21:24:09 01-28-1999

Politie Brabant Zuid-Oost

Eindhoven, 28 januari 1999

Eindhoven: Vuurwapen
Op donderdagmorgen omstreeks 0.30 uur is op de Edisonstraat een 41-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Bij controle in zijn auto werd een pistool aangetroffen. Het vuurwapen is inbeslaggenomen. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Diefstal taxi
Donderdagmorgen omstreeks 2.30 uur is op de John F Kennedylaan een taxichauffeur van zijn taxi beroofd. Even daarvoor had de chauffeur op de Kruisstraat 3 mannen opgepikt. De passagiers gaven aan naar Gerwen te willen. Plotseling nam de naast hem zittende passagier een spuitbus ter hand en spoot in het gezicht van de chauffeur. De chauffeur vluchtte uit zijn auto. Direct daarna reden de mannen met de taxi weg. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Man rijdt in gestolen auto
Op de Heezerweg is donderdagmorgen omstreeks 4.45 uur een 18-jarige man uit Geldrop aangehouden. Hij reed daar in een Opel Kadett. Bij controle bleek de auto in de nacht van woensdag op donderdag gestolen te zijn in Eindhoven. Hij is voor nader onderzoek ingeslo-ten.

Eindhoven: Diefstal GSM
Woensdagavond tussen 22.15 uur en 22.30 uur is op het Stratumseind een 35-jarige man uit Singapore van zijn GSM beroofd. Hij stond daar te telefoneren. Plotseling werd hij van achteren benaderd door een bromfietser. Meteen daarop werd met kracht de GSM uit zijn hand getrokken. De bromfietser, met duopassagier, reed weg in de richting van de Kerk-straat.

Eindhoven: Poging inbraak
Op woensdagavond omstreeks 23.10 uur zijn op het Menthellapad en de Violierstraat twee knapen van 14 en 16 jaar uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij gepoogd in te breken in een bedrijf op de Roostenlaan en Floralaan West. Getuigen zagen de poging en waarschuwde de politie. Beiden zijn ingesloten aan het politiebureau. Politie stelt een nader onderzoek in.

Eindhoven: Handgranaat
Donderdagmorgen rond 11.00 uur werd door de politie een onderzoek ingesteld bij een autohandel aan de Wolvendijk. De eigenaar ontdekte vanmorgen bij enkele auto's schade die in eerste instantie deed denken aan kogelgaten. Onderzoek door de politie wees uit dat er een handgranaat onder een van de auto's op het terrein was ontploft. Drie auto's werden daardoor zwaar en vier licht beschadigd. Woensdagavond was door verschillende omwonenden rond 20.15 uur een knal gehoord. De politie van Tongelre heeft met de technische recherche een nader onderzoek ingesteld.

Eindhoven: Verkeerscontroles

* Donderdagmorgen werd op de kruising Fellenoordpad en Kruisstraattunnel een bromfietscontrole gehouden. Er werden 35 bromfietsen gecontroleerd. Bij 11 werd een te hoog vermogen geconstateerd. De eigenaren kregen een bekeuring. Daarnaast werd 7 maal bekeurd omdat er geen certificaat getoond kon worden, eenmaal voor het niet dragen van de valhelm en eenmaal voor een uitlaat die niet deugde. Een bromfietser wilde aan de controle ontsnappen en hij negeerde het stopteken. Hij werd achterhaald en krijgt een proces-verbaal.

* Op de Vonderweg werd donderdagmorgen met een lasergun op snelheid gecontroleerd. Achttien automobilisten gingen op de bon. De hoogste snelheid bedroeg 75 km/u i.p.v. de toegestane 50 km/u.

Eindhoven: Gewelddadige diefstal auto
Donderdagmorgen rond 05.30 uur werd een 22-jarige Veldhovenaar op de A van Leeuwenhoeklaan van zijn auto beroofd. De man reed met een zwarte Volkswagen Corado in de richting van de Marconilaan. Hij stopte voor de kruising voor het verkeer op de Marconilaan. Twee onbekende mannen rukten op dat moment de portieren van de auto open en trokken het slachtoffer uit de auto. De twee gingen er daarna met de auto vandoor richting Groenewoudseweg.

Geldrop: Diefstal tas
Donderdagmiddag rond 14.30 uur werd een 43-jarige vrouw uit Geldrop op de Dommeldalseweg van haar tas beroofd. De vrouw liep ter hoogte van de Burght met een boodschappenkarretje. Een jongen griste bij de vrouw haar handtas uit dat karretje en ging er vandoor. Een toevallig voorbijkomende postbode ging achter de jongen aan. Hij trof hem iets verder op , bezig de inhoud van de tas om te kiepen. De postbode sommeerde de jongen de tas te laten vallen. De knaap ging er vandoor en de postbode kon het slachtoffer de tas met de complete inhoud teruggeven.

Valkenswaard : Inbraak woning
Onbekenden hebben donderdag overdag ingebroken in een woning aan de Kortveter in Valkenswaard. Het slot van de voordeur werd opengebroken en de woning doorzocht. Er wordt door de bewoners tot zover bekend een pakje sigaretten vermist.

Informatie en piketdienst: Pieter van Hoof tel. 040 2330960

(C)1997 by P&I Web Publishing