Politiebericht

2e Persbericht 8 februari 2000/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Zakkenrollers worden aangepakt
De kop van een bericht op de voorpagina van het Eindhovens Dagblad van dinsdag 8 februari suggereert dat de politie Brabant Zuid-Oost niets meer doet aan de opsporing van zakkenrollers. Niets is minder waar. De opsporing en vervolging van zakkenrollers gaat voort zoals het altijd gegaan is. Het is wel zo dat de projecten en campagnes om het publiek bewust te maken dat zij een makkelijke prooi vormen voor zakkenrollers, weinig hebben uitgehaald. Daarom zal ook nog weinig energie gestoken worden in zulke campagnes. De strekking van het artikel over de moeilijke bewijslast klopt wel. Winkeliers en winkelend publiek kunnen veel doen om zakkenrollerij te voorkomen.

Eindhoven / Son: Aanhouding verdachte
Naar aanleiding van het onderzoek ter zake aanranding, gepleegd op zaterdagmorgen jl. in de Imkerstraat te Eindhoven, is maandagmiddag om 14.30 uur te Son een 19-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De verdachte had de vrouw, na haar gevolgd te hebben, hardhandig aangerand. Door de man te trappen, te slaan en te bijten wist zij te ontkomen. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten aan het politie-bureau.

Helmond: Inbraak in school
Tussen maandagmiddag 15.00 uur en dinsdagmorgen 9.10 uur is er ingebroken in een school aan het Nieuwveld. Onbekend hoe men het pand is binnengekomen. In de school zijn uit een koffieautomaat twee geldzakken weggenomen.

Best: Snelheidscontrole
Dinsdagmorgen tussen 10.30 uur en 12.00 uur is op de Willem de Zwijgerweg een snelheidscontrole gehouden. Van de 332 gecontroleerde voertuigen zijn er 30 bekeurd, omdat zij sneller reden dan de toegestane snelheid van 50 km/u De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u.

Middelbeers: Diefstal vogels
Tussen maandagmiddag 17.30 uur en dinsdagmorgen 8.00 uur zijn uit een volière, achter een woning aan het Margrietplein, 12 kanaries gestolen. Toegang tot de volière werd verkregen na het openen van een toegangsdeur.

Asten: Auto te water
Dinsdagmorgen omstreeks 11.05 uur geraakte op de Kanaalweg, door onbekende oorzaak, een 56- jarige automobiliste uit Asten met haar auto in het kanaal. Twee getuigen die het ongeval zagen, sprongen te water en konden de vrouw uit haar auto bevrijden. Allen zijn voor observatie overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis.

Nuenen: Winkeldiefstal
Dinsdagmiddag om 13.32 uur is in een winkel aan de Hoge Brake een 50-jarige vrouw uit Nuenen aangehouden. Even daarvoor had zij voor fl. 16,96 vlees weggenomen uit de winkel. Zij is overgebracht naar het politiebureau. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Hapert: Doorrijden na aanrijding
Dinsdagmorgen omstreeks 10.30 uur raakten twee meisjes, van 14 jaar oud, uit Hapert gewond bij een aanrijding. De meisjes fietsten over de Lijsterstraat richting kruising Leeuweriklaan en Lindenstraat. Een hen tegemoetkomende personenauto kwam bij het nemen van de bocht op hun weghelft terecht. Het meisje wat aan de linkerzijde fietste, week uit naar rechts om een aanrijding met de auto te voorkomen. Zij raakte daarbij het ander meisje, waardoor beiden ten val kwamen. De auto reed zonder te stoppen door richting Lijsterstraat. Beide meisjes raakten gewond aan hoofd, armen en benen. Zij moesten zich onder doktersbehandeling stellen. De politie verzoekt getuigen van het ongeval zich te melden.

Bakel: Inbraak in bedrijf
Afgelopen nacht is er ingebroken in een pand aan de Roessel. Toegang tot het pand werd verkregen na forcering van een raam. Een in het pand staande kluis werd losgebroken, doch niet meegenomen. Vermoedelijk zijn de daders gestoord door een surveillerende poltie-eenheid.

Veldhoven: Snelheidscontrole
Dinsdagmorgen tussen 9.20 uur en 10.35 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Sterrenlaan. 668 voertuigen zijn gecontroleerd. 67 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 69 km/u. Dinsdag tussen 11.25 uur en 13.40 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Hert-gang. Van de 784 gecontroleerde voertuigen reden er 84 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 85 km/u.

Veldhoven: Diefstal auto
Dinsdag tussen 0.15 uur en 12.30 uur is er vanaf de Dorpstraat een grijze personenauto, Opel Kadett 1.6I met het kenteken SV-40-HV, gestolen.

Eindhoven: Diefstal auto
Dinsdag tussen 10.45 uur en 13.05 uur is er vanaf de Keizersgracht een blauwe personenauto, Mercedes Benz Turbodiesel met het kenteken SX-HX-37, gestolen.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 4881 '