Politiebericht

Persberichten 14 februari 2000 nr. 1/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Man neergestoken
Een 29-jarige Eindhovenaar is zondagavond om 19.30 uur gewond geraakt bij een vechtpartij in een snackbar aan de Hoogstraat. De man kreeg ruzie met twee mannen die in de zaak zaten te drinken. De oorzaak van de ruzie lag vermoedelijk in de relationele sfeer. Tijdens de ruzie werd het slachtoffer door een van de mannen met een mes in zijn zij gestoken. Het slachtoffer is overgebracht naar het St. Joseph ziekenhuis in Veldhoven. De twee mannen, een 32-jarige Eindhovenaar en een 32-jarige man uit Waalre zijn aangehouden en ingesloten. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Overval
Twee mannen hebben zondagavond om 23.40 uur een gewapende overval gepleegd op een benzinestation aan de John F Kennedylaan. De beheerder was al bezig met opruimen toen de twee binnenkwamen. Ze waren beiden gewapend met vuistvuurwapens en eisten geld. De twee gingen er vandoor met een buit enkele honderden guldens.

Helmond: Jongen van zijn fiets beroofd
En 15-jarige jongen uit Helmond is zondagmiddag om 14.45 uur op het Nemerlaerhof ter hoogte van de Bakelse bossen door twee jongens van zijn fiets beroofd. Hij kwam daar twee jongens op een fiets tegen. Een van de twee gebood het slachtoffer af te stappen en toen de jongen dat niet deed kreeg hij een klap in zijn gezicht. De twee trokken de fiets uit handen van het slachtoffer en gingen er met die fiets vandoor in de richting van het centrum van Helmond. De daders waren beiden rond de 18 jaar oud en hadden allebei zwart krullend haar. Een van de twee droeg een blauwe ski-jas en de ander droeg en witte jas.

Helmond: Woninginbraak
Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Maccallastraat in Helmond. Aan de achterzijde van de woning werd een raam geforceerd. Binnen vonden de daders de sleutels van de auto die bij de woning stond geparkeerd. De sleutels en de bijbehorende auto een zwarte Mercedes C 240 sedan met het kenteken TN-ZN-36 werden gestolen.

Asten: Verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de kruising Buizerdweg, Meijelseweg en de N279 zijn zondagmorgen om 11.00 uur drie personen gewond geraakt. Een 29-jarige vrouw uit Deurne die via de Buizerdweg kwam, verleende op de kruising geen voorrang aan een van rechts komende auto bestuurd door een 62-jarige man uit Helmond. De 62-jarige bestuurder en twee vrouwen die in die auto zaten raakten gewond en moesten door de brandweer uit hun auto bevrijd worden. De man is met ernstig hoofdletsel naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht. Een van de vrouwen is met een ribbenfractuur naar het St Anna ziekenhuis gebracht terwijl de andere inzittende van de auto, met nog onbekend letsel ook naar het Elkerliek is gebracht.

Asten: Onder invloed
Maandagmorgen om 00.40 uur is op de Ommelseweg een 36-jarige man uit Maasbree betrapt op het rijden onder invloed. De man blies bij de ademtest 1,4 pro mille. Zijn rijbewijs wordt ingevorderd en er is proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Deurne: Onder invloed
Een 24-jarige man uit Deurne kreeg maandagmorgen om 03.30 uur een boete van f. 390,- opgelegd, omdat hij onder invloed op de Helmondseweg in zijn auto reed. De man blies bij de controle 0,6 po mille.

Deurne: Verkeersongevallen
Een 43-jarige vrouw uit Asten is zondagavond om 18.00 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op de kruising Leembaan en Gerard Bildersstraat. Een 46-jarige automobilist uit Asten, die op de Gerard Bildersstraat reed, verleende geen voorrang aan een 21-jarige automobilist uit Deurne die op de Leembaan reed. De vrouw, die bij de man uit Asten in de auto zat, is met hersenschudding opgenomen in het st Anna ziekenhuis in Geldrop.

Een 58-jarige automobilist uit Hamont (B) is zondagavond om 18.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Vlierdenseweg in Deurne. De man kwam uit de richting Asten en zag te laat dat een auto voor hem stopte. Hij reed bij die auto achterop. De bestuurder is met hoofdletsel naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht. De twee inzittenden van de andere auto, een 28-jarige man uit Boxmeer en een 27-jarige man uit Deurne raakten licht gewond aan hoofd en benen.

Oirschot: Inbraak schuur
Zondagmiddag is ingebroken in een schuur bij een boerderij aan de Nieuwedijk in Oirschot. Er is elektrisch gereedschap gestolen. Ook was er achter de boerderij een raam vernield.

Oirschot: Woninginbraak
Zondag is ingebroken in een woning aan de Merodelaan in Oirschot. Een slot van een deur werd kapotgebroken. De bewoners missen twee geluidsboxen en sieraden.

Gemert: Inbraak bedrijf
Zondagavond is ingebroken in een bedrijf aan de Willem de Haasstraat in Gemert. Er is een ruit vernield om binnen te komen. In de kantine werd een geldwisselautomaat opengebroken en daaruit is ongeveer f. 100,- meegenomen.

Nuenen: Woninginbraak
Zondag is ingebroken in een woning aan de Vonderrijt in Nuenen. Achter de woning werd een keukenraam opengebroken. De bewoners missen sieraden.

Geldrop: Inbraak postkantoor
Zondagavond is ingebroken in het postkantoor aan de Molenstraat in Geldrop. De daders zijn over de omheining geklommen en hebben de achterdeur van het kantoor opengebroken. Er zijn verschillende pakketten met aangetekende post gestolen.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 5555 '