Politiebericht

Persberichten 5 juni 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Nuenen : Overval snel opgelost
Vrijdagavond rond 22.10 uur zijn door de politie op de Lange Dreven in Lieshout twee personen aangehouden. De twee, een 34-jarige vrouw uit Helmond en een 42-jarige man uit Helmond, worden verdacht rond 21.15 uur een 27-jarige vrouw uit Nuenen te hebben overvallen. De vrouw, medewerkster van een Albert Heijn filiaal aan de Parkstraat, verliet rond die tijd aan de achterkant de winkel. Op de Walburg werd de vrouw overvallen door een man die gewapend met een pistool haar dwong haar rugzak af te geven. In de rugzak van het slachtoffer zaten slechts persoonlijke bezittingen. De overvaller vluchtte met een rode bromfiets. Een tweede mededader, naar later bleek de vrouw, bestuurde de bromfiets. Verschillende getuigen konden aan de politie een goed signalement verstrekken. Aan de hand van dat signalement werden de twee gelokaliseerd in Lieshout waar ze werden aangehouden. Ze waren in het bezit van de buit . Ook het vuurwapen werd bij de twee aangetroffen. Ze zijn ingesloten.

Eindhoven: Vrijheidsbeneming
Vrijdagavond rond 19.45 uur is ter hoogte van de sportvelden aan de Jozef Israelslaan in het stadsdeel Tongelre een 11-jarige meisje uit Eindhoven door een nog onbekende man in zijn auto meegenomen. Het meisje had gesport en liep na afloop richting fietsenstalling. Bij het parkeerterrein stond een rood bestelbusje met een man er bij. Zonder iets te zeggen trok de onbekende man het meisje in het bedrijfsbusje, gooide de deur dicht en reed richting Kanaaldijk Noord in de richting van Geldrop. De man reed met het meisje langs het kanaal. Nadat de man snelheid moest minderen i.v.m. hobbels in de weg zag het meisje kans uit de auto te springen en er via een zandpad vandoor te gaan richting Eindhoven.
Door de politie is direct een onderzoek gestart.

Het signalement van de dader luidt:

Een blanke man van rond de 30 jaar oud. Hij had licht blond krulhaar. De man had een normaal postuur en was ongeveer 1.85 groot. Hij had kleine blauwe ogen en een dunne neus. De man droeg een bruin / rode geruite blouse met lange mouwen en een lichte mogelijk witte broek. De dader droeg sportschoenen.

De auto is een rood bedrijfsbusje. Op het dak zat een zwarte imperiaal met daarop een uitschuifbare ladder.

Het slachtoffertje droeg opvallend rode sportkousen tot op de knie. Ze droeg haar lange blonde haren in een staart.

De politie verzoekt eventuele getuigen die de man of de auto gezien hebben zich met haar in verbinding te stellen. Met name langs het kanaal liepen een aantal wandelaars die de auto mogelijk gezien hebben. De politie van Tongelre heeft deze zaak in onderzoek tel. 040 2330800

Eindhoven: Man beroofd
Een 20-jarige man uit Eindhoven is zaterdagmorgen rond 05.45 uur op de Boschdijk door twee onbekende mannen beroofd. De Eindhovenaar fietste vanaf de Kronehoefstraat de Boschdijk op en werd daar tegen gehouden door twee mannen. Een van de mannen dreigde met een mes. Het slachtoffer werd met het mes op de keel tegen een muur gezet. Een van de daders pakte toen de portemonnee met f. 50,- uit zijn broekzak. Toen de daders zagen dat er een pinpas in de portemonnee zat werd het slachtoffer gedwongen mee te lopen naar een betaalautomaat waar hij nog eens f. 150-,- moest pinnen. Nadat ze het geld van het slachtoffer gestolen hadden verdwenen de twee daders.

Eindhoven : Vervelende stapper aangehouden
Zaterdagmorgen rond 02.00 uur werd door de politie op het Stratumseind een 24-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De politiemensen waren bij hun dienstauto bezig met een aangifte op te nemen van een vrouw. Enkele mannen kwamen de agenten vervelen. Nadat gevorderd was om te vertrekken bleef de 24-jarige , met een frikandel in zijn handen , op de ruiten bonken en wilde maar niet gaan. De man werd daarop aangehouden maar hij verzette zich. De man is meegenomen naar het politiebureau waar proces-verbaal tegen hem werd opgemaakt.

Eindhoven: Mishandelingen
1. Zaterdagmorgen zijn door de politie in de Jan van Lieshoutstraat twee mannen uit Ierland ( 19 en 26 jaar) aangehouden. De twee hadden een 36-jarige Eindhovenaar geslagen die een ambulance belde voor een man die onwel was geworden en daar op de grond lag. De Eindhovenaar liep daarbij een aantal kneuzingen op. De twee, die onder invloed van drank waren werden door de politie aangehouden. De 26-jarige Ier verzette zich hevig tegen de agenten. De twee mannen zijn ingesloten. 2. Een 24-jarige Eindhovenaar werd zaterdagmorgen rond 03.30 uur aangehouden op het Stratumseind. De man werd verdacht zonder aanleiding op de hoek met de Molenstraat een 26-jarige Veldhovenaar geslagen te hebben. De Eindhovenaar werd aangehouden. Hij bleek in het bezit van 6 cachets cocaïne. De man is ingesloten.

Eindhoven: Inbreker aangehouden
Zaterdagmorgen rond 07.00 uur is door de politie op het Stationsplein een 22-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had een deur van een restaurant opengebroken en werd door personeel van het restaurant op heterdaad betrapt. De man die ook nog drie pillen XTC bij zich had is ingesloten.

Helmond: Jongen vernielt ruiten station
Vrijdagavond rond 21.30 uur is door de politie op de Deltaweg een 18-jarige jongen uit Helmond aangehouden . De knaap had op het station uit baldadigheid een grote ruit ingeslagen. De jongen werd overgedragen aan de spoorwegpolitie die hem voorzien van een schadeclaim en een proces-verbaal.

Helmond: Brand carport
Zaterdagmorgen rond 00.30 uur brak er brand uit onder de carport van een woning aan het Nemerlaerhof. De bewoonster hoorde lawaai en toen ze buiten en kijkje wilde nemen zag ze de hal al vol rook staan. Buiten bleek de carport te branden. De brandweer bluste de brand . De buren die te hulp schoten haalden de twee kinderen die boven lagen te slapen van hun kamer. Niemand raakte gewond. De brandweer had de brand snel onder controle. Onder de carport lag hout en wat papier opgeslagen. Onbekenden hebben dit vermoedelijk in brand gestoken.

Helmond: Man mishandelt zijn vrouw
Zaterdagmorgen om 02.30 uur is door de politie in zijn woning een 28-jarige Helmonder aangehouden. De man had zijn vrouw mishandeld met een honkbalknuppel. De vrouw liep daarbij diverse blauwe plekken en kneuzingen op. Aanleiding was onder meer het overmatig alcoholgebruik van de echtgenoot wat tot agressie leidde. De man werd op het politiebureau ingesloten. Eenmaal op het bureau werd de man weer agressief en keerde zich tegen de agenten. Hij is ingesloten.

Helmond: Aanrijding
Een 21-jarige Helmonder raakte zaterdagmorgen rond 05.10 uur gewond bij een aanrijding op de Helmondsingel. De man bestuurde een vrachtauto en door de hevige regenval botste hij tegen de bermbeveiliging en daarna tegen een boom links van de weg. De man werd met rugletsel en snijwonden naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 7210 '