Politiebericht

Persberichten 9 april/

Berichten uit Helmond
Helmond: Winkeldief aangehouden

Op donderdagavond omstreeks 20.05 uur is op de Geldropseweg een 30-jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor hadden politiemensen in Geldrop gezien dat de man goederen in zijn auto verstopte. Hij reed daarna weg richting Helmond. Bij controle bleek dat de man in zijn auto een aantal tassen met daarin blikopeners, aanstekers, luchtverfrissers, shampoos en een grote hoeveelheid kauwgom had liggen. Bij verhoor aan het politiebureau bekende de man op woensdag en donderdag te Someren, Weert, Valkenswaard, Veldhoven, Eindhoven en Geldrop winkeldiefstallen te hebben ge-pleegd. Tevens bleek de man een rijontzegging voor het besturen van een auto te hebben. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Diefstal uit winkel
Op vrijdagmorgen omstreeks 5.45 uur is in de Veestraat na een korte achtervolging een 27-jarige man uit Sittard aangehouden. Kort daarvoor had hij ingebroken in een winkel aan de Veestraat. Toegang tot het pand had hij verkregen na verbreking ruit voordeur. In de winkel werden enkele vitrines vernield. Bij verdachte werden, in de sporttas die hij met zich droeg, een groot aantal sieraden aangetroffen ter waarde van fl. 11.940,-. De sieraden en tas zijn inbeslaggenomen. Voor onderzoek is de man inge-sloten aan het
politiebureau.

Helmond: Snelheidscontrole
Vandaag is van 10.30 tot 11.20 uur, een snelheidscontrole gehouden op de Engelseweg. Van de 490 voertuigen die de radar passeerden reden er 79 sneller dan de toegestane 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedraagt 83 km/u.

Helmond: Straatroof
Een 28-jarige Helmonder heeft bij de politie aangifte gedaan van het feit dat hij is beroofd. De man wilde vanochtend omstreeks 10.25 uur op de Penningstraat een kantoor binnengaan. Op het moment dat hij uit zijn auto stapte kreeg hij een klap op zijn hoofd en nam men hem een envelop met daarin 4000 gulden af. De dader rende daarna weg in de richting van de Kasteel Traverse. De dader zou in het blauw zijn gekleed.

Veldhoven
Dumpen vuilniszakken.

op donderdagmorgen 8 april 1999 werden in een brandgang bij de garages aan de Pegasus te Veldhcven 5 vuilniszakken aangetroffen. De zakken, met huisvuil, werden afgevoerd naar het milieustation. De inhoud van de vuilniszakken wees naar een 17 jarige bewoner van de Kometenlaan te Veldhoven. Een proces- verbaal van fl 100,00 war, zijn beloning.

Stelende uitzendkracht.
in een winkel aan de Pleintjes, in het Veldhovense City centrum, te Veldhoven werd de laatste drie weken geld vermist. Het geld verdween uit een zogenaamde bedrijfsportemonnee. De eerste week verdween een bedrag van fl 200,00 en de tweede week een bedrag
-van fl 1200,00. De verdwijningen waren begonnen na het in dienst nemen van een 16 jarige Veldhovense uitzendkracht. De verdenking van de diefstal ging dan ook naar hem uit. Door de winkeleigenaar werd op donderdag 8 april een val opgezet. Het geld in de bedrijfsportemonnee werd geteld en de nummers van de bankbiljetten werden genoteerd. Bij een tussentijdse controle bleek opnieuw geld weg te zijn. Nu werden twee bankbiljetten van fl 25,00 vermist. De politie werd gewaarschuwd, die vervolgens de bankbiljetten op hem aantrof. Hij bekende ook de eerdere diefstallen.

School vermist telefooninstallatie
Door de directeur van een school aan de Blaarthemseweg te veldhoven werd aangifte gedaan van diefstal van een draadloze telefoon, merk PTT Telekom, type Boston 150. Ook het basisstation bleek te zijn verdwenen. De diefstal werd gepleegd in de Paasvakantie. Er werden geen sporen van braak aangetroffen. De diefstal moet zijn gepleegd op het moment dat de deuren niet op slot waren inverband met het schoonmaken van het gebouw. De telefoon is beveiligd met een pincode.

Scheidsrechter mishandeld / valse naam.
Een 49 jarige man uit Bergeyk deed op donderdagavond 8 april 1999, bij de politie Veldhoven, aangifte van mishandeling. De man was scheidsrechter bij een wedstrijd tussen een elftal van Una en een elftal van Tongelre. in de 16e minuut kreeg Una een inworp toegewezen. De tegenpartij was het hiermee niet eens. Een speler van Tongelre kreeg een gele kaart voor commentaar op de leiding. De speler was het hiermee niet eens en sloeg de scheidsrechter enkele keren met gebalde vuist tegen het hoofd, Vervolgens gaf de scheidsrechter de speler rood en staakte de wedstrijd. Na de wedstrijd vulde de aanvoerder van Tongelre, op het wedstrijdformulier, een naam in, welke zou behoren bij het uit het veld gezonden nummer. De politie nam vervolgens contact op met het huisadres van de "zondaar". De man wiens naam op het formulier werd vermeld bleek drie dagen geleden, voor vakantie, vertrokken te zijn. De scheidsrechter bekwam een gezwollen kaak.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 5032 '