Politiebericht

Persberichten 11 april 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond
Eindhoven: Diefstal tenniskleding

Vrijdagavond rond 21.15 uur is op de Roffart in Eindhoven een 14-jarig meisje van haar nieuwe tennisspullen beroofd.
Het meisje fietste samen met haar moeder in de richting van de Kasteellaan. Een achter op komende bromfietser met duopassagier rukte bij het meisje een plastic draagtas uit haar hand. De dieven gingen er vandoor in de richting van de Sterkenburg. In de tas zaten een nieuw tennisjurkje en tennissokken van het slachtoffer.

Eindhoven: Wapens
Op de Smalle Haven werd zondagmorgen een 30-jarige man uit Deurne gecontroleerd. In zijn auto had de man een fileermes, een jachtmes, een knuppel en een hamer onder handbereik liggen. De wapens zijn in beslaggenomen en tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Zakkenroller aangehouden
Op heterdaad werd zondagmorgen om 00.45 uur in een cafe op het Stratumseind een 32-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De man werd samen met een onbekende kompaan betrapt terwijl hij een portemonnee rolde bij een 20-jarige man uit Milheeze. De zakkenroller werd aangehouden maar zijn maat wist te ontkomen. De man is ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Op Fellenoord werd zondagmorgen om 01.00 uur een 27-jarige Eindhovenaar gecontroleerd die met drank op achter het stuur van zijn auto zat. De man blies 0,55 pro mille hetgeen hem op een boete van f. 390,- kwam te staan.

Eindhoven: Vals geld
Zondagmorgen om 01.00 uur werd in een cafe op het Stratumseind een 22-jarige inwoner uit Geldrop aangehouden. De man probeerde met een vals biljet van f. 50,- zijn rekening te betalen. Een medewerkster van het cafe doorzag dit en gaf de man zijn vals biljet terug. De klant gooide daarop een glas in de richting van de vrouw en gaf haar een elleboogstoot. De gewaarschuwde politie kon de man direct aanhouden. Het valse bankbiljet van f. 50,- werd in beslaggenomen . De Geldroppenaar werd ingesloten.

Eindhoven: Brand
§ Op de Brugmanstraat brandde zondagmorgen om 03.00 uur een geparkeerde auto volledig uit. De brandweer bluste de brand. De politie stelt een onderzoek in naar brandstichting. § Op een carpoolplaats aan de Wolvendijk en Eisenhouwerlaan brandde zondagmorgen om 05.30 uur een Lancia Delta uit. Er was sprake van brandstichting. De brandweer bluste de brand maar kon niet voorkomen dat de auto volledig uitbrandde.

Eindhoven: Snorder en klant aangehouden
Zondagmorgen om 03.30 uur werd op de Wal een 38-jarige Geldroppenaar aangehouden die illegaal taxi-klanten vervoerde. De man die een straatklinker onder handbereik in zijn auto had liggen werd aangehouden. Een 34-jarige man die bij de snorder in de auto zat ging de politiemensen te lijf. De man werd onder hevig verzet aangehouden. Een politieman raakte daarbij licht gewond aan zijn hoofd.

Eindhoven: Vechtpartijen
§ Zondagmorgen rond 03.30 uur zijn door de politie op het Stationsplein drie mannen aangehouden. De twee, een 26-jarige en een 36-jarige Eindhovenaar waren betrokken bij een vechtpartij waarvan de aanleiding nog niet bekend is. Een 37-jarige man uit Eindhoven bemoeide zich met de vechtpartij en hinderde de politiemensen. Hij werd aangehouden. Tegen de vechtersbazen is proces-verbaal opgemaakt. § Zondagmorgen rond 04.00 uur zijn door de politie op de Dommelstraat twee mannen aangehouden. De twee waren betrokken bij een vechtpartij die ontstond nadat een 28-jarige Tilburger op straat werd aangesproken over zijn rijgedrag. De Tilburger wilde daarop de man te lijf maar dat werd voorkomen door plaatse aanwezige politiemensen. Een aantal cafébezoekers ging zich met de zaak bemoeien toen de politie de Tilburger wilde aanhouden. Politieagenten hebben daarop een korte charge uitgevoerd waarbij politiepaarden zijn ingezet. De Tilburger en een 25-jarige inwoner van Eindhoven, die zich tegen de agenten keerde, werden aangehouden en op het politiebureau werd proces-verbaal tegen hen opgemaakt.

Eindhoven: Beroving
Een 21-jarige Eindhovenaar is zondagmorgen om 02.00 uur op het Baekelandplein beroofd van een gouden halsketting, een tientje en zijn fiets.
Het slachtoffer liep op het Baekelandplein waar een onbekende man op hem afkwam en geld eiste. Het slachtoffer werd een brandgang ingeduwd en beroofd van zijn gouden halsketting en een tientje wat hij nog in zijn broekzak had. In zijn hand had het slachtoffer zijn fietssleuteltje. Ook dat moest hij afgeven. Toen de man de jas van het slachtoffer wilde uittrekken wist het slachtoffer zich los te rukken en kon ontkomen. Hij zag de dader nog op zijn fiets richting Edisonstraat wegfietsen.

Eindhoven: Diefstal auto's
Zaterdagavond werd in de Lorentzstraat een blauwe Opel Kadett met het kenteken NB-87-ZN gestolen.
Op de Smalle Haven werd die avond een grijze Volkswagen Corrado met het kenteken PT-TJ-71 gestolen en zaterdagmiddag gingen dieven op de Fuutlaan aan de haal met een groene Lancia 834 met het Duitse kenteken DU-LX8893.
In de nacht van zaterdag op zondag werd op de Stationsweg een grijze Volkswagen Golf met het kenteken XX-17-TN gestolen.

Helmond: Inbraak winkel
Onbekenden hebben zondagmorgen rond 01.00 uur met een personenauto de voordeur van een winkel aan de Kanaaldijk Noord West er uit gereden. Binnen werden een onbekend aantal hoeslakens meegenomen.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 5624 '