Politiebericht

Persberichten 31 maart/

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Lastige man aangehouden

Op de Tongelresestraat is dinsdagavond om 21.20 uur een 22-jarige Eindhovenaar aan-gehouden. De man zat als passagier achter op een quad (vierwielige motor). Hij droeg een helm, maar de bestuurder droeg geen helm en reed over het trottoir. Een motoragent liet hen stoppen. De 22-jarige man begon meteen problemen te maken. De motoragent zei dat hij zich rustig moest houden omdat hij met de bestuurder wilde praten. De man ging echter door en probeerde met zijn helm de agent te slaan. De bestuurder van de quad hield de man tegen. Met behulp van politieassistentie kon de Eindhovenaar aangehouden worden. Hij is na verhoor weer naar huis gestuurd. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Man gewond door letter
Woensdagmorgen om 10.00 uur is een winkelier gewond geraakt toen hij in de Heuvel Galerie een reclameletter op het hoofd kreeg. Een 24-jarige Rotterdammer was bezig de reclameletters tegen een spiegelwand te bevestigen. Dat gebeurde op een hoogte van ongeveer acht meter. Een van de gelijmde letters raakte los en viel op het hoofd van de winkelier. Hij is met een flinke hoofdwond naar het Diaconessenhuis gebracht. De Arbeidsinspectie is in kennis gesteld.

Berichten uit Helmond
Helmond: Winkeldiefstal

Op dinsdagmiddag omstreeks 16.50 uur is op de Markt een 28-jarige Helmonder aangehou-den. Kort daarvoor had hij in een winkel een paar schoenen ter waarde van f. 69,- wegge-haald. Verdachte is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Bromfietster gewond
Een 16-jarige bromfietsbestuurster uit Bakel raakte gisteren omstreeks 18.15 uur gewond bij een aanrijding. Zij reed in noordelijke richting over het fietspad van de Overloop naar de Deltaweg. Daar kreeg zij geen voorrang van de 29-jarige autobestuurder uit Helmond die in westelijke richting reed. Zij kwam ten val. Met hoofdletsel is zij voor observatie opgenomen in het Elkerliekziekenhuis. Een proces-verbaal van de toedracht is opgemaakt.

Helmond: Alcohol
Op de Wolfstraat is woensdagmorgen omstreeks 2.45 uur een 35-jarige automobilist aange-houden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij bij de ademtest 0,75 promillage. De man kreeg een geldboete van f. 390,- opgelegd en een rijverbod van 2 uur.

Helmond: Doorgereden na ongeval
Bij een verkeersongeval vanmiddag omstreeks 13.15 uur, is een 18-jarige Helmonder gewond geraakt. Het slachtoffer liep een gebroken pols op. De man fietste over het fietspad van de President Rooseveltlaan, in de richting van de Warande. Daar is hij afgesneden door een andere fietser. De 18-jarige kwam ten val en brak zijn pols. De andere fietser is na het ongeval doorgefietst.

Helmond: Rijden zonder rijbewijs
Een 26-jarige Eindhovenaar is vandaag omstreeks 13.40 uur bekeurd. De man die over de A 270 reed bleek niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Ook was de auto waarin hij reed niet verzekerd. Ook kon de man het kentekenbewijs van de auto niet tonen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Aangehouden na overlast
Twee stadswachten, zijn vanmiddag omstreeks 14.10 uur, in het winkelcentrum Brouwhorst onheus bejegend door een groep meisjes. Enkele van de jongedames fietsten door het winkelcentrum, hetgeen is verboden. Toen de stadwachten de meisjes daarover aanspraken, trokken die een grote mond open en bedreigden zij zelfs de stadswachten. Middels een portofoon is daarop de politie in kennis gesteld. Hierop kwam een surveillanceauto. De dames gaven opnieuw aan dat zij zelf wel uitmaakten wat ze deden. Om de rust in het winkelcentrum te laten wederkeren, vorderden de politiemensen dat de groep zou vertrekken. Een van hen, een 15-jarige Helmondse gaf aan dat niet te doen. Toen zij erop gewezen werd dat er een aanhouding zou volgen, weigerde zij nog steeds te gaan. Daarop hield een agent het meisje aan en pakte haar vervolgens vast om haar naar de politieauto te brengen. De agent is vervolgens aangevallen door twee andere meisjes uit de groep. Samen met zijn collega wist hij ook deze beide meisjes 15 en 16 jaar oud, aan te houden. Proces-verbaal zal worden opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 4503 '