Politiebericht

Persbericht 20 januari 2000/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Inbreker betrapt
Aan de Kempensebaan is donderdag om 4.20 uur een 30-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Omwonenden waarschuwden de politie op het moment dat zij verdachte geluiden hoorden in een woning aan de Kempensebaan. Bij aankomst van de politie vluchtte een man uit het pand die kon worden aangehouden. De man werd al gezocht voor eerdere inbraken. Hiervoor moet hij nog 4 maanden gevangenisstraf uitzitten.

Eindhoven: Joyrijder aangehouden
Donderdag is op de A2 ter hoogte van de Anthony Fokkerweg om 2.45 uur een 15-jarige jongen aangehouden. De jongeman had rond 2.00 uur zonder toestemming de auto van zijn ouders uit de garage genomen. De jongen heeft een klasgenoot en diens huisgenoot opgepikt om ?wat te toeren?. Omdat de vader aan de politie had gemeld dat zijn zoon er met de auto vandoor was, kon de jongeman tijdens zijn autorit worden aangehouden. Tegen de jongen is proces verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Donderdagmorgen is aan de Beemdstraat van 09.00 tot 10.15 uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 445 gecontroleerde voertuigen reden er 71 harder dan de toegestane snelheid van 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid werd gereden door een personenauto met 81 km per uur.

Eindhoven: Verlichtingscontrole
Donderdag zijn bij een controle op verlichting aan de Sliffertsestraat 4 processen verbaal uitgeschreven.

Helmond: Agressieve bewoner
Woensdag is om 21.25 uur een 17-jarige man uit Helmond aangehouden in een pand op het Beugelsplein. De man bedreigde een medewerker en sloeg deze vervolgens tegen de neus.
Het 36-jarige slachtoffer moest deze verwonding in het ziekenhuis laten behandelen. De verdachte is ingesloten op het politiebureau voor onderzoek.

Geldrop: Winkeldiefstal
Aan de Korte Kerkstraat is woensdag om 15.10 uur een 13-jarig meisje uit Geldrop aangehouden voor winkeldiefstal. De verdachte had een lippenstift fl. 15.95 weggenomen. Bij het verlaten van de winkel ging het alarm af en kon het personeel het meisje aanhouden. Zij is voor verdere afhandeling overgedragen aan Halt.

Oirschot: Inbraak in woning
Woensdag is tussen 13.00 en 21.15 uur ingebroken in een woning aan de Michiel de Ruyterlaan. Bij thuiskomst van de bewoner om 21.15 uur kon deze de woning niet binnen. Toen de bewoner enkele minuten later met hulp terugkwam, kon de voordeur wel open. De daders hebben een raam opengebroken en konden een televisie ter waarde van fl. 1.300,- en enkele munten buitmaken.

Veldhoven: Inbraak in bedrijf
Dondermorgen rond 5.30 uur is in een bedrijf aan de Run ingebroken. Van het kantoor in het pand werd een raam ingeslagen en een nieuwe computer met beeldscherm meegenomen.

Veldhoven: Inbraak in woning
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een woning aan de Ceciliastraat. Toegang werd verkregen door het inslaan van een bovenlicht. Uit de woning wordt een geldbedrag van ongeveer fl. 30,- en identiteitsbewijzen vermist.

Beek en Donk / Gemert / Bakel: Verlichtingscontrole Woensdagavond zijn bij een verlichtingscontrole aan de Gemertseweg, De stap en Geneneind 3 personen bekeurd omdat de verlichting van hun fiets niet in orde was.

Elsendorp: Snelheidscontrole
Aan de Ripseweg zijn tussen 10.35 en 12.10 uur 456 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 32 weggebruikers reden harder dan de toegestane 80 km per uur. De hoogst gemeten snelheid werd gereden door een automobilist met 138 km per uur.

Deurne: Diefstal uit bedrijf
In de nacht van woensdag op donderdag is in een bedrijf aan de Schuifelenberg ingebroken. De daders hebben de toegangsdeur opengebroken en een digitale videocamera ter waarde van fl 1.799,- weggenomen.

Deurne: Auto-inbraak
In de nacht van woensdag op donderdag is aan de Potterschans in een personenauto ingebroken. De dader heeft de auto opengebroken en het alarm vernield.
Uit de auto zijn een CD-speler, verrekijker, twee boormachines met samen een waarde rond fl. 2.000,-, kleding en een portemonnee met (vreemde) valuta ter waarde van fl. 250,- gestolen.

Deurne: Winkeldiefstal
Woensdag is aan de Stationsstraat om 15.15 uur een 14-jarige jongen uit Deurne aangehouden voor winkeldiefstal. De jongen rekende bij het verlaten van de winkel wel een zak snoep, maar niet een uit het rek genomen fles deodorant ter waarde van fl. 5,99, af. De medewerker die dit had opgemerkt, hield de jongen aan bij het verlaten van de winkel. Halt zal deze zaak verder afhandelen.

Deurne / Asten: Verlichtingscontrole
Woensdagavond zijn bij een verlichtingscontrole aan de Vlierdenseweg in Deurne en de Wilhelminastraat in Asten 3 processen verbaal uitgeschreven voor het rijden zonder verlichting.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 5038 '