Politiebericht

Persberichten 30 januari 2000/

Politieberichten

Eindhoven: Beroving
Zondagmorgen om 0.25 uur is op de Smalle Haven een 21- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij op de Paradijslaan, met een onbekende man, een 19- jarige man uit Eindhoven van zijn GSM en portemonnee beroofd. De gewaarschuwde politie kon verdachte aanhouden, doch zijn maat wist te ontkomen. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Vals geld
Zondagmorgen om 2.20 uur is in een horecagelegenheid aan het Stationsplein een 38- jarige man uit Venlo aangehouden. Even daarvoor had hij met een briefje van honderd gulden zijn consumptie betaald. Bij controle bleek deze vals te zijn. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
 Zondagmorgen om 2.50 uur is op de Bennekelstraat een 28- jarige bromfietser uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 1,60 promillage. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.
 Een 29- jarige automobilist uit Eindhoven is zondagmorgen om 4.40 uur op de Karel De Grotelaan aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 0,85 promillage. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur en een proces-verbaal.

Eindhoven: Mishandeling / vernieling
Zondagmorgen om 4.50 uur zijn op het Stationsplein drie mannen, 19 en 22 jaar, uit Boxtel aangehouden. Kort daarvoor hadden zij een woordenwisseling met een 29- jarige man uit Geldrop en de inzittenden van een auto. Tijdens de woordenwisseling werden zijn vriendin en de inzittenden van de auto door de Boxtelnaren geslagen. De Geldroppenaar liep daarop met zijn vriendin naar zijn auto. Direct daarop trapten de Boxtelnaren naar de auto van de Geldroppenaar. Een surveillerende politie-eenheid kon de verdachten aanhouden. Zij zijn overgebracht naar het politiebureau. Tegen de verdachten is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Drugs
Zondagmorgen om 3.10 uur werden op de Smalle Haven twee mannen, 19 en 20 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de 19 jarige Eindhovenaar in het bezit te zijn van enkele cachetjes cocaïne. Direct daarop rende de 19 jarige Eindhovenaar weg. De 20 jarige verdachte werd overgebracht naar het politiebureau. Bij hem was eerder die morgen al een wikkel met cocaïne aangetroffen. De verdovende middelen zijn inbeslaggenomen. Later die morgen omstreeks 6.00 uur meldde de 19- jarige verdachte zich aan het politiebureau. Beide verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Lastige man
Zondagmorgen om 5.10 uur is op het Stratumseind een 19- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Bij het sluiten van een horecagelegenheid begon hij lastig te worden. Op vordering van een politiefunctionaris, weigerde hij te vertrekken. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Aanhouding
Afgelopen zaterdagochtend zijn door de afdeling Regionale Recherche van de Politie Brabant Zuid Oost in samenwerking met de Finse politie op een vakantiepark in Reuver twee internationaal gezochte Finse criminelen aangehouden. Bij de arrestatie is tevens een gelds-bedrag van fl. 200.000,- inbeslaggenomen. Beide mannen, 27 en 29 jaar oud, zijn aangehouden door een speciaal arrestatieteam. De mannen worden in Finland verdacht van het feit dat zij leiding hebben gegeven aan een criminele organisatie, die zich op grote schaal bezig hield met de internationale handel in verdovende middelen. De beide mannen zullen worden uitgeleverd aan Finland.

Helmond: Overval
Op zaterdagavond omstreeks 22.55 uur is op de Weth Ebbenlaan een 27- jarige man uit Helmond overvallen. Hij pinde daar geld bij een bank. Plotseling hoorde hij iemand goede avond zeggen. Twee gemaskerde mannen stonden achter hem. Een van hen duwde een wapen en de andere een schaar in zijn zij. Zij vroegen om geld en zijn pinpas. Het slachtof-fer gaf zijn geld en pinpas aan de overvallers. Direct daarna verlieten de overvallers de pinruimte. Een gewaarschuwde politiesurveillance kon de verdachten omstreeks 0.25 uur op de Noord Koninginnewal aanhouden. De verdachten zijn voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Mierlo: Inbraak in woning
Tussen zaterdagavond 18.15 uur en zondagmorgen 1.05 uur is er ingebroken in een woning aan de Burg Keunenstraat. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van de achterdeur. Uit de woning zijn sieraden en een mobiele telefoonlader weggenomen.

Best: Diefstal auto
Tussen zaterdagmiddag 16.30 uur en zondagmorgen 1.30 uur is er vanaf de Nazarethstraat een zwarte personenauto, Mercedes Benz 300D, met het kenteken NB-10-TN, gestolen.

Valkenswaard: Vechtpartij
Zondagmorgen om 1.40 uur is op de Peperstraat een 17- jarige man uit Valkenswaard aangehouden. Kort daarvoor was hij met zijn maat betrokken bij een vechtpartij in een horecagelegenheid aan de Luikerweg. De oorzaak van de vechtpartij is onbekend. Zij maat, een 16- jarige man uit Valkenswaard, wist te ontkomen. Deze werd zondag om 11.35 uur in zijn woning aan de Ooistraat aangehouden. Verdachten zijn aan het bureau ingesloten voor nader onderzoek.

Budel: Drugs
Zondagmorgen om 2.35 uur is in een horecagelegenheid aan de Dkn van Baarsstraat een 22- jarige man uit Budel aangehouden. Hij verhandelde daar drugs. Bij fouillering zijn bij de verdachte cachetjes met coke aangetroffen en inbeslaggenomen. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eersel: Diefstal vanaf bedrijf
Zondagmorgen omstreeks 2.00 uur werd de eigenaar van een bedrijf aan de Voortseweg wakker van lawaai en zijn blaffende hond. Bij controle aan zijn bedrijf bleek dat er was ingebroken. Het toegangshekslot van het bedrijf werd verbroken. Uit het bedrijf is een witte bedrijfsauto, Mercedes Sprinter 308D, met het kenteken 42-VJ-JK gestolen. Tevens zijn diverse gereedschappen, uit de in het bedrijf staande bedrijfsauto’s, weggenomen.

Veldhoven: Vernieling ruit
Zondagmorgen omstreeks 3.00 uur werden de bewoners van een woning aan de Berg opgeschrikt door veel kabaal en rondvliegende glasscherven. Enigszins bekomen van de schrik bleek dat men een bromfiets door de kamerdeur naar binnen had gegooid. De deur met zonwering is vernield en de bromfiets bekwam veel schade. Onduidelijk is de juiste toedracht van het voorval.

Veldhoven: Alcohol
Zondagmorgen 3.00 uur is op de Geer een 25- jarige automobilist uit Veldhoven aangehouden. Even daarvoor was hij met zijn auto in een plantsoen gereden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 0,60 promillage. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Waalre: Inbraak in bedrijf
Zondagmiddag omstreeks 13.00 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Koningin Julianalaan. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking van een ruit. Vanaf een bureau werd een computer weggenomen.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 7222 '