21:37:07 01-06-1999

Politie Brabant Zuid-Oost
Eindhoven, 6 januari 1999

Eindhoven: Fietsendief gepakt
Dinsdagmiddag om 17.00 uur is in de Zoutstraat een 33-jarige Eindhovenaar aangehouden. Surveillerende agenten hadden de man 's middags al op een nagenoeg gloednieuwe fiets zien fietsen. Hij was bij de politie bekend als notoir fietsendief. Hij wist aan de agenten te ontkomen. Om 17.00 uur had hij minder geluk. Hij bekende prompt de fiets op de Woenselse Markt te hebben gestolen. Hij had de fiets op een bepaalde plaats verborgen. Toen de agenten daar met de man gingen kijken bleek te fiets weer te zijn gestolen en lagen er enkel de resten van het slot.

Eindhoven: Drietal met gestolen auto aangehouden Dinsdagmiddag om 15.30 zijn door de politie op de Crabethstraat in Eindhoven drie mensen aangehouden. Het drietal, een 46-jarige man en een 39-jarige vrouw zonder vaste woon- of verblijfplaats en een 30-jarige Eindhovenaar, zat in een auto die in Eindhoven was gestolen. In de auto werd kleding gevonden die mogelijk van diefstal afkomstig was. Het drietal is ingesloten voor verder onderzoek.

Eindhoven: Taxichauffeur mishandeld
Een 60-jarige Eindhovenaar is woensdagmorgen om 2.15 uur aangehouden in de Offenbachlaan. De man, die gedronken had, veroorzaakte problemen in de door hem bestelde taxi. Zonder aanleiding sloeg hij de chauffeur en trok diens bril kapot. De chauffeur kreeg hulp van een collega die de man overmeesterde. Hij werd aan de politie overgedragen. De lastige klant is ingesloten.

Eindhoven: Mannen stelen bouwmaterialen
Dinsdagavond rond 23.30 uur werden door de politie op de Mierloseweg in Geldrop twee mannen uit Eindhoven aangehouden. De twee waren door een beveiligingsbeambte eerder op de avond betrapt op een bouwterrein aan de Hoevenweg. Ze hadden dakdekkers-materiaal en marmeren tegels gestolen. Ze werden aangehouden met een bestelauto waar de gestolen spullen nog in lagen. De twee, 30 en 29 jaar oud, zijn ingesloten.

Eindhoven: Diefstal voertuigen

* In de Friezenkampstraat werd dinsdagavond een gele KTM motor, type GS 250LNL gestolen.

* Woensdagmiddag is vanaf de Smalle Haven een rode Mercedes 200E met het Duitse kenteken MR-EP767 gestolen.

Eindhoven: Bromfietscontrole
Op de Kruisstraat is woensdagmorgen tussen 7.15 en 9.40 uur een bromfietscontrole gehouden. Honderd bromfietsen zijn aan een nadere controle onderworpen. Er zijn 45 bekeuringen uitgereikt. 15 voor een te hoog vermogen, 18 voor geen goede verlichting, 4 bestuurders hadden geen bromfietscertificaat. Verder waren er bonnen voor geen helm, te veel geluid, geen goede oranje of gele plaat en negeren rood licht.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Op de Boschdijk is woensdag tussen 10.30 en 12.00 uur een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 367 voertuigen. Hiervan reden er 32 te snel. De hoogste snelheid was 77 km/u. 50 is toegestaan.

Eindhoven: Vernieling auto
Woensdagmorgen om 10.10 uur is op de Vestdijk een 34-jarige Eindhovenaar aangehouden. Een getuige had gezien dat hij op de Smalle Haven een personenauto bekraste. Na diens melding kon hij aangehouden worden.

Eindhoven / Helmond: Bommelding
Woensdagmorgen rond 11.00 uur kwam er bij een filiaal van MacDonalds Helmond een bommelding binnen. Een gebrekkig Engelssprekende man vertelde dat in een filiaal van MacDonalds in het zuiden van het land om 13.00 uur een bom zou ontploffen. De man zei te spreken namens de terreurgroep BIN LADEN. Personeel van het filiaal in Helmond waarschuwde andere filialen en het hoofdkantoor. In Eindhoven bij het filiaal van MacDonalds aan de Demer ontdekte personeel rond 11.00 uur op het toilet een verdacht pakket. Het pakket deed vermoeden dat het hier om een bom of explosief ging. De politie werd gewaarschuwd. Bomverkenners van de politie Brabant Zuid-Oost voerden een kort onderzoek uit. Zij vroegen assistentie van het Explosieven Opruimingscommando uit Culemborg. Het EOC deed onderzoek in het filiaal in Eindhoven en stelde na enige tijd vast dat het om een nepbom handelde. De politie nam daarop het onderzoek over en deed een gebruikelijk technisch onderzoek. Gedurende het onderzoek werd de ruime omgeving afgezet voor publiek. Om 13.45 uur werden de afzettingen opgeheven. Bij de actie waren ook de brandweer en de GGD ter plaatse. Winkels in de omgeving zijn enige tijd gesloten geweest. Ook het filiaal in Helmond werd door bomverkenners van de politie onderzocht op explosieven. Daar werd niets aangetroffen en kon rond 12.30 uur het bedrijf weer open voor het publiek. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Verkeerscontroles

* Woensdagmiddag tussen 15.00 en 16.00 uur is op de 1e Lieven de Keylaan een snelheidscontrole gehouden. 220 voertuigen passeerden de radarapparatuur. 25 bestuurders deden dat te snel, de snelste reed 80 km/u. Ter plaatse mag 50 km/u gereden worden.

* Tussen 14.50 en 15.25 uur is op het 18 Septemberplein een roodlichtcontrole gehouden. Twaalf bestuurders negeerden het rode licht en kregen een bon.

* Op de Boschdijktunnel is tussen 18.30 en 21.00 uur een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 150 voertuigen, 49 bestuurders reden te snel. De snelste reed 96 km/u. Toegestane snelheid is daar 50 km/u.

Helmond: Telefoon en geld weg bij insluiping
Woensdagmorgen tussen 7.45 en 8.15 uur is uit een woning aan de Advocaat Botsstraat een GSM-telefoon en tweehonderd gulden weggenomen. Dat gebeurde waarschijnlijk terwijl de bewoner op het toilet zat. Hij hoorde toen wel de hond blaffen. Later miste hij de telefoon en het geld. De achterdeur was tijdens zijn 'zit' niet afgesloten.

Helmond: Inbraak in woning
Bij een inbraak in een woning aan het Matelieffplantsoen is woensdagmiddag tussen 14.00 en 17.30 uur vooral elektrisch gereedschap weggenomen. Er verdwenen een cirkelzaag, drie boormachines, twee schuurmachines, een decoupeerzaag en een slijpmachine met een gezamenlijke waarde van ruim f 1300,=. Verder verdwenen een videorecorder, een organizer en f 250,- aan geld. Aan de achterzijde van de woning is een bovenlicht opengebroken.

(C)1997 by P&I Web Publishing

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 6371 '