Politiebericht

Persbericht 29 januari 2000(2)/

Politieberichten

E ndhoven: Voetbalwedstrijd
Zaterdagavond omstreeks 21.10 uur zijn op de Frederiklaan twee mannen, 15 en 22 jaar, uit Dieren aangehouden. Even daarvoor hadden zij frisdrank gegooid naar een suppoost. Beiden zijn overgebracht naar het politiebureau. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Bedreiging
Zaterdagavond om 21.20 uur is op de Frederiklaan een 35- jarige man uit Eindhoven aange-houden. Kort daarvoor had hij de 60- jarige bewoner van een woning aan de Frederiklaan bedreigd. De man wilde de woning binnengaan, doch dat werd hem ontzegd. De man is overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Zaterdagavond om 21.57 uur is op de Ruysdaelbaan een 22- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Hij stapte daar in een te Eindhoven gestolen auto. Bij de komst van een politiesurveillance rende hij hard weg. Na een korte achtervolging kon de man worden aangehouden. De auto was doorverbonden. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Mishandeling
Zaterdagavond om 23.55 uur is op de Aalsterweg een 24- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij zijn 24- jarige ex-vriendin uit Eindhoven op de Herman Gorterlaan, na een ruzie, geslagen. Vervolgens trok hij haar in zijn auto en reed weg. Hierna heeft hij haar nog meerdere malen geschopt, geslagen en met een mes bedreigd. De gewaarschuwde politie kon de man aanhouden. De man is overgebracht naar het politiebureau.

Helmond: Diefstal uit winkel
?h Zaterdagmiddag om 12.20 uur is in een winkel aan de Engelseweg een 31- jarige man uit Beek en Donk aangehouden. Hij werd daar betrapt bij het weghalen van een reflectorlamp en een deurbuffer. De man kreeg een geldboete opgelegd.
?h Een 24- jarige vrouw en een 37- jarige man uit Helmond zijn zaterdagmiddag om 14.30 uur In een winkel aan de Engelseweg aangehouden. Bij het verlaten van de winkel werd door hen vier spuitbussen en twee U-sloten niet afgerekend. Beiden zijn overgebracht naar het politiebureau. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Inbraak in woning
Tussen zaterdag 12.00 uur en 21.15 uur is er ingebroken in een woning aan het Kempenhof. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking bovenlicht achterdeur. Uit de woning zijn sieraden, cd¡¦s, een miniset en een videorecorder gestolen.

Eersel: Inbraak in woning
Tussen donderdag 17.00 uur en zaterdag 0.45 uur is er ingebroken in een woning aan de Kapelweg. Toegang tot de woning werd verkregen na het vernielen van een ruit aan de achterzijde. Uit de woning werd geld weggenomen.

Budel: Inbraak in een bedrijf
Tussen vrijdagavond 20.00 uur en zaterdagmorgen 9.00 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Markt. Toegang tot het pand werd verkregen via een dakraam. In het bedrijf stuitte men op alarm, waarna men het pand verliet. Er wordt niets vermist.

Someren: Diefstal uit woning
Tussen vrijdagavond 20.00 uur en zaterdagmorgen 10.00 uur zijn er uit een woning aan de Muldersweg een draagbare telefoon, een videorecorder en een decorder weggenomen. Onbekend is hoe men de woning binnenkwam.

Mierlo: Diefstal vogels
In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn bij een woning aan de Kersenstraat twee vogel-kooitjes opengebroken. Het gaas van de kooitjes werd doorgeknipt. Uit de kooitjes zijn een vink, drie putters en twee groenlingen weggenomen.

Waalre: Inbraak in woning
Tussen woensdag 14.00 uur en zaterdag 15.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Malvalaan. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van de slaapkamerdeur. Uit de woning is een horloge gestolen.

Deurne /Asten: Parkeercontrole
Zaterdagmiddag tussen 14.00 uur en 15.30 uur is er op het Haageind en de Burg Frenckenstraat een parkeercontrole gehouden. Er zijn 12 processen-verbaal uitgeschreven.

Deurne: Inbraak in woning
Zaterdag tussen 1.35 uur en 19.00 uur is er in een woning aan de Van Gilsstraat ingebroken. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een balkondeur aan de voorzijde. Onbekend wat er is weggenomen.

Oirschot: Eenzijdig ongeval met gewonde
Zaterdagmiddag omstreeks 16.00 uur raakte op de Westelbeersedijk een 23- jarige automobilist, met onbekende woonplaats, gewond. Hij reed daar komende vanuit de richting Oostelbeers. Door onbekende oorzaak is hij de macht over het stuur kwijt geraakt en botste tegen een boom. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het Elisabethziekenhuis te Tilburg. De auto bekwam flinke schade.

Geldrop: Diefstal auto
Zaterdag tussen 1.30 uur en 16.15 uur is er vanaf de Reinoutlaan een rode personenauto, Opel Corsa 1.5TD, met het kenteken TX-28-DV, gestolen.

Geldrop: Poging inbraak woning
Zaterdagavond omstreeks 20.10 uur hoorden bewoners, van een woning aan de Rijshout, gerommel aan de achterzijde van de woning. Een bewoonster riep daarop de naam van haar vriend, die zij verwachtte. Direct daarop hoorden men een harde klap. Hierop zijn zij naar de buren gelopen en waarschuwde de politie. Bij terugkomst bleek dat aan de achterzijde een keukenraam met geweld was geforceerd. De daders zijn niet binnen geweest.

Son: Inbraak in woning
Zaterdagmiddag tussen 14.15 uur en 17.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Boslaan. Toegang tot de woning werd verkregen na forcering van de achterdeur. Uit de woning zijn een videorecorder en sleutels weggenomen. Met de gevonden sleutels heeft men de schuur geopend. Uit de schuur zijn twee fietsen gestolen.

Someren: Aanrijding met gewonde
Zaterdagmiddag omstreeks 17.55 uur raakte een 25- jarige automobiliste uit Asten op de Vaarleseweg gewond. Zij reed daar over de Vaarleseweg. Een 30- jarige automobilist uit Someren reed over de Lieropsedijk richting Vaarleseweg. Gekomen bij de kruising met de Vaarleseweg, verleende de Somerenaar niet de vrije doorgang aan de Astense. Zij raakte gewond aan haar hoofd.

Heeze: Poging diefstal uit snoepautomaat
Zaterdagavond om 19.45 uur zijn op de Laarstukken twee jongens van 16 jaar uit Heeze aangehouden. Kort daarvoor hadden zij een snoepautomaat aan het NS station opengebroken. De gewaarschuwde politie kon de verdachten aanhouden. Bij een van hen werd een schroevendraaier aangetroffen. Zij zijn aan het politiebureau verhoord. Voor verdere afhandeling zijn de verdachten overgedragen aan hun ouders.

Eersel: Alcohol
Zaterdagavond om 19.40 uur is op de Provincialeweg 316 een 31- jarige automobilist uit Bladel aangehouden. Daar had hij een aanrijding veroorzaakt. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij verzette zich hevig tegen zijn aanhouding. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 7027 '