Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond/Eindhoven 31-05-99

Persberichten 31 mei 1999/

Berichten uit Eindhoven / Helmond

Eindhoven: Vrouw steekt woning in brand
Zondagavond om 19.55 uur is in haar woning aan de Arcadeltstraat de 40-jarige bewoonster aangehouden. De politie was ter plaatse gegaan nadat er brand in de woning was gemeld. In de gang was veel rook. De vrouw was in de woning. De politiemensen haalden haar uit de woning en zij vertelde de brand gesticht te hebben. De vrouw was geestelijk in de war. De vrouw is voor onderzoek ingesloten. De brandweer bluste de brand.

Eindhoven: Twee aanhoudingen bij echtelijke twist Maandagmorgen om 1.40 uur zijn op de Schalmstraat een 37-jarige Eindhovense vrouw en haar 14-jarige zoon aangehouden. Dat gebeurde na een ruzie tussen de aangehouden vrouw en haar 43-jarige echtgenoot. De politie was al eerder in de nacht bij de familie geweest. De man had een ruitje vernield. Bij de tweede melding zou de man met een bijl staan te zwaaien. Toen de politie op de Schalmstraat met de man stond te praten, stormde de 14-jarige zoon de woning uit met een hockeystick in de hand. Hij wilde zijn vader te lijf gaan. Waarschuwingen hielpen niet en de jongen werd door de politie vastgepakt. Hierop kwam moeder in actie. Zij probeerde de zoon te ontzetten door de politieman aan de haren te trekken. Ook zij werd aangehouden. Moeder en zoon zijn ingesloten voor onderzoek.

Eindhoven: Man na mishandeling aangehouden
In zijn woning aan de Hoogstraat is maandag om 1.15 uur een 27-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man zou zijn 23-jarige vriendin hebben mishandeld en bedreigd. Dat gebeurde in hun woning aan de Hoogstraat. De relatie was zondag beëindigd. De man had de vrouw geslagen en de keel dicht geknepen. De vrouw was gevlucht en had in de buurt hulp gezocht. De man is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Travestieten aangehouden na mishandeling Maandagmorgen om 7.45 uur zijn op het Stationsplein drie mannen gekleed in vrouwenkleding aangehouden nadat zij op het perron van het NS-station een 28-jarige Engelsman hadden mishandeld. Het slachtoffer liep over het perron en werd, volgens hem expres, door een van de mannen aangestoten. Hij maakte daar een aanmerking over. Een van de mannen reageerde hierop door de Engelsman aan te vallen. Hij schopte hem in het kruis. Een andere man sloeg het slachtoffer op het hoofd en even later probeerden de twee verdachten de Engelsman voor een vertrekkende trein te gooien. De derde verdachte stond te kijken, maar ondernam geen actie. NS-personeel schoot te hulp waardoor de drie het slachtoffer los lieten en wegliepen. De gewaarschuwde politie kon de drie verdachten op het Stationsplein aanhouden. Het zijn een 21-jarige man uit Eindhoven, een 20-jarige uit Schiedam en een 25-jarige uit Den Haag. Zij zijn aangehouden voor poging doodslag en openlijke geweldpleging. De Hagenaar is na verhoor heengezonden. Hij zou niet aa

n de mishandeling hebben deelgenomen. De andere twee verdachten zijn in verzekering gesteld.

Eindhoven: Onder invloed
Zondagavond om 18.30 uur is op de Verhulststraat een 37-jarige Eindhovense automobilist aangehouden, omdat hij gedronken had. De uitslag van de ademanalyse was ruim 2?. De man was niet in het bezit van een rijbewijs. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Auto gestolen
In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Chaussonstraat een grijze Volkswagen Passat met het kenteken JV-VS-49 gestolen.

Eindhoven: Winkeldieven dreigen met mes
Maandagmiddag om ongeveer 13.50 uur pakten twee negroïde mannen een gsm weg uit een winkel aan de Barrierweg. De winkelier betrapte hen en ging achter hen aan toen zij de winkel verlieten. De kleinste dader had de weggenomen telefoon bij zich. Hij liep weg via de Vennecoolstraat, achtervolgd door de winkelier. De winkeldief draaide zich om, deed zijn hand in een jaszak en zei: 'ik steek je kapot'. De winkelier hield de achtervolging toen voor gezien en ging terug naar zijn winkel. Een onderzoek in de omgeving leverde niets op.

Veldhoven: Ontucht met negenjarig meisje
Zondagmiddag tussen 17.30 en 18.00 uur is in een park tussen de wijken 't Look en Zonderwijk, nabij de Pottenbakker, ontucht gepleegd met een 9-jarige Veldhovens meisje. Het meisje speelde samen met een ander meisje in een speeltuin aan Nijverheidslaan / Pottenbakker. Op een gegeven moment kwam daar een jongen uit de bosjes die de meisjes vroeg of ze zijn boomhut wilden zien. Na enige aarzeling gingen de meisjes mee. De jongen, die tussen de 12 en 15 jaar was, reed op een crossfiets en de meisjes liepen achter hem aan. Ze gingen via brandgangen bij de Pottenbakker naar het park tussen de genoemde wijken. Daar gingen ze tussen de bosjes. Het tweede meisje ging naar huis omdat de belangstelling van de jongen meer gericht was op het negenjarig meisje. Met haar pleegde de jongen ontucht. Daarna verdween hij. De politie van Veldhoven zoekt mensen die mogelijk iets hebben gezien. De jongen is 12 tot 15 jaar oud, was 1.65 m groot en had een normaal postuur. Hij had kort donkerblond haar. Hij reed op een crossfiets.

Het slachtoffertje heeft lang golvend middelblond haar en zij droeg een geel jurkje met een rood / blauw bloemmotief. De politie Veldhoven is te bereiken op 040 23318 00.

Helmond: Diefstal auto blijkt vergissing
Zondag omstreeks 21.00 uur, bleek er een personenauto te zijn gestolen vanaf de Marlijnstraat. Het betrof een Mazda 323 F, Nadat er aangifte was gedaan en het voertuig was gesignaleerd, bleek dat het om een vergissing ging. De auto was geleend door een familielid.

Helmond: Ruiten vernield
Vandaag is omstreeks 00.10 uur, een ruit ingegooid van een woning aan de Vinkelaan. Een kind dat onder het raam lag te slapen. Glasscherven van de ruit kwamen in het bed terecht. Het kind bleef ongedeerd. Ook is een ruit van de auto van de bewoner van het pand ingeslagen.

Helmond: Auto gestolen
Vanmorgen omstreeks 07.00 uur, bleek een bedrijfsauto te zijn gestolen vanaf de Mierloseweg. Het betreft een groene Mercedes met het opschrift "Dirks Klimmaterialen"

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 6318 '