhoven uit een berging te zijn gestolen.

Eindhoven: Man beroofd
Twee onbekende mannen hebben vrijdagmorgen rond 03.30 uur onder de Vestdijktunnel een 23-jarige man Beesel beroofd. Het slachtoffer liep onder de tunnel en werd tegengehouden door twee mannen op een fiets. Ze bedreigden het slachtoffer door te zeggen dat ze pistolen bij zich hadden en eisten de portemonnee met f. 50,- van het slachtoffer. Een van de daders pakte de portemonnee bij het slachtoffer uit zijn broekzak. Daarna moest hij ook zijn jas en zijn horloge af geven aan de twee mannen. De daders gingen er op hun fiets vandoor in de richting van het winkelcentrum.

Eindhoven: Onder invloed
Een 28-jarige Eindhovenaar raakte vrijdagmorgen om 04.30 uur op de St. Petrus Canisiuslaan zijn rijbewijs kwijt aan de politie. De man liep tegen een controle aan omdat een achterlicht van zijn auto defect was. De agenten roken toen dat de man flink gedronken had. Hij blies bij de ademtest ruim 1,7 pro mille hetgeen hem zijn rijbewijs kostte en een proces-verbaal opleverde.

Eindhoven: Ramkraak direct opgelost
Vrijdagmorgen om 05.15 uur is door de politie op de Kennedylaan een 22-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man had kort daarvoor met zijn auto een ramkraak gepleegd bij een jeanswinkel op de Demer. De man reed daar met de achterkant van de auto de winkel binnen waarbij de twee toegangsdeuren compleet werden vernield. In de winkel maakte hij 45 broeken en 32 T-shirts buit. De politie trof de dader met zijn auto op de Kennedylaan aan waar hij werd klem gereden en aangehouden. De buit lag nog in de beschadigde auto. De auto was in Zwijndrecht gestolen. In de auto troffen de agenten het ontslagbewijs van de dader uit een penitentiaire inrichting, gedateerd 10 juni 1999.De man is weer ingesloten.

Eindhoven : Overval
Twee onbekende mannen hebben vrijdagmorgen om 10.20 uur in de Parklaan een overval gepleegd op een medewerkster van een automatenhandel. De vrouw ( 26) was met een bedrijfsbusje bezig met het vullen van automaten. Op het moment dat ze iets uit de auto wilde pakken werd ze vastgepakt door een man. Hij wierp de vrouw tegen de grond. Een andere dader zag kans om twee geldladen uit de bus te pakken waarna de twee naar een geparkeerde groene Suzuki Baleno liepen en daarmee vertrokken. De twee mannen droegen bivakmutsen tijdens de overval. Het bedrag dat werd buit gemaakt is nog niet bekend.

Eindhoven: Diefstal auto's
In de nacht van donderdag op vrijdag werd in de Peperstraat een rode Peugeot 605 met het kenteken YY-64-TG gestolen. Op de Genneperweg werd afgelopen nacht een witte Opel Kadett met het kenteken KK-30-HT gestolen.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 4474 '