Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond / Eindhoven 29-05-99

Persberichten 29 mei 1999/

Helmond: Schennispleger
Een onbekende man, heeft vrijdagavond omstreeks 23.05 uur, schennis gepleegd. Dat gebeurde op Jan Visserhof. De 20-jarige bewoonster van een pand aan die straat, keek op toen er op de ruit werd geklopt. In de tuin aan de straatzijde stond de man zich te bevredigen. De vrouw is direct de hond gaan halen. Daarop bleek dat de man reeds vertrokken was.

Helmond: Verboden wapenbezit
Een 25-jarige man Algerijn, zonder vaste woon- of verblijfplaats, is vrijdag omstreeks 23.55 uur aangehouden op de Steenweg. Toen de man een café binnen wilde gaan, zag de portier dat hij een ongeveer 30 cm groot mes bij zich had. Voor dit verboden wapenbezit is de man aangehouden. Bovendien bleek de man gesignaleerd te staan als niet toe te laten vreemdeling. Het mes is inbeslaggenomen, de man ingesloten.

Helmond: Gezocht een grijze Opel Kadett
Zaterdag, omstreeks 04.10 uur, heeft de bestuurder van een grijze Opel Kadett, een verkeersongeval veroorzaakt op de kruising Kasteel-Traverse / Zuid Koninginnewal. De bestuurder wilde van de Kasteel Traverse linksaf slaan en reed daarbij een tegemoet komende auto aan. Na het veroorzaken van het ongeval reed de bestuurder met gedoofde verlichting weg. Aan de hand van verklaringen en aangetroffen sporen is vastgesteld dat de doorrijder een grijze Opel Kadett bestuurde. De andere auto, bestuurd door een 25-jarige inwoner van Helmond, is aan de rechter zijde beschadigd. Er raakte niemand gewond.

Eindhoven: Etentje eindigt op politiebureau
Een 30-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, is vrijdagavond omstreeks 21.30 uur aangehouden op de Leenderweg. De man had in een restaurant gegeten en liep daarna zo aan, zonder te betalen. De man bleek ook geen geld bij zich te hebben. De man is na verhoor heengezonden. De rekening van het restaurant staat nog open.

Eindhoven: Auto inbreker aangehouden
Een 21-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, is vrijdag omstreeks 21.20 uur aangehouden op de Smalle haven. De man had even daarvoor ingebroken in een personenauto die aldaar geparkeerd stond. Na het openbreken van een portier had hij ook het dashboardkastje opengebroken. De man is ingesloten.

Eindhoven: Aanhoudingen na geweld
Twee Eindhovenaren, 36 en 34 jaar oud, zijn vrijdag omstreeks 21.20 uur aangehouden op de Rector Baptistlaan. De 36-jarige had eerder op de dag een woordenwisseling gehad met een 33-jarige bewoner van die straat, over het uitlaten van de hond van de 36-jarige. De laatste kwam nu samen met de 34-jarige man verhaal halen. Daarbij liepen de gemoederen zo hoog op dat de 36-jarige in zijn auto stapte en probeerde de 33-jarige aan te rijden. Daarbij reed de 36-jarige tegen de gevel van het huis van de ander. De 33-jarige wist door op de motorkap te springen, ernstig letsel te voorkomen. De beide eerst genoemde mannen zijn aangehouden en ingesloten.

Eindhoven: Hond aanleiding tot mishandeling
Een 25-jarige Eindhovenaar is vrijdag omstreeks 23.15 uur aangehouden in de Scheerderstraat. De man liep over straat met een hond, die hij niet onder controle had. Daarop schopte de man zijn hond. Toen hij daarover commentaar kreeg van omstanders, gebruikte de man geweld tegen hen. Met name een 48-jarige vrouw kreeg klappen van de man. De man is aangehouden. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt. De hond is bij de dierenambulance ondergebracht.

Eindhoven: Onder invloed
Een 33-jarige inwoner van Veldhoven is zaterdag omstreeks 01.15 uur aangehouden op de Meerveldhovenseweg. De man bestuurde onder invloed een personenauto, en was daarmee tegen een lantaarnpaal en een boom gereden. Bij de ademanalyse blies de man 640 ug/l (bijna 1,5). Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Bovendien kreeg hij een rijverbod en een proces-verbaal.
Op de plaats van het ongeval kwam een 49-jarige vrouw uit Veldhoven aanrijden om te kijken hoe het met de 33-jarige was. Zij was door hem opgebeld. De vrouw bleek ook onder invloed te zijn. Bij de ademanalyse blies zij 305 ug/l (ruim 0,7) De vrouw heeft een boete van 390 gulden en een rijverbod, gekregen.

Zaterdag omstreeks 04.45 uur, is een 53-jarige man uit best betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met zijn auto over de Botenlaan. Bij de ademanalyse blies de man 660 ug/l (ruim 1,5). De man heeft een rijverbod en een proces-verbaal gekregen. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Eindhoven: Bekeuring na klap
Een 26-jarige Eindhovenaar is zaterdag omstreeks 02.35 uur aangehouden op de Stationsweg. Een politiesurveillance zag hoe de man een ander met de vuist in het gezicht sloeg. Later bleek dat de ander zijn middelvinger had opgestoken. Omdat het slachtoffer geen aangifte van mishandeling wilde doen, kreeg de 26-jarige "slechts" een bekeuring voor het vechten op straat.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 5069 '